Inlägg från: Anonym (Kim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kim)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:12:24 följande:
    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.
    När kärleken försvinner är sexbrist första symptomet. Min fru och jag hade ett normalt sexliv i många år, sen falnade det ner till noll ganska snabbt, från hennes sida. Hon påstod visserligen att hon älskade mig men ändå ville hon inte längre att vi skulle göra något tillsammans bara vi två. Antingen var det med barnen eller vänner. Och hon höll distans, ville aldrig prata om relationen eller så. Men ville inte heller skiljas då familjelivet fungerade bra.

Till slut orkade jag inte länger utan vi separerade. Jag  vet inte vad hon drog för snyfthistoria för släkt och vänner, men  både hennes föräldrar och syster flög på mig och anklagade mig för att svika familj och barn. Så jag sa som det var, tydligt, att hon inte längre ville ha varken sex eller närhet.
    Då blev det tyst på dem kan jag säga!
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Alex) skrev 2022-08-09 18:31:00 följande:
    Oerhört deprimerande läsning denna tråden. Den som upplever att bristen på sex är ett problem. Att hen upplever saknaden av sex kan inte ta upp detta med sin partner för då skapas en press. Än mindre kan man hoppas på att den med mindre lust ska förstå ellet bry sig. Det är ju omöjligt att påverka, eller iaf för smärtsamt att ta sig an orsakerna. 
    Är det verkligen bara att packa väskorna och flytta när den ena tappat lusten? Eller måste man vänja sig med att gå omkring och känna sig äcklig, motbjudande och påflugen med sin åtrå till den bästa människan man träffat?
    En bra sammanfattning av tråden! Den som saknar sex får inte ta upp det för då blir det tjat och press. Man får inte heller föreslå terapi eller att vederbörande gör något för att få tillbaka lusten, det är också press. Att tro att det ska "gå över" som en förkylning eller så är bara naivt. Att föreslå skilsmässa är egoistiskt och mansgrisigt för "sexbrist är ju inget skäl att separera". Personen skapar problem för sexbrist är inget problem...

Vad återstår egentligen, att bita ihop och lida?
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist