• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym ((V))

Få människor berättar väl det. Många relationer tror jag går sönder pga intimitetsbrist och/eller sexbrist. Människor som saknar intimitet med sin partner är mindre lyckliga än de som har det. Det är lättare att hålla ihop en relation om båda parter är nöjda. Sex och intimitet är en viktig del av mångas nöjdhet. Men vem som säger rakt ut att jag skiljer mig från Karin/Magnus nu för hon/han vill aldrig knulla är nog få. Däremot har nog många?
    -vuxit isär vad gäller intressen, prioriteringar osv. Delvis pga kilen brist på intimitet ger
    - otrohet/svek
    -kärleken dör långsamt i ett kärlekslöst förhållande. För om bara en försöker rädda relationen är den dödsdömd och om en part är olycklig pga närhetsbr så måste den räddas. 

• Anonym (Luke)
    Anonym ((V)) skrev 2022-09-05 19:01:21 följande:

Få människor berättar väl det. Många relationer tror jag går sönder pga intimitetsbrist och/eller sexbrist. Människor som saknar intimitet med sin partner är mindre lyckliga än de som har det. Det är lättare att hålla ihop en relation om båda parter är nöjda. Sex och intimitet är en viktig del av mångas nöjdhet. Men vem som säger rakt ut att jag skiljer mig från Karin/Magnus nu för hon/han vill aldrig knulla är nog få. Däremot har nog många?
    -vuxit isär vad gäller intressen, prioriteringar osv. Delvis pga kilen brist på intimitet ger
    - otrohet/svek
    -kärleken dör långsamt i ett kärlekslöst förhållande. För om bara en försöker rädda relationen är den dödsdömd och om en part är olycklig pga närhetsbr så måste den räddas. 

Bristen på intimitet är endast ett tecken på lathet.
  • Anonym (gösses)
    Anonym ((V)) skrev 2022-09-05 19:01:21 följande:

- otrohet/svek

Varför tar du för givet att brist på intimitet per automatik leder till otrohet/svek?

Så är det ju inte, otrohet/svek är bara ett av flera alternativ och som långt ifrån alla väljer
  • Anonym
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-05 20:42:58 följande:
    Bristen på intimitet är endast ett tecken på lathet.
    Nej, det finns fler skäl.
    Brist på lust t ex.
  • Ascendere
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 17:57:14 följande:
    Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

För barnen: "Jag och mamma är goda vänner. Det kommer vi att fortsätta vara, och vi kommer att fortsätta göra det så bra som möjligt för er. Men för att vara gift behövs det att man är mer än vänner, man behöver vara kär också. Det är vi inte längre. När två vuxna som har varit kära i varandra men inte är kära längre bor tillsammans blir det lätt att man bråkar istället och man behandlar inte varandra så bra som man skulle vilja. Därför tycker vi det är bättre att vi bor på olika håll och kan fortsätta vara goda vänner" 

För övriga: "Vi ville för olika saker med relationen/vi utvecklades åt olika håll/kärleksrelationen övergick i vänskap/vi var inte längre kompatibla/vi kom fram till att vi passar bättre som vänner" osv osv 

• Anonym (te)

Nej sade bara att partnern var dum mot mej.

• Anonym (Luke)
    Anonym skrev 2022-09-06 11:36:04 följande:
    Nej, det finns fler skäl.
    Brist på lust t ex.
    Även brist på lust är en konsekvens av lathet.
  • Kockobello
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 18:36:14 följande:
    Även brist på lust är en konsekvens av lathet.
    Detta. Klockren sanning. 
  • Anonym (Luke)
    Ascendere skrev 2022-09-06 13:01:31 följande:

För barnen: "Jag och mamma är goda vänner. Det kommer vi att fortsätta vara, och vi kommer att fortsätta göra det så bra som möjligt för er. Men för att vara gift behövs det att man är mer än vänner, man behöver vara kär också. Det är vi inte längre. När två vuxna som har varit kära i varandra men inte är kära längre bor tillsammans blir det lätt att man bråkar istället och man behandlar inte varandra så bra som man skulle vilja. Därför tycker vi det är bättre att vi bor på olika håll och kan fortsätta vara goda vänner" 

För övriga: "Vi ville för olika saker med relationen/vi utvecklades åt olika håll/kärleksrelationen övergick i vänskap/vi var inte längre kompatibla/vi kom fram till att vi passar bättre som vänner" osv osv 

Bara dåliga ursäkter.

Livet är ingen Hollywood -film. Det spelar ingen roll om du för tillfället känner dig kär i din fru eller inte. Behandla din fru kärleksfullt och hon kommer att behandla dig kärleksfullt tillbaka. Både barnen, din fru och ditt framtida jag hade varit dig evigt tacksam.
  • Anonym (B_la)

Brist på intimitet (fysiskt, mentalt emotionellt)  leder oftast till brist på lust. Det gör även brist på ömsesidig lyhördhet. 

Åtminstone min analys är att för kvinnor behövs det efterhand mer investerad tid och engagemang (läs långt förspel) för att kroppen ska vilja. Många män som försöker bortse från det och får en väldigt osugen fru eller flickvän. 

Sen kan det ha medicinska orsaker och efter att man har fått barn och ammar kan det vara extremt smärtsamt med sex. Men att det bara handlar om lathet. Nja. Ibland funkar kroppen inte som man vill. Både män och kvinnor kan drabbas av det. 

Ett viktigt skäl till att det inte funkar i relationen är ofta brist på kommunikation och sorgligt nog nästan alltid mannen som vägrar prata om problem. Det leder nästan uteslutande till slut på intimiteten och relationen i slutändan. Det gäller att vara öppen för kommunikation när det blir jobbigt. 

Men att känna sig jagad i sänghalmen och dessutom sviken för att man inte ägnar sig åt mercyfucks. Blir det en bra relation?

Kanske dags för den mannen att inse att som vuxen måste man kompromissa och är det för stor skillnad i hur mycket sex man vill ha så är det en bra ide att inte leva som ett par. 

Säg att ni ville olika saker i livet och behövde gå skilda vägar som par. 

Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist