• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Postman
    Tom Araya skrev 2022-07-19 23:15:24 följande:
    Generellt sett skulle jag håla med dig. För mig är det otänkbart med ett förhållande där fysisk närhet och kroppskontakt, som att kramas, kyssas, smekas, masseras o.dyl. inte är välkommet. Nu vet jag inte exakt hur TS och hennes sambo förhållande är och har varit på den biten, så jag kan inte uttala mig där... Men jag får ändå intrycket av att det gått överstyr, inte minst vad det gäller hårdhänthet. Sedan så anser jag också att man respekterar vad ens partner vill och inte vill, om man älskar och respekterar henne.

Visst har det gått överstyr. Hon klagar på att han hårdhänt tafsar på henne. Sen är det som du skriver, vi vet ju inte hela historien men vi vet att hon upplever problem och han inte vill lyssna så har de problem och en separation väntar i farstun. I en normalfungerande relation är detta en ickefråga.
  • Anonym (L)
    Postman skrev 2022-07-19 23:25:10 följande:

Det är ju det jag skriver också. TS tycker att han tafsar, de har problem, hon vill nu avsluta och hon gör nog klokt i det. I en sund fungerande relation tycker man normalt inte att ens partner tafsar. Det finns de som kan säga det med glimten i ögat förstås men det är ju inte så i detta fallet.
    Jag tycker Tom Arayas inlägg beskrev det väldigt bra.
    Älskar man någon gör man inte något mot den som den inte vill....

TS sambo behandlar henne illa och det är det som är det osunda...inte att TS tycker att behandlingen är obehaglig...

Jag tycker också att ett förhållande ska innehålla beröring men jag tänker inte att all beröring nödvändigtvis är trevlig eller nåt man måste stå ut med...och det är definitivt inget man ska lastas/skuldbeläggas för att man känner...

Men du och jag kommer nog inte längre...vi ser det från olika håll...så kan det vara...
  • Miss Skywalker
    Postman skrev 2022-07-19 23:25:10 följande:

Det är ju det jag skriver också. TS tycker att han tafsar, de har problem, hon vill nu avsluta och hon gör nog klokt i det. I en sund fungerande relation tycker man normalt inte att ens partner tafsar. Det finns de som kan säga det med glimten i ögat förstås men det är ju inte så i detta fallet.
    Varför tjatar du hela tiden om att ts ?tycker? och därför är det ett problem?

Är det vanligtvis så att kvinnor ?tycker? om så hårda tag om bröstet att det gör ont? 
  • Postman
    Miss Skywalker skrev 2022-07-20 00:21:45 följande:
    Varför tjatar du hela tiden om att ts tycker och därför är det ett problem? Är det vanligtvis så att kvinnor tycker om så hårda tag om bröstet att det gör ont? 

Tjatar? TS uppfattar ju detta som ett problem, det gör uppenbarligen inte hennes man eftersom han envist fortsätter. Vad kvinnor generellt tycker om hårda tag om brösten kan jag omöjligt veta.
  • Anonym (Linn)
    Postman skrev 2022-07-20 08:51:53 följande:

Tjatar? TS uppfattar ju detta som ett problem, det gör uppenbarligen inte hennes man eftersom han envist fortsätter. Vad kvinnor generellt tycker om hårda tag om brösten kan jag omöjligt veta.
    Du använder, sannolikt medvetet, ordet "tycker" om vad TS upplever på ett sätt som för oss som läser dina texter får det absoluta intrycket att du vill förminska hennes upplevelser och känslor kring det. 
    Precis som du skriver sen igen att det är ju bara något TS tycker men inte hennes kille. 

Ungefär som att det inte finns något rätt eller fel i denna situation, jo det är isåfall TS som är fel för i en bra relation finns inte detta problem. I en bra relation tycker man inte att ens kille tafsar. 
  • mammabitch

Fast nu tror jag att ni vrider till det postman skriver . Självklart är det så att om sambons beröring uppfattas som tafs så är relationen dålig och då inte självklart på grund av att ts är överkänslig utan på grund sambon upprepade gånger berör ts på ett olämpligt och oönskat sätt.

Framgick ju också i ett annat inlägg att ts är lite rädd för att konfrontera då sambon får vredesutbrott så sambon verkar ha dålig impulskontroll och självinsikt  på flera sätt

• Miss Skywalker

Han vet mycket väl att ts uppfattar det som ett problem så det är inte för att det inte är ett ?problem? han fortsätter.

Är man det minsta normalbegåvad så har man lite mer koll än vad du försöker låtsats som.
  • Anonym (Stina)

Men snälla. Det är inte direkt ett nytt koncept att en man behandlar sin fru som skit, förnedrar henne, och T o m slår eller våldtar henne. I denna tråd finns flera kvinnor som vittnar om att de upplevt precis samma och att situationen eskalerat. Du får det till att det är något väldigt underligt att en kvinna inte uppskattar den här typen av beröring. Då kan jag upplysa dig om att i samma stund som man säger att man inte gillar det så slutar en normal man. En onormal man tjatar om att det ska ingå, det måste han få göra och vad hon säger spelar ingen roll för han har rätt till detta. 

Det är så sorgligt uppenbart att du är en av dessa onormala män men vet du vad - ta tag i dina problem. Sitt inte här och säg åt TS att det är hon som har problem. 

• Postman
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-20 10:25:21 följande:

Men snälla. Det är inte direkt ett nytt koncept att en man behandlar sin fru som skit, förnedrar henne, och T o m slår eller våldtar henne. I denna tråd finns flera kvinnor som vittnar om att de upplevt precis samma och att situationen eskalerat. Du får det till att det är något väldigt underligt att en kvinna inte uppskattar den här typen av beröring. Då kan jag upplysa dig om att i samma stund som man säger att man inte gillar det så slutar en normal man. En onormal man tjatar om att det ska ingå, det måste han få göra och vad hon säger spelar ingen roll för han har rätt till detta. 

Det är så sorgligt uppenbart att du är en av dessa onormala män men vet du vad - ta tag i dina problem. Sitt inte här och säg åt TS att det är hon som har problem. 

Du (och några till) läser in väldigt, väldigt mycket som jag inte ens har skrivit. Det jag fokuserar på i TS historia är hur man kan göra rätt i detta.

TS har skrivit om hur hon upplever sin sambos beröringar (sen verkar de ha flera fnurror på gång än detta), eftersom han uppenbarligen inte vill ändra på sig trots att hon tydligt har markerat att hon inte tycker om det så är hon den enda av de två som kan förändra situationen och relationen.

Att polisanmäla eller att fortsätta anklaga honom kommer i skrivande stund inte förändra deras relation till det bättre ett dugg, det kommer bara göra det än mera infekterat och stormigt. Det viktigaste just nu och det enda rätta i detta fallet är att TS lämnar denna person ögonaböj alternativt försöker få denne till någon parterapi men det senare tror jag inte kommer leta till någonting utan är helt bortkastad tid.

• Postman
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 09:15:12 följande:
    Du använder, sannolikt medvetet, ordet "tycker" om vad TS upplever på ett sätt som för oss som läser dina texter får det absoluta intrycket att du vill förminska hennes upplevelser och känslor kring det. 
    Precis som du skriver sen igen att det är ju bara något TS tycker men inte hennes kille. 

Ungefär som att det inte finns något rätt eller fel i denna situation, jo det är isåfall TS som är fel för i en bra relation finns inte detta problem. I en bra relation tycker man inte att ens kille tafsar. 
    Ja i en bra och sund relation tycker man inte att ens kille tafsar, men man vet där liksom vart gränserna går. TS tycker att hennes sambo tafsar men inte han och då har de inte en bra och sund relation och för att lösa detta så är hon då den ende som kan förändra deras situation eller relation på ett eller annat sätt.

Jag är inte besatt av att hela tiden lägga rätt eller fel på någon enskild utan vill ibland se hur man i stort kan göra rätt. Ibland måste man se förbi rätt eller fel för det tenderar många gånger bara till att att man kommer inte framåt i situationen och det riskerar att leda till än mer kaos eller skador för alla inblandade.
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt