Inlägg från: Anonym (Hör mellan raderna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hör mellan raderna)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Alltså, de flesta som separerar eller skiljer sig har ju en liten mer allmän förklaring till separationen. Oavsett vad som ledde fram till beslutet 

Folk berättar ju att "de glidit ifrån varandra", "att de är vänner, men inte vill fortsätta tillsammans", "att den andre inte vill leva samma sorts liv" osv. 

Precis som folk som lämnar p.g.a. kontroll, våld, otrohet också väldigt ofta förklarar det hela mer neutralt.

När min bror separerade så var det för att de "glidit ifrån varandra", men några år senare var det ju uppenbart att min dåvarande svägerska naturligtvis inte orkat med att han faktiskt inte klarade fixa och greja alls.

• Anonym (Hör mellan raderna)
    Anonym (Borde väl vara illegalt?) skrev 2022-08-05 14:58:49 följande:

Borde väl egentligen vara illegalt att skilja sig av den anledningen? Kanske inte själva skilsmässan utan det som föregått den.

Att hota, manipulera eller kräva sig till sex är våldtäkt. 

Om inte du har sex med mig kommer jag lämna dig är ju ett hot. Får man sex på det sättet är det våldtäkt, får man inte sex men hotar på det sättet är det försök till våldtäkt.

Så man borde inte få skilja sig av den anledningen. Sex är ingen rättighet och inget man får hota sig till.

Det är inte ett hot att upplysa någon om vilka rättsliga åtgärder man funderar över, utan tämligen normalt.

Vi är förbi tiden då man behöver giltig anledning att separera.

Folk separerar ju inte för att de inte får sex en, eller två gånger, utan för att det helt upphört. Om en person vill leva i utan sex, så betyder det ju inte att partner vill det....
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist