• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Tom Araya
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-18 18:43:03 följande:
    Man kan tröttna på att bli tafsad på i vissa sammanhang utan att relationen är på glid.
    Visst kan det vara så.
    Mina frågor avser att bringa klarhet i detta.
  • Miss Skywalker

Har du förklarat att du kommer att lämna honom pga det?

• Postman
    SweeneyTodd skrev 2022-07-18 15:54:25 följande:
    Vaddå, varför ska man inte polisanmäla sin partner om ens partner begår brott mot en? Du vet, kvinnor mördas av sin partner, och innan mordet, så föregås mordet av våld, både psykisk, och fysisk. Missade du förresten att TS sagt till sin sambo att sluta UPPREPADE gånger? 

Klart man kan anmäla men jag tänker mig att det har gått riktigt, riktigt långt innan man anmäler sin partner till polisen. Först var detta bara tafsande, sen använder skribenten ord dom hårdare. Huruvida det är brott eller ej kan vi diskutera till tidens ände. Jag anser att skribenten borde ta sig en funderare. Acceptera, säga ifrån, gå i parterapi eller begära skilsmässa. Bara det att skribenten tycker att partnern tafsar så ringer mina varningsklockor att de inte har en sund relation och hon borde agerat för länge sedan.
  • Anonym (Äcklad)
    gemig skrev 2022-07-18 16:57:00 följande:
    Vad vi ska tro om mannen? Om han inte lyssnar, bryr sig, eller förstår henne överhuvudtaget, kan det vara allt ifrån narcissist, o upp till psykopat.. 
    Men det jag tänker är att det har hon haft ett tag på sig nu att få dom varningssignalerna att dyka upp redan.. Så frågan jag ställer mig är om han inte är som han alltid vart? 

Bara det att nu är hon väldigt mycket mer osäker, stressad över att inte ha tid. Eller hormoner som har gjort att hon blivit jäkligt känslig för närhet o beröring..

Inte en enda gång under den här tiden har jag sagt att det där med att han inte kunde ta ett nej skulle vara bra.. Men enligt trådstarten så verkade den delen jäkligt sekundär. 
    Men vad spelar det för roll om han är som han alltid varit? Hur är det relevant? Visst har beteendet funnits tidigare men inte på denna nivå alls.Varför är det mitt jobb att uppfostra honom?

Jag är inte känslig eller osäker,det är skillnad på när någon smeker en av kärlek vs tar tag i dina bröst som om du är en docka.Så fruktansvärt oattraktivt är det.
  • Anonym (Äcklad)
    Miss Skywalker skrev 2022-07-18 18:48:52 följande:

Har du förklarat att du kommer att lämna honom pga det?

Nej,för han vägrar att lyssna och säger att jag är grinig för att jag ska ha mens snart.Jag sa till honom idag och då skakade han bara på huvudet och såg halvt besvärad ut.Jag vet inte hur jag ska lämna honom med en 4 månaders,nyköpt lägenhet och mammaledig,vart börjar man liksom.Är också orolig att han då ska göra livet svårt för mig,sabba min mammaledighet,komma och ta barnet i otid osv? vara en pain in the ass med andra ord.

Hur som helst vet jag inte om jag någonsin kommer vilja ha sex med honom igen så kanske han lämnar mig till slut.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-19 00:07:28 följande:
    Nej,för han vägrar att lyssna och säger att jag är grinig för att jag ska ha mens snart.Jag sa till honom idag och då skakade han bara på huvudet och såg halvt besvärad ut.Jag vet inte hur jag ska lämna honom med en 4 månaders,nyköpt lägenhet och mammaledig,vart börjar man liksom.Är också orolig att han då ska göra livet svårt för mig,sabba min mammaledighet,komma och ta barnet i otid osv? vara en pain in the ass med andra ord.

Hur som helst vet jag inte om jag någonsin kommer vilja ha sex med honom igen så kanske han lämnar mig till slut.
    Tyvärr hjälper det inte att bli ledsen och acceptera när man har med rövhål att göra. Jag hade bokstavligen knäckt fingrarna på någon som rörde mig så.
  • Tow2Mater
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-19 00:07:28 följande:
    Nej,för han vägrar att lyssna och säger att jag är grinig för att jag ska ha mens snart.Jag sa till honom idag och då skakade han bara på huvudet och såg halvt besvärad ut.Jag vet inte hur jag ska lämna honom med en 4 månaders,nyköpt lägenhet och mammaledig,vart börjar man liksom.Är också orolig att han då ska göra livet svårt för mig,sabba min mammaledighet,komma och ta barnet i otid osv vara en pain in the ass med andra ord.

Han kan vara pappaledig så du kan gå tillbaka till jobbet. Det är en bra början, så du ökar din inkomst.
  • Anonym (Äcklad)
    Miss Skywalker skrev 2022-07-19 00:29:20 följande:
    Tyvärr hjälper det inte att bli ledsen och acceptera när man har med rövhål att göra. Jag hade bokstavligen knäckt fingrarna på någon som rörde mig så.
    Man försöker med allt när man har en bebis tillsammans och jag ORKAR inte med hans vredesutbrott när vi har en liten.Dock har du rätt.
    Har varit avvaktande mot honom hela dagen idag just för jag är så trött på hans beteende och får en lång utskällning av honom hur jag är en sånn prinsessa,ska ha allt på mitt vis,att jag är elak,aldrig säger snälla saker,inte ger han uppmärksamhet,det kan aldrig få handla om bara han osv? enda alternativet för mig verkar vara att lämna.
  • Anonym (Äcklad)
    Tow2Mater skrev 2022-07-19 03:02:12 följande:
    Han kan vara pappaledig så du kan gå tillbaka till jobbet. Det är en bra början, så du ökar din inkomst.
    Jag vill ha mina 6 månader men efter det får han gärna vara pappaledig.
  • Tom Araya
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 23:59:17 följande:
    Men vad spelar det för roll om han är som han alltid varit? Hur är det relevant? Visst har beteendet funnits tidigare men inte på denna nivå alls.Varför är det mitt jobb att uppfostra honom?

Jag är inte känslig eller osäker,det är skillnad på när någon smeker en av kärlek vs tar tag i dina bröst som om du är en docka.Så fruktansvärt oattraktivt är det.
    Så du har hela tiden haft svårt att sätta gränser?
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt