• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 18:36:14 följande:
    Även brist på lust är en konsekvens av lathet.
    Nej, det är en brist på känslor.
  • Anonym (B_la)

Luke. Det var klokt sagt. 

Sen tror jag inte att alla relationer kan överleva ändå. Det finns ju människor som inte är så benägna att bete sig kärleksfullhet tyvärr. Som knappt vet hur man gör när fjärilarna lagt sig. För TS skull låter det som en bra ide att skilja sig. 

• Kockobello
    Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 19:13:06 följande:

Sen tror jag inte att alla relationer kan överleva ändå. Det finns ju människor som inte är så benägna att bete sig kärleksfullhet tyvärr. Som knappt vet hur man gör när fjärilarna lagt sig. För TS skull låter det som en bra ide att skilja sig. 

Många är lata. Dessutom med attityden att de minsann inte ska "offra" någonting för någon annan. Då kan man undra vad de har med sin partner att göra över huvud taget, när de inte kan "offra" någonting uran endast tänker på sig själv. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym skrev 2022-09-06 19:11:44 följande:
    Nej, det är en brist på känslor.
    Brist på känslor är en konsekvens av lathet det också. Sätter man i system att göra saker för varandra och behandla varandra kärleksfullt får det enorm betydelse för relationen på sikt.

Om man går runt och behandlar sin partner kärleksfullt endast då man känner sig kär kan vara säker på att den relationen snart är död.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 19:13:06 följande:

Ja, för man rtvå i en relation. Om endast en partner är villig att jobba medan den andra tar det som det kommer lär det inte fungera på sikt. Det krävs att båda parter satsar. 
  • Anonym (Framtung)
    Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 19:07:58 följande:

Brist på intimitet (fysiskt, mentalt emotionellt)  leder oftast till brist på lust. Det gör även brist på ömsesidig lyhördhet. 

Åtminstone min analys är att för kvinnor behövs det efterhand mer investerad tid och engagemang (läs långt förspel) för att kroppen ska vilja. Många män som försöker bortse från det och får en väldigt osugen fru eller flickvän. 

Sen kan det ha medicinska orsaker och efter att man har fått barn och ammar kan det vara extremt smärtsamt med sex. Men att det bara handlar om lathet. Nja. Ibland funkar kroppen inte som man vill. Både män och kvinnor kan drabbas av det. 

Ett viktigt skäl till att det inte funkar i relationen är ofta brist på kommunikation och sorgligt nog nästan alltid mannen som vägrar prata om problem. Det leder nästan uteslutande till slut på intimiteten och relationen i slutändan. Det gäller att vara öppen för kommunikation när det blir jobbigt. 

Men att känna sig jagad i sänghalmen och dessutom sviken för att man inte ägnar sig åt mercyfucks. Blir det en bra relation?

Kanske dags för den mannen att inse att som vuxen måste man kompromissa och är det för stor skillnad i hur mycket sex man vill ha så är det en bra ide att inte leva som ett par. 

Säg att ni ville olika saker i livet och behövde gå skilda vägar som par. 

Men om mannen pratar om problemet så känner kvinnan press att ha sex och problemet ökar ännu mer? 

Hur man än försöker säga det empatiskt, kärleksfullt och kompromissvilligt, så är ändå budskapet att har vi inte mera sex så pallar jag inte!

Jag kan inte sova, jag kan inte ta i dig eller sova med dig utan att bli kåt och det ger mig dåligt samvete, skuldkänslor, irritation, mindervärdeskomplex, mm. Jag har försökt vara kärleksfull, tålmodig och förstående. Jag har försökt vara en så attraktiv och tilldragande partner jag bara kan, men snart går jag sönder..

Ungefär så?
    Och efter att ha sagt det så skulle all ev sex kännas som misstänkt husfridssex?
    Moment 22..
    Något att tänka på när kvinnor klagar på att män har så svårt för att tala om känslor.

• Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 20:05:52 följande:

Men om mannen pratar om problemet så känner kvinnan press att ha sex och problemet ökar ännu mer? 

Hur man än försöker säga det empatiskt, kärleksfullt och kompromissvilligt, så är ändå budskapet att har vi inte mera sex så pallar jag inte!

Problemet där är mannen som inbillar sig att han inte pallar...

Till honom vill jag säga: " Väx upp och var tacksam för den sex du får."

Så typiskt den moderna människan att gå ner sig pga fokus på det den anser sig  ha för lite av. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 20:05:52 följande:

Jag kan inte sova, jag kan inte ta i dig eller sova med dig utan att bli kåt och det ger mig dåligt samvete, skuldkänslor, irritation, mindervärdeskomplex, mm. Jag har försökt vara kärleksfull, tålmodig och förstående. Jag har försökt vara en så attraktiv och tilldragande partner jag bara kan, men snart går jag sönder..

Nej, du är svag då du känner skuldkänslor för något du inte ska ha skuldkänslor för.

Bygg upp dig själv. Då blir du också mer attraktiv. Spelar ingen roll om man är i relation eller inte. Det är ens jobb att förbli attraktiv. Om något är det ännu viktigare att vara attraktiv då man är i en relation för att visa att ens partner är värd den bästa versionen av en själv.
  • Anonym (Framtung)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 20:10:39 följande:

Så typiskt den moderna människan att gå ner sig pga fokus på det den anser sig  ha för lite av. 
    Hur kan du vara så säker på att mannen inbillar sig? Är du man själv? Har du blivit nobbad själv hundratals gånger? Har du blivit nekad ett naturbehov pga en nyckfull partner? Tänk dig att du älskar god mat och dryck och det var en av de saker som gjorde att ni blev ett par och en av era absoluta favoritaktiviter i början av erat förhållande. Så börjar partnern undan för undan tycka att det räcker med havregrynsgröt och får jättesvårt för att äta något annat morgon, middag, kväll, samt kräver dessutom att även du ska bara äta det och inte låtsas om att det är ett problem. Vågar du antyda att du skule vilja diskutera en ändring så förvärras problemet.
    Väx upp och var glad att du slipper gå hungrig..
  • Anonym (Framtung)

Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 20:14:15 följande:
    Nej, du är svag då du känner skuldkänslor för något du inte ska ha skuldkänslor för.

Bygg upp dig själv. Då blir du också mer attraktiv. Spelar ingen roll om man är i relation eller inte. Det är ens jobb att förbli attraktiv. Om något är det ännu viktigare att vara attraktiv då man är i en relation för att visa att ens partner är värd den bästa versionen av en själv.
    Vänta nu: ska jag ha skuldkänslor eller inte?
    Jag inbillar mig saker, jag har inte vuxit upp, omogen alltså, jag är otacksam och svag..
    Jag tänker dessutom på och längtar efter äkta närhet till min fru när jag sover sked bakom hennes varma, mjuka nakna kropp! Fy på mig!
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist