• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Anonym (L)
    gemig skrev 2022-07-18 16:15:39 följande:
    Beror helt på hur förhållandet såg ut i början.. 
    Innan barnet kanske hon sa "nej sluuuuta!" och fnittra och tyckte han var as charmig när han gjorde det. Nu efter barnet, hormoner och ett par förändrade bröst, kanske hon gått runt och stört sig på exakt samma sätt.. 

Ni är avancerade varelser.. Ibland säger ni nej.. Och vill att man ska fortsätta. Ibland säger ni nej, sen blir ni sura för att man lyssnar. 
    Sen säger ni också åt killar att lyssna på ett nej, men det är ingenting som ni skulle respektera om någon gjorde samma mot er själva.. 

Svaret ligger i om han alltid har varit sådär.. Om det verkligen är han som har förändrats.. 
    Fast ärligt verkar det faktiskt vara du som är en mycket komplicerad varelse som inte förstår att nej betyder nej.
    Oavsett från vem som detta nej kommer.

Och oavsett om hon/hennes kropp har förändrats så har hon rätt att säga nej och han ska lyssna...både innan och efter barn.
  • gemig
    Anonym (L) skrev 2022-07-18 16:26:45 följande:
    Fast ärligt verkar det faktiskt vara du som är en mycket komplicerad varelse som inte förstår att nej betyder nej.
    Oavsett från vem som detta nej kommer.

Och oavsett om hon/hennes kropp har förändrats så har hon rätt att säga nej och han ska lyssna...både innan och efter barn.
    Jag förstår när ett nej betyder nej. O tvärt emot det du säger här.. Så är det jag har sagt, att hon ska lära honom hur det är han borde göra för o kunna läsa av 'na..

Skulle säga att jag är bättre på o läsa av ett nej, eller lögner från de flesta.. 

Som TS nu kom o berättade att "nej asså, men han tar lite för hårt liksom bara.."
  • Anonym (Linn)
    gemig skrev 2022-07-18 15:43:38 följande:

Javisst du eller hur sötnos!

Eller också är det hennes bröst som har blivit känsligare efter födseln.. O killen är precis lika kär och tar på henne lika mycket som han gjort enda sedan första dagen?..

Det är ju det där jag menar att i så fall är det ju dags för henne o hoppa in och berätta för honom hur det är hon vill att han ska ta i 'na.. 

Hon har ju gjort det? Hon beskriver att hon bett honom att sluta många gånger. 

Men han slutar inte, han tar det istället steget längre och börjar tafsa/klämma till när de är ute bland folk eller runt släktingar. Passar på precis när någon vänder bort huvudet så det är på gränsen hela tiden att det blir upptäckt vad han gör.

Du säger att TS kanske har ADHD, hon kanske är full med hormoner, hon kanske gillat det förr, hon har inte varit tydlig, hon måste lära honom osv.

Du som har livlig fantasi: vad ska vi isåfall tro om mannen? 
    Jag tycker att han verkar se henne som en ägodel, ett instrument att använda för att få kickar. Han går igång på att hon inte vill. Att det gör lite ont. 
    Sen efter ett tag är det inte lika spännande längre, då går han ett steg till och börjar göra det när de är bland andra. Han får en kick av att göra något förbjudet och sexuellt framför andra, att kunna bli upptäckt när som helst hetsar upp. 
  • Anonym (L)
    gemig skrev 2022-07-18 16:33:48 följande:
    Jag förstår när ett nej betyder nej. O tvärt emot det du säger här.. Så är det jag har sagt, att hon ska lära honom hur det är han borde göra för o kunna läsa av 'na..

Skulle säga att jag är bättre på o läsa av ett nej, eller lögner från de flesta.. 

Som TS nu kom o berättade att "nej asså, men han tar lite för hårt liksom bara.."
    Som sagt, du är den komplicerade...
    Men det är ju inte DU som avgör vad ett nej betyder.
    Det gör den som uttalar ordet.
    Och är du osäker eller tror att det kan betyda ja..kör på nej för säkerhets skull.

TS skriver tydligt att hon inte vill. Nej betyder nej här. Hon ska inte behöva förklara för sin antingen korkade eller våldsamma man att Nej betyder Nej.
    gemig skrev 2022-07-18 16:37:27 följande:
    Du borde ärligt talat ta o hålla käften medans dom vuxna pratar.. 

Och jag skriver/pratar hur mycket jag vill.
    Låt bli att läs om det blir för besvärligt
  • Anonym (Linn)
    Friger skrev 2022-07-18 09:43:31 följande:
    Lät inte som TS blivit våldtagen, misshandlad eller inlagd på sjukhus.

Jag ska ge dig en hundring så kan du snacka upp den till en miljard. Givetvis ska man anmäla sådant jag nämner och andra allvarliga saker.

Men ska polisen utreda allt ned till minsta förolämpning makar emellan så behöver nog varannan medborgare i landet jobba inom polismyndigheten.
    Mitt inlägg gick dig totalt förbi ser jag.

Jag pratade allmänt om hur svårt det är att se att ens partner faktiskt inte lyssnar/kränker/tar sig friheter/begår sexuella övergrepp eller vad det nu kan vara.
    Jag menade inte att just TS blir våldtagen eller inlagd på sjukhus...

Blir man överfallen i parken av en okänd som försöker att slita av en kläderna så är det solklart att man blivit utsatt för ett våldtäktsförsök. 
    Men om det är ens sambo som inte lyssnar när man säger nej jag vill inte utan tjatar, försöker upprepade gånger att ta av en kläderna, trycker upp kvinnan mot väggen eller in i ett hörn, tvingar in handen under kläderna så ses det som jobbigt och kränkande - men våldtäktsförsök, nej det går inte att säga. Det är ju ens sambo. Man förmildrar det och ursäktar. 

Vi ser det gång på gång i denna tråd: TS har nog inte varit tydlig. TS har säkert inte sagt ifrån så han förstår. TS måste lära honom hur man gör. TS har säkert gillat det förut men nu plötsligt tycker hon inte om det längre och den stackars mannen hänger inte med i svängarna. TS har en diagnos. TS är säkert hormonell. Män tror att kvinnor gillar det så även om TS ber honom att sluta och visar att det gör ont så kan inte mannen ändra sig för "kvinnor gillar ju sånt". Osv.
  • gemig
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-18 16:38:23 följande:
    Hon har ju gjort det? Hon beskriver att hon bett honom att sluta många gånger. 

Men han slutar inte, han tar det istället steget längre och börjar tafsa/klämma till när de är ute bland folk eller runt släktingar. Passar på precis när någon vänder bort huvudet så det är på gränsen hela tiden att det blir upptäckt vad han gör.

Du säger att TS kanske har ADHD, hon kanske är full med hormoner, hon kanske gillat det förr, hon har inte varit tydlig, hon måste lära honom osv.

Du som har livlig fantasi: vad ska vi isåfall tro om mannen? 
    Jag tycker att han verkar se henne som en ägodel, ett instrument att använda för att få kickar. Han går igång på att hon inte vill. Att det gör lite ont. 
    Sen efter ett tag är det inte lika spännande längre, då går han ett steg till och börjar göra det när de är bland andra. Han får en kick av att göra något förbjudet och sexuellt framför andra, att kunna bli upptäckt när som helst hetsar upp. 
    Vad vi ska tro om mannen? Om han inte lyssnar, bryr sig, eller förstår henne överhuvudtaget, kan det vara allt ifrån narcissist, o upp till psykopat.. 
    Men det jag tänker är att det har hon haft ett tag på sig nu att få dom varningssignalerna att dyka upp redan.. Så frågan jag ställer mig är om han inte är som han alltid vart? 

Bara det att nu är hon väldigt mycket mer osäker, stressad över att inte ha tid. Eller hormoner som har gjort att hon blivit jäkligt känslig för närhet o beröring..

Inte en enda gång under den här tiden har jag sagt att det där med att han inte kunde ta ett nej skulle vara bra.. Men enligt trådstarten så verkade den delen jäkligt sekundär. 
  • Tom Araya

Jag håller med om att det är respektlöst, snudd på övergrepp att göra så mot partnerns vilja.

Men jag undrar hur det har varit tidigare? Har han alltid "tafsat" mot TS vilja eller är det hos TS's det har skett en förändring som han har svårt att vänja sig vid?

Om min partner slutade vilja att jag tog på henne (med undantag för vissa tidpunkter och sammanhang), så skulle jag nog redan där känna att förhållandet är på väg utför.

• mammabitch

TS, börja med att markera tydligt genom att högt och tydligt säga "ge fan i att ta mig på röven " etc när han tafsar där andra är närvarande

Gör han det när ni är själva så tala om att så länge han bär sig åt som en ociviliserad omogen manskulting så tänker du inte tolerera hans närvaro inom greppavstånd. Lämna rummet om inte han gör det.

Detta om du tycker att han har såpass mycket bra kvaliteter att det är värt att ens försöka fortsätta förhållandet, annars är väl valet enkelt?

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-18 16:54:03 följande:
    Mitt inlägg gick dig totalt förbi ser jag.

Jag pratade allmänt om hur svårt det är att se att ens partner faktiskt inte lyssnar/kränker/tar sig friheter/begår sexuella övergrepp eller vad det nu kan vara.
    Jag menade inte att just TS blir våldtagen eller inlagd på sjukhus...

Blir man överfallen i parken av en okänd som försöker att slita av en kläderna så är det solklart att man blivit utsatt för ett våldtäktsförsök. 
    Men om det är ens sambo som inte lyssnar när man säger nej jag vill inte utan tjatar, försöker upprepade gånger att ta av en kläderna, trycker upp kvinnan mot väggen eller in i ett hörn, tvingar in handen under kläderna så ses det som jobbigt och kränkande - men våldtäktsförsök, nej det går inte att säga. Det är ju ens sambo. Man förmildrar det och ursäktar. 

Vi ser det gång på gång i denna tråd: TS har nog inte varit tydlig. TS har säkert inte sagt ifrån så han förstår. TS måste lära honom hur man gör. TS har säkert gillat det förut men nu plötsligt tycker hon inte om det längre och den stackars mannen hänger inte med i svängarna. TS har en diagnos. TS är säkert hormonell. Män tror att kvinnor gillar det så även om TS ber honom att sluta och visar att det gör ont så kan inte mannen ändra sig för "kvinnor gillar ju sånt". Osv.
    Japp. Och snart kommer frågorna om vad hon hade på sig som fick honom att göra så mot henne......
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-18 16:57:29 följande:

Jag håller med om att det är respektlöst, snudd på övergrepp att göra så mot partnerns vilja.

Men jag undrar hur det har varit tidigare? Har han alltid "tafsat" mot TS vilja eller är det hos TS's det har skett en förändring som han har svårt att vänja sig vid?

Om min partner slutade vilja att jag tog på henne (med undantag för vissa tidpunkter och sammanhang), så skulle jag nog redan där känna att förhållandet är på väg utför.

Man kan tröttna på att bli tafsad på i vissa sammanhang utan att relationen är på glid.
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt