Inlägg från: Hotelliggaren |Visa alla inlägg
  • Hotelliggaren

Ni som skiljer er pga sexbrist

Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:54:26 följande:

Ja kärlek borde räcka. 

En tid kan man ju få det att funka, men om inser att man ALDRIG mer kommer ha sex blir det ju helt olidligt. Lite som att veta om att man aldrig mer kommer äta god mat, utan bara havregrynsgröt morron middag kväll. Det går ju, men otroligt torftigt och frustrerande. Sex är trots allt det som skiljer mellan att man är vänner eller kärlekspar. Och det är ju den starkaste känsla man kan uppleva med en annan människa. 
  • Hotelliggaren
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 21:26:43 följande:

Jag har upplevt att för mkt sex. Alltså tvångs sex ungefär varannan dag med min dåvarande man gjorde att min kärlek till honom tvärdog. Jag kände att jag står inte ut med dem här övergreppen flera ggr i veckan. 

Så tydligen för mkt sex kan oxå göra att kärleken försvinner.
    idag 13 år senare så avskyr jag honom. 

Fast där var väl problemet att han ville ha sex mot din vilja, mer än hur ofta det skedde?
    Många har sex varannan eller varje dag och njuter av det. 
    Om du träffar och blir ihop med en man som behandlar dig med respekt, där ni har ömsesidig attraktion och tänder på varandra är knappast för mkt sex ett problem.
    Som sagt, han våldtog dig, och då är je EN ENDA gg för mkt.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-05 15:40:44 följande:
    1) Jag är gift
    2) Vi är lyckliga
    3) Jag har pengar att skilja mig men vill inte då vi har det så bra tillsammans.
    Frågan är hur lyckliga ni är om han känner att han tycker ni har för lite sex, och du skriver en tråd på FL om hans tjat. Det är verkligen ett problem och i längden leder det till olycka för er båda. Ingen av er har "rätt". Ni är olika i det här, så är det bara. Det blir jobbigt för er båda.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-05 17:35:47 följande:
    Jag är man och det är uppenbart att du fantiserar.
    Hmm, tror jag blandade ihop dig men nån annan här i tråden, ber om ursäkt. 
  • Hotelliggaren
    Anonym (jag) skrev 2022-08-08 08:18:30 följande:
    Men då kan man försöka ta reda på det, t.ex. genom att gå i terapi, antingen parterapi eller enskilt, eller gå till läkare för att kolla upp hälsostatus som hormoner m.m.
    Precis, det handlar ju inte bara om sex eller inte, utan känslan att ens partner inte ens vill försöka, ser problemet. "Jag saknar inte sex så då är det inget problem" typ. Känner man att partnern åtm förstår att man tycker det är jobbigt och på olika sätt försöker hitta en lösning blir det ju lättare. Handlar lika mkt om att bli sedd o bekräftad som att ha sex. Vill/kan man inte ha vaginalt kan man ju lösa det på andra sätt. Om man verkligen vill liksom. Ungefär som att massera partnerns axlar som hen tycker så mkt om trots att man själv kanske inte har det som favvo-syssla, så kan man smekas i sängen bara för at det har ett stort värde för den andre.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:00:36 följande:
    Ok, för dig kan det vara så. Men inte för mig. För mig ger sex inte välmående eller skapar starka band. 
    Vad är sex för dig då? låter som att du har svårt att ge dig hän. jag vill att min kvinna ska möta mig i allt och vara innerlig, intim och vilja ha mig som vän, man och älskare.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:18:39 följande:

Sex för mig gör tyvärr ofta ont. Min man tycker om att stoppa fingrar i min anal vilket gör ont. Sedan kan jag heller inte få orgasm vid sex.

Då förstår jag att det inte blir bra. men då får ni väl hitta nya sätt. Hur vill du ha sexet? Man måste inte ha penetration jämt... Fattar han inte bättre ska du byta karl till en som fösrtår att vara inkännande och vill ge dig njutning. Du förtjänar ju bra sexliv du med!
  • Hotelliggaren
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:24:02 följande:
    Jag vill inte ha sex överhuvudtaget. Jag är tacksam för att han kommer fort Iaf. 
    Då blir det ju verkligen jobbigt för er båda. Lite som att den ena är extremt introvert och den andra extrovert. Den ena blir stressad av folk och den andra rastlös och ensam. Väldigt svårt.
    Du kommer inte hålla med, men jag är säker på att du eg jar ett sexuellt behov, men att omständigheterna och motsättningen mellan er gör det omöjligt att komma fram. Har du aldrig haft sexlust? Aldrig onanerat?
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist