Anonym (Stina) skrev 2022-07-20 10:25:21 följande:
Men snälla. Det är inte direkt ett nytt koncept att en man behandlar sin fru som skit, förnedrar henne, och T o m slår eller våldtar henne. I denna tråd finns flera kvinnor som vittnar om att de upplevt precis samma och att situationen eskalerat. Du får det till att det är något väldigt underligt att en kvinna inte uppskattar den här typen av beröring. Då kan jag upplysa dig om att i samma stund som man säger att man inte gillar det så slutar en normal man. En onormal man tjatar om att det ska ingå, det måste han få göra och vad hon säger spelar ingen roll för han har rätt till detta.
Det är så sorgligt uppenbart att du är en av dessa onormala män men vet du vad - ta tag i dina problem. Sitt inte här och säg åt TS att det är hon som har problem.
Du (och några till) läser in väldigt, väldigt mycket som jag inte ens har skrivit. Det jag fokuserar på i TS historia är hur man kan göra rätt i detta.
TS har skrivit om hur hon upplever sin sambos beröringar (sen verkar de ha flera fnurror på gång än detta), eftersom han uppenbarligen inte vill ändra på sig trots att hon tydligt har markerat att hon inte tycker om det så är hon den enda av de två som kan förändra situationen och relationen.
Att polisanmäla eller att fortsätta anklaga honom kommer i skrivande stund inte förändra deras relation till det bättre ett dugg, det kommer bara göra det än mera infekterat och stormigt. Det viktigaste just nu och det enda rätta i detta fallet är att TS lämnar denna person ögonaböj alternativt försöker få denne till någon parterapi men det senare tror jag inte kommer leta till någonting utan är helt bortkastad tid.