• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (aaa) skrev 2022-07-18 13:34:37 följande:
    Har du provat att nypa tillbaka? Nästa gång hans hand far fram tar du ett järnhårt grepp om armen, tittar honom stint i ögonen och gör typ "tusen nålar" eller nåt. Ropar han då till att det gör ont morrar du att just det, så känns det på mig VARJE gång du gör så där! 

Eller så är du inte så omogen (jag hade inte hållit mig för god för att göra så), men talar om för honom att det är en form av övergrepp. Fråga om han gör så där för att han vill att det ska bli skilsmässa? 

Att han gör sånt även bland folk visar verkligen att det är en skruv lös. 
    Armen? Nej nej, pungen! Kläm tills han kvider! Stirra honom rakt i ögonen och väs att det är sista gången han skadar en.
  • Postman
    Friger skrev 2022-07-18 09:43:31 följande:
    Lät inte som TS blivit våldtagen, misshandlad eller inlagd på sjukhus. Jag ska ge dig en hundring så kan du snacka upp den till en miljard. Givetvis ska man anmäla sådant jag nämner och andra allvarliga saker. Men ska polisen utreda allt ned till minsta förolämpning makar emellan så behöver nog varannan medborgare i landet jobba inom polismyndigheten.

Precis, håller med. Herregud vad anmälningar det lär bli. Tar man så illa vid sig av att ens partner tar på en och kallar det för att man tafsar bör man nog snarare söka parterapi eller diskutera skilsmässa. Att tänka tanken att ens polisanmäla sin partner så ringer alla varningsklockor liksom. Vet folk inte hur man beter sig eller agerar längre liksom?
  • Mia99
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 13:30:00 följande:
    Han tar hårt ALLTID , det gör ont . Gör någon det ofta vill man till slut att personen inte tar på en alls för man vet inte när han kan ?nypa till?
    Nu framkommer en detalj som gör att mina tidigare funderingar och råd inte alls gäller längre.

Det är alltså inte fråga om en liten klapp i rumpan utan något mycket mer uttalat och obehagligt. Det du beskriver nu låter mer som primitiva, fysiska härskartekniker, övergrepp eller våld i nära relation. Det där skulle jag själv inte acceptera för en enda dag.
  • gemig
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 13:30:00 följande:
    Han tar hårt ALLTID , det gör ont . Gör någon det ofta vill man till slut att personen inte tar på en alls för man vet inte när han kan ?nypa till?

Det är många kvinnor i förhållanden som tycker om när deras man går runt och tafsar på dom sådär.. Det är ett sätt att visa uppskattning.

Och det är till o med många kvinnor som blir tjuriga på sina män för att han jämnt går runt o tafsar.. Men sen börjar dom sakna det där efter någon vecka efter att han har slutat..

Antingen så gör han det där med flit bara för o jävlas.. Men det tror jag inte att han gör.. o i så fall är det bara o lämna...
    Men kanske vet inte din kille riktigt hur stark han är? Eller hur sköra dina områden faktiskt är? 

Då får du lära han hur du föredrar o bli rörd.. Då får du berätta att en kvinnas kropp är delikat. Att det är bättre och vara försiktig än hårdhänt när man gör sånt där.. 
    Eller så gör du som aaa sa precis o fråga om han gör sådär för att han vill att det ska bli skilsmässa. 

• Anonym (gg)

Meh, fan vad konstig människa. Jag hade sagt "kan du sluta ta på mina bröst" även om det var på en släkträff.

• Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-18 14:02:53 följande:

Det är många kvinnor i förhållanden som tycker om när deras man går runt och tafsar på dom sådär.. Det är ett sätt att visa uppskattning.

Och det är till o med många kvinnor som blir tjuriga på sina män för att han jämnt går runt o tafsar.. Men sen börjar dom sakna det där efter någon vecka efter att han har slutat..

Antingen så gör han det där med flit bara för o jävlas.. Men det tror jag inte att han gör.. o i så fall är det bara o lämna...
    Men kanske vet inte din kille riktigt hur stark han är? Eller hur sköra dina områden faktiskt är? 

Då får du lära han hur du föredrar o bli rörd.. Då får du berätta att en kvinnas kropp är delikat. Att det är bättre och vara försiktig än hårdhänt när man gör sånt där.. 
    Eller så gör du som aaa sa precis o fråga om han gör sådär för att han vill att det ska bli skilsmässa. 

Tycker om att mannen tafsar?? När han gör en ILLA??

Ts har sagt ifrån många gånger att han ska sluta tafsa - han lyssnar inte!
  • Anonym (L)
    Postman skrev 2022-07-18 13:48:14 följande:

Precis, håller med. Herregud vad anmälningar det lär bli. Tar man så illa vid sig av att ens partner tar på en och kallar det för att man tafsar bör man nog snarare söka parterapi eller diskutera skilsmässa. Att tänka tanken att ens polisanmäla sin partner så ringer alla varningsklockor liksom. Vet folk inte hur man beter sig eller agerar längre liksom?
    Läs vad TS skriver.
    Hårda nyp på de privata delarna så att det gör ont. Och tydlig tillsägelse att man inte vill.
    Skulle inte heller kalla det tafsande.

Det är våld och inget annat.
  • Friger
    Anonym (gg) skrev 2022-07-18 14:07:11 följande:

Meh, fan vad konstig människa. Jag hade sagt "kan du sluta ta på mina bröst" även om det var på en släkträff.

Jo, håller med om att det är olämpligt.

Något fel är det ju... känns som något hände när ungen kom. Säkert något som stör han. Det här är hans sätt att visa det. Inte bra men mänskligt.

Givet att det inte allltid varit så tror jag att det går att hitta tillbaka. Prova att ta avstånd från honom när han gör fel. Bli sur helt enkelt. Var i gengäld snäll mot honom när han gör rätt.

Är det ohållbart. Gör slut.
  • gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-18 14:14:16 följande:
    Tycker om att mannen tafsar?? När han gör en ILLA??

Ts har sagt ifrån många gånger att han ska sluta tafsa - han lyssnar inte!
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-18 14:29:07 följande:
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
    Men sluta, du måste ju utgå från det ts beskriver istället för alternativa förklaringar som gör att det hon säger inte är riktigt sant. Om hon säger att han gör henne illa för att han klämmer väldigt hårt så lär det vara så.

Ja, ibland kan det vara bra att läsa mer än trådstarten innan man svarar just för att det ofta kommer fram mer info senare. Jag vet inte om han gör det för att utöva makt över ts eller om han på nåt sjukt sätt tror att hon skulle gilla det, men han lyssnar inte när hon säger ifrån att hon inte vill det, han fortsätter att göra illa henne. Jag skulle definitivt säga att han gör det medvetet i det läget.

Det handlar inte om dålig kommunikation utan om en man som struntar i att han gör illa sin sambo.
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt