Inlägg från: Kockobello |Visa alla inlägg
  • Kockobello

Ni som skiljer er pga sexbrist

Anonym (Vet) skrev 2022-08-06 23:49:40 följande:

Om din partner inte vill ha sex med dig oavsett kön, dumpa illa kvickt! Ingen nekar sex med den man älskar! Finns bra mycket mer att uppleva än skit.

Helt riktigt, kompisrelationer kan man ha ändå. 
  • Kockobello
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:00:36 följande:
    Ok, för dig kan det vara så. Men inte för mig. För mig ger sex inte välmående eller skapar starka band. 
    Hoppas att din partner fungerar likadant annars lär det bli ligga på annat håll, tyvärr. 
  • Kockobello
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-09 09:12:05 följande:
    Hmm va? Självklart vill jag leva med min man för att jag älskar honom. Sex är inte viktigt för mig. 
    För dig, nej. Hoppas det heller inte är viktigt för din partner, annars lär det liggas på annat håll förr eller senare  
  • Kockobello
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-09 09:43:17 följande:
    Jag vet inte om min man vill ha sex. Tror inte det är så viktigt för honom heller. 
    Har ni ingen som helst kommunikation? Låter väldigt märkligt att inte veta en sådan sak.Vet du om ni är tillsammans då?
  • Kockobello
    Anonym (Alex) skrev 2022-08-09 18:31:00 följande:

Oerhört deprimerande läsning denna tråden. Den som upplever att bristen på sex är ett problem. Att hen upplever saknaden av sex kan inte ta upp detta med sin partner för då skapas en press. Än mindre kan man hoppas på att den med mindre lust ska förstå ellet bry sig. Det är ju omöjligt att påverka, eller iaf för smärtsamt att ta sig an orsakerna. 
    Är det verkligen bara att packa väskorna och flytta när den ena tappat lusten? Eller måste man vänja sig med att gå omkring och känna sig äcklig, motbjudande och påflugen med sin åtrå till den bästa människan man träffat?

Ja, det är verkligen sorgligt. Hoppas dom här asexuella individerna kan hitta varandra och leva i sina kompisförhållanden.
  • Kockobello
    Anonym skrev 2022-08-09 19:08:59 följande:
    Ställ ultimatum och bli utkastad. 
    Så blev det här, ut med det tjatande karlskrället.
    Aldrig att jag skulle ligga för att göra någon nöjd, och samtidigt bruka våld på mig själv.
    Sjukt att vara tillsammans med någon som man ser som någonting man måste göra våld på sig själv för att ligga med.
  • Kockobello
    Anonym skrev 2022-08-23 11:37:55 följande:
    Det är din syn på saken, inte en allmän sanning.
    Det är det som gäller generellt, undantag finns alltid. Vill man inte ligga, kan man skaffa en vän, eller ett husdjur, för all del. 
  • Kockobello
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-23 13:53:52 följande:
    Man är ju knappast asexuell för att ens partner betett sig som ett svin så man hellre dör än vara intim med honom 
    Nej, ett svin är man ju inte tillsammans med. Hoppas att du gjorde slut. Annars vore det konstigt, att välja att vara tillsammans med ett svin.
  • Kockobello
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 18:36:14 följande:
    Även brist på lust är en konsekvens av lathet.
    Detta. Klockren sanning. 
  • Kockobello
    Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 19:13:06 följande:

Luke. Det var klokt sagt. 

Sen tror jag inte att alla relationer kan överleva ändå. Det finns ju människor som inte är så benägna att bete sig kärleksfullhet tyvärr. Som knappt vet hur man gör när fjärilarna lagt sig. För TS skull låter det som en bra ide att skilja sig. 

Många är lata. Dessutom med attityden att de minsann inte ska "offra" någonting för någon annan. Då kan man undra vad de har med sin partner att göra över huvud taget, när de inte kan "offra" någonting uran endast tänker på sig själv. 
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist