• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (Jag som vet)
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-05 13:05:24 följande:
    För mig är frågan enkel.

- Om man lämnar en relation pga sexbrist är man dum i huvudet.
    - Om man inte kan tänka sig att ha sex med sin partner då och då är man ändå mer dum i huvet.
    Men herregud....undrar vem som är dum i huvudet?
    * Jag antar att du är ensamstående
    * alt att du har en synnerligen olycklig partner
    * alt att du inte har råd att skilja dig
  • Anonym (Borde väl vara illegalt?)

Borde väl egentligen vara illegalt att skilja sig av den anledningen? Kanske inte själva skilsmässan utan det som föregått den.

Att hota, manipulera eller kräva sig till sex är våldtäkt. 

Om inte du har sex med mig kommer jag lämna dig är ju ett hot. Får man sex på det sättet är det våldtäkt, får man inte sex men hotar på det sättet är det försök till våldtäkt.

Så man borde inte få skilja sig av den anledningen. Sex är ingen rättighet och inget man får hota sig till.

• Anonym (Hör mellan raderna)
    Anonym (Borde väl vara illegalt?) skrev 2022-08-05 14:58:49 följande:

Borde väl egentligen vara illegalt att skilja sig av den anledningen? Kanske inte själva skilsmässan utan det som föregått den.

Om inte du har sex med mig kommer jag lämna dig är ju ett hot. Får man sex på det sättet är det våldtäkt, får man inte sex men hotar på det sättet är det försök till våldtäkt.

Så man borde inte få skilja sig av den anledningen. Sex är ingen rättighet och inget man får hota sig till.

Det är inte ett hot att upplysa någon om vilka rättsliga åtgärder man funderar över, utan tämligen normalt.

Vi är förbi tiden då man behöver giltig anledning att separera.

Folk separerar ju inte för att de inte får sex en, eller två gånger, utan för att det helt upphört. Om en person vill leva i utan sex, så betyder det ju inte att partner vill det....
  • Anonym (gösses)

Det som borde vara illegalt är såna här ofattbart pantade inlägg och missbruk av ordet våldtäkt... det är ta mig fan ett rent hån mot RIKTIGA offer för RIKTIGA våldtäkter att missbruka ordet på det sätt du gör.

Att påpeka för sin partner att man är missnöjd med sitt sexliv är INTE ett hot

Krav har ALLA förhållanden, inget förhållande är kravlöst

Frivillig sex är INTE våldtäkt

Att påpeka att man inte vill vara kvar i ett förhållande utan sex är INTE ett hot det kallas för kommunikation och brukar vara hur man löser problem i relationer. Människor som förväntar sig att alla andra bara ska vara  tysta och dansa efter deras pipa som de känner för är däremot totalt omöjliga att lösa några problem med.

Ett förhållande är inte heller någon rättighet, om den andra personen inte gillar hur du beter dig så är den personen fri att lämna dig när den vill oavsett vad du tycker om det. Och ja det gäller sex med.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Jag som vet) skrev 2022-08-05 14:36:58 följande:
    Men herregud....undrar vem som är dum i huvudet?
    * Jag antar att du är ensamstående
    * alt att du har en synnerligen olycklig partner
    * alt att du inte har råd att skilja dig
    1) Jag är gift
    2) Vi är lyckliga
    3) Jag har pengar att skilja mig men vill inte då vi har det så bra tillsammans.
  • Anonym (jag)

Det är inget hot att konstatera att förhållandet inte kommer att hålla om man inom förhållandet måste avstå från något som är viktigt för en. Det kan handla om sex men även om andra saker som t.ex. barn. Sex är ingen rättighet men det är inte heller någon rättighet att vara kvar i ett förhållande. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Muses Drägg) skrev 2022-08-05 13:22:14 följande:

TS och flera i den här tråden gör det klassiska felet att inte lyfta blicken och se utanför sin egen box. ?Jag tycker på detta sätt så det är det enda som gäller?. Det tyder på en stor självgodhet och brist på empati. Man ser bara till sitt eget intresse. ?JAG ser inga problem med sex-brist så därför är det inte ett ett problem för vårt förhållande och jag tänker inte diskutera det?.

Alla är vi olika, även när det gäller sex. För vissa är det viktigt, för andra inte. Att förminska personer som uppskattar sex och nedvärdera dem för att det mår dåligt av det är klassiskt.

Det är helt ok att inte gilla sex eller tröttna på det, men då kanske man ska fundera på om det kommer funka i längden. Den ovillige kommer känna sig tvungen och vara på helspänn för varje beröring som skulle kunna vara nån sorts sexuell invit medan den villige kommer känna sig frustrerad och avvisad.

TS är med illa dold självgodhet ganska tydlig med att sex inte är viktigt. Hurra för dig men folk tycker olika och världen kretsar inte kring dina åsikter.

Jag är benägen att hålla med. I alla fall här i forumet anser sig asexuella ofta vara bättre och mer moraliska än de som tycker sex är viktigt i ett förhållande.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-05 15:40:44 följande:
    1) Jag är gift
    2) Vi är lyckliga
    3) Jag har pengar att skilja mig men vill inte då vi har det så bra tillsammans.
    Frågan är hur lyckliga ni är om han känner att han tycker ni har för lite sex, och du skriver en tråd på FL om hans tjat. Det är verkligen ett problem och i längden leder det till olycka för er båda. Ingen av er har "rätt". Ni är olika i det här, så är det bara. Det blir jobbigt för er båda.
  • Anonym (Uuuu)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 21:26:43 följande:

Jag har upplevt att för mkt sex. Alltså tvångs sex ungefär varannan dag med min dåvarande man gjorde att min kärlek till honom tvärdog. Jag kände att jag står inte ut med dem här övergreppen flera ggr i veckan. 

Så tydligen för mkt sex kan oxå göra att kärleken försvinner.
    idag 13 år senare så avskyr jag honom. 

Jotack det märks att du är full av hat
  • Anonym (Kompatibel)
    Skrev just detta inlägg i denna tråd www.familjeliv.se/forum/thread/81923694-nar-ska-folk-borja-fatta-hur-viktigt-sexet-ar men tycker att det jag skrev passar in är också så jag kopierar in samma text här.

Jag har fått intrycket från diverse forum, poddar etc, att väldigt få inser att sexuell kompatibilitet också är en viktig faktor för en långvarigt fungerande relation, och verkar tro att den biten löser sig bara allt annat stämmer. 

Om man avser att ha en monogam relation anser jag att sexuell kompatibilitet är nästan lika viktig som att man har kompatibla värderingar, annars kommer sex att bli ett problemområde i det långa loppet där någon måste göra våld på sina egna önskemål.

Dessutom verkar många av de som är den med den lägre sexlusten (om jag utgår från det jag läser på FL) inte inse att bristen på sex i förhållandet faktiskt är ett problem för förhållandet eftersom de själva inte lider av sexbristen. Om man själv vägrar inse att det finns ett problem och inte ens är villig att arbeta på att hitta lusten igen, är man i mitt tycke väldigt skyldig till att relationen tar slut (om så är fallet) även om den andre är den som faktiskt väljer att avsluta relationen.

Ingen ska ha sex mot sin vilja, men man måste vara beredd att relationen inte kommer att hålla om det är för stor skillnad i sexbehov mellan parterna.

För er som är asexuella eller har väldigt låg lust. Var ärliga från början och acceptera att sex är viktigt för de allra flesta och att ert utbud av lämpliga partners kommer att vara mindre än för de med ett större behov av sex. Samma sak gäller för de som är översexuella och vill ha sex flera gånger om dagen varje dag. Avviker man från normen kommer naturligtvis det bli svårare att träffa någon där en långvarig relation kommer att fungerar.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist