• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Mia99
    gemig skrev 2022-07-18 14:29:07 följande:
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
    Ja, vi har bara ena sidan av berättelsen. Sanningen brukar oftast hamna någonstans mitt emellan de två parternas version. Men utgår man ifrån TS's berättelse, så låter det nu mer som unilateral fysisk förmedring på ett synnerligen oattraktivt sätt. Att berättelsen plötsligt gick från "tafsande" till att medvetet orsaka smärta kan naturligtvis tyda på en fantasifull utbrodering av historien för att generera en bekräftelse på ett redan fattat beslut att lämna, men kan också tyda på att TS helt enkelt har fått stå ut med det här beteendet så länge att hon har omedvetet valt att acceptera vissa aspekter. 
  • gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-18 14:38:08 följande:
    Men sluta, du måste ju utgå från det ts beskriver istället för alternativa förklaringar som gör att det hon säger inte är riktigt sant. Om hon säger att han gör henne illa för att han klämmer väldigt hårt så lär det vara så.

Ja, ibland kan det vara bra att läsa mer än trådstarten innan man svarar just för att det ofta kommer fram mer info senare. Jag vet inte om han gör det för att utöva makt över ts eller om han på nåt sjukt sätt tror att hon skulle gilla det, men han lyssnar inte när hon säger ifrån att hon inte vill det, han fortsätter att göra illa henne. Jag skulle definitivt säga att han gör det medvetet i det läget.

Det handlar inte om dålig kommunikation utan om en man som struntar i att han gör illa sin sambo.
    Men om jag skulle utgå från det alla säger. Eller hur dom byter riktning i konversationer varenda jäkla dag.. Så skulle Johnny Depp nu sitta i fängelse..

Jag försöker hjälpa TS förstå hur vissa killar funkar.. Somliga har ingen aning om hur jäkla starka dom är. Andra är fruktansvärt dåliga och har aldrig fått lära sig att lyssna.

Män sätter sig på internet, där skriver tjejer att dom vill bli hårt tagna.. Män kollar på porr.. Där visas anime, där djur pressar så hårt om brösten, att brösten rinner igenom djurets fingrar.. 

I verkligheten är det inte sådär.. I verkligheten fungerar det där bättre när båda två har blivit lite mer uppvärmd.. Och i verkligheten finns det även personer med Aspberger som inte tycker om när andra personer tar på dom alls.. 

Struntar han i henne. Så borde hon ha lämnat honom för länge sedan.. Dom har haft så mycket sex redan att dom lyckats fått barn..

Lär honom hur han ska göra eller dumpa..
  • Anonym (Äcklad)
    gemig skrev 2022-07-18 14:29:07 följande:
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
    Vadå ADHD diagnos ? Alltså min sambo försöker ju inte fysiskt skada mig men han tafsar hårt,han är allmänt hårdhänt i händerna.Tänk att du befinner dig i ditt hem och när som helst kan du få en hand som nyper tag om ditt bröst,verkligen nyper som om det är en stressboll han tar på.
  • gemig
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 15:11:56 följande:
    Vadå ADHD diagnos ? Alltså min sambo försöker ju inte fysiskt skada mig men han tafsar hårt,han är allmänt hårdhänt i händerna.Tänk att du befinner dig i ditt hem och när som helst kan du få en hand som nyper tag om ditt bröst,verkligen nyper som om det är en stressboll han tar på.
    Du verkar jävligt uppe i varv. Så jag probear bara för o se lite hur du har det eller är. 

Men okej jag förstår.. Lär honom då hur det är han istället borde göra.. Dom flesta killar tror att tjejer gillar det när dom tar för sig och är riktigt riktigt hårdhänta.. Det är vad alla killar säger när dom sitter med varandra runt lägerelden iaf.. 

Och då får ju du hoppa in där och visa hur det är dina bröst borde tas.. 

Nypa tex, har jag förstått är en no-go för dom flesta.. Ofta är det inte greppa eller nypa som det handlar om. Utan oftast handlar det ju om att man ska klappa... 
  • Anonym (llkl-j.gj)
    Postman skrev 2022-07-18 13:48:14 följande:

Precis, håller med. Herregud vad anmälningar det lär bli. Tar man så illa vid sig av att ens partner tar på en och kallar det för att man tafsar bör man nog snarare söka parterapi eller diskutera skilsmässa. Att tänka tanken att ens polisanmäla sin partner så ringer alla varningsklockor liksom. Vet folk inte hur man beter sig eller agerar längre liksom?

Det spelar ingen roll om det är ens fru/man. Om man har sagt ifrån så är det inte ok att tafs. 

Jag ör kvinna och jag finner min man oerhört sexig och jag har väldigt svårt att låta bli att ta på honom. Även på hans kuk. Oftast är han ok med det, men inte alltid (tex om han vet att vi just då inte kan ha sex av någon anledning) och då får jag helt enkelt låta bli även fast det är jäkligt svårt emellanåt. 

• Friger
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 15:11:56 följande:
    Låter som att du vill bryta upp...

Vad är det som hindrar dig?
  • Anonym (llkl-j.gj)
    gemig skrev 2022-07-18 15:22:28 följande:
    Du verkar jävligt uppe i varv. Så jag probear bara för o se lite hur du har det eller är. 

Men okej jag förstår.. Lär honom då hur det är han istället borde göra.. Dom flesta killar tror att tjejer gillar det när dom tar för sig och är riktigt riktigt hårdhänta.. Det är vad alla killar säger när dom sitter med varandra runt lägerelden iaf.. 

Och då får ju du hoppa in där och visa hur det är dina bröst borde tas.. 

Nypa tex, har jag förstått är en no-go för dom flesta.. Ofta är det inte greppa eller nypa som det handlar om. Utan oftast handlar det ju om att man ska klappa... 

Så, bara för att vissa män är fullständiga idioter som inte begriper när en säger NEJ så ska deras partners lära upp dem? Särskilt när det tydligen har börjat, eller iaf eskalerat efter att barnet har fötts? 

Nej, vet du vad, män måste skärpa till sig eller så får de fan bli utan partner och kan sitta där runt lägerelden med likasinnade och undra varför de aldrig får ligga. 

Gudars skymning sån rappakalja. 

• Anonym (L)
    Anonym (llkl-j.gj) skrev 2022-07-18 15:22:54 följande:

Det spelar ingen roll om det är ens fru/man. Om man har sagt ifrån så är det inte ok att tafs. 

Jag ör kvinna och jag finner min man oerhört sexig och jag har väldigt svårt att låta bli att ta på honom. Även på hans kuk. Oftast är han ok med det, men inte alltid (tex om han vet att vi just då inte kan ha sex av någon anledning) och då får jag helt enkelt låta bli även fast det är jäkligt svårt emellanåt. 

Och jag är ganska säker på att din man inte heller skulle uppskatta att bli nypt hårt i pungen eller att du kör naglarna rakt in i kuken.

Men hur ska du veta det...

Men han kan vända sig hit till familjeliv där vi kan berätta hur kvinnor är och att vi inte förstår hur vassa våra naglar är eller att det gör ont när vi nyper där. Och vi kan lära honom hur han ska berätta hur han faktiskt vill bli rörd så att du som hana kvinna faktiskt kan förstå....
  • Anonym (llkl-j.gj)
    Anonym (L) skrev 2022-07-18 15:36:18 följande:
    Och jag är ganska säker på att din man inte heller skulle uppskatta att bli nypt hårt i pungen eller att du kör naglarna rakt in i kuken.

Men hur ska du veta det...

Men han kan vända sig hit till familjeliv där vi kan berätta hur kvinnor är och att vi inte förstår hur vassa våra naglar är eller att det gör ont när vi nyper där. Och vi kan lära honom hur han ska berätta hur han faktiskt vill bli rörd så att du som hana kvinna faktiskt kan förstå....

Nej, det skulle han nog inte nej, jag har dock aldrig provat. Å andra sidan, skulle jag prova och han säger nej så skulle jag inte göra det fler gånger heller. 

Meeeeen, det är klart att han kan vända sig hit och få tips om att läääääära mig hur man gör!

• gemig
    Anonym (llkl-j.gj) skrev 2022-07-18 15:30:20 följande:

Så, bara för att vissa män är fullständiga idioter som inte begriper när en säger NEJ så ska deras partners lära upp dem? Särskilt när det tydligen har börjat, eller iaf eskalerat efter att barnet har fötts? 

Nej, vet du vad, män måste skärpa till sig eller så får de fan bli utan partner och kan sitta där runt lägerelden med likasinnade och undra varför de aldrig får ligga. 

Gudars skymning sån rappakalja. 

Javisst du eller hur sötnos!

Eller också är det hennes bröst som har blivit känsligare efter födseln.. O killen är precis lika kär och tar på henne lika mycket som han gjort enda sedan första dagen?..

Det är ju det där jag menar att i så fall är det ju dags för henne o hoppa in och berätta för honom hur det är hon vill att han ska ta i 'na.. 

Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt