Ni som skiljer er pga sexbrist
Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj?
typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället-
? eller?
Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj?
typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället-
? eller?
Det är få saker jag skulle ställa ulrum för, sex är definitivt inte en av dem! Jag vill inte ha sex med någon utan entusiastiskt samtycke. Men jag kommer avsluta förhållandet innan sorgen över det fina vi kunde haft och bitterheten över att känna sig motbjudande förstör vänskapen. Då är det bättre att leva ensam helt utan sex, än att bli instängd i en bur hos någon man lovat att vara trogen men som får en att må dåligt.
Oerhört deprimerande läsning denna tråden. Den som upplever att bristen på sex är ett problem. Att hen upplever saknaden av sex kan inte ta upp detta med sin partner för då skapas en press. Än mindre kan man hoppas på att den med mindre lust ska förstå ellet bry sig. Det är ju omöjligt att påverka, eller iaf för smärtsamt att ta sig an orsakerna.
Är det verkligen bara att packa väskorna och flytta när den ena tappat lusten? Eller måste man vänja sig med att gå omkring och känna sig äcklig, motbjudande och påflugen med sin åtrå till den bästa människan man träffat?
Oerhört deprimerande läsning denna tråden. Den som upplever att bristen på sex är ett problem. Att hen upplever saknaden av sex kan inte ta upp detta med sin partner för då skapas en press. Än mindre kan man hoppas på att den med mindre lust ska förstå ellet bry sig. Det är ju omöjligt att påverka, eller iaf för smärtsamt att ta sig an orsakerna.
Är det verkligen bara att packa väskorna och flytta när den ena tappat lusten? Eller måste man vänja sig med att gå omkring och känna sig äcklig, motbjudande och påflugen med sin åtrå till den bästa människan man träffat?
Att kärleken dog, för det gjorde den.
Vi var mer som vänner i flera år och attraktionen o kärleken dog sakta. Jag kommer alltid älska honom till viss del, alla minnen och barnen vi fick, men det är inte den typen av kärlek och räcker inte. Kärleken gick över i en vänskap utan närhet och vi båda vill ha ut mer av livet.
Jag tror att mer än 90% av de som lever i sexlösa relationer har en partner som slutat känna attraktion och kärlekskänslor och instället har kärleken blivit en vänskap. Resten är nog missnöjda med sexet men känner inte att partnern är lyhörd nog.
Det verkliga problemet här är egentligen inte sexlustens vara eller icke vara. Det verkliga problemet är att inte kunna sätta sig in i sin partners behov och åtminstone förstå, respektera och bekräfta dem. Man kan göra det utan att hålla med om man nu verkligen älskar sin partner.
Om man känner att sex inte är något viktigt och att man aldrig kommer känna så eller inte vill jobba på det så måste man ju vara ärlig och säga det. Och kunna säga det utan att försöka framstå som bättre än andra. Bland det värsta du kan göra mot din partner är att förminska dennes behov och ignorera dem bara för att DU inte ser något problem. Sen får det vara upp till den andre om det är något man kan acceptera men då har man i alla fall något att utgå ifrån.
Ni som saknar sexlust ska inte behöva göra våld på er själva och ställa upp på nåt ni inte vill men ni ska fan inte nedvärdera personer med högre sexlust än er.
Ni som har hög sexlust ska inte behöva skämmas för det men ni ska fan inte pressa någon till sex om den uttryckligen sagt ifrån.
Och till alla: sluta bete er som att världen kretsar kring er och era åsikter är de enda rätta. Ni vet själva vilka ni är.