• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • SweeneyTodd
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-19 22:43:58 följande:
    tycker du även att våldtäkt inom äktenskapet är en omöjlighet eftersom man självklart har rätt att ha sex med sin fru oavsett vad hon vill? 
    Undrar när Postman ska svara på detta. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-20 17:42:33 följande:
    Grejen är att de pratar på ett hypotetiskt plan. De har ingen erfarenhet av sunda relationer med kvinnor. Eller tror någon att detta är normala familjefäder med 20 års äktenskap i ryggen? :) Som vet hur bra relationer byggs? :) som har tagit sig igenom kriser och problem med en jämställd partner? :) 

haha. 
    Ja och jag misstänker att TS mans beteende ligger lite för nära deras eget...därav behovet att lägga över ansvaret på TS...annars måste de skärskåda sin egen spegelbild...
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 16:25:46 följande:
    Jag tycker visst det kan vara fel på en relation om den ena partnern inte uppskattar fysisk närhet med den hon har ett förhållande med. Jag anser att det är det normala att ingå i ett kärleksförhållande.
    Så jag anser att det behövs särskilda skäl till varför man inte uppskattar det. 
    Skälet är att han gör illa ts. Räcker det kanske??
  • Tom Araya
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-20 20:27:52 följande:
    Skälet är att han gör illa ts. Räcker det kanske??
    Det tycker jag är skäl nog.
  • gemig

Postman har rätt. Ni vill inte ens ge en tillstymmelse mot att lösa det här.. 

Så då finns det inte ett skit kvar o diskutera.. Ni förstör tråden med flit bara för att ni är hatiska mot vanliga killar.. Då finns det ingenting o göra mer för TS än o lämna..

• Anonym (Linn)
    Postman skrev 2022-07-20 17:36:20 följande:
    Du verkar redan glömt vad du skrev.
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 15:33:24 följande:
    Nej det är inte betydelselöst för TS att bekräfta hennes tankar om att hon behandlas illa.

Bekräfta hennes tankar är lika med ryggdukningar.

Jag har inte sagt någonstans att det är fel det hon gör, det är du som läser in detta. Som sagt, jag har uppmanat henne till separation eftersom deras relation är väldigt osund.
    Att bekräfta hennes tankar är inte lika med att ryggdunka. Herregud. 

Att bekräfta hennes tankar är att visa att man lyssnar, att man vill förstå, att man visar för henne att hon har rätt till sina känslor och upplevelser.
    Att om hon har en partner som hårdhänt kniper i hennes privata delar i tid och otid och inte slutar fast hon säger nej så har hon helt rätt i att det han gör är fel och han kränker henne.

Ofta behöver man dessutom få höra detta från en utomstående eftersom man till slut knappt vet vad som är upp eller ner längre. 
    Han är ju så bestämd med att han gör rätt och hon har fel. Hon säger ifrån. Hon har säkert försökt att prata om det. Han vill inte lyssna utan framhärdar i att han har rätt och hon fel. Och som partner vill man inte se att den man lever med, den man älskar, den som borde älska en och värna om en - faktiskt inte gör det. 
    Så det är lätt att det blir så att han lägger all skuld på henne och hon känner sig skyldig. Många tjejer funkar tyvärr såhär. Vi har sedan barnsben lärt oss att ta ansvar för oss själva och för de runt oss. 
    Se andras behov, sätta andra främst, inte skapa dålig stämning, inte vara krävande. 

Att då i desperation vända sig till ett forum för stöd och få höra att det är hon som tycker fel och att det ska krävas särskilda skäl för att inte vilja ha fysisk beröring kan slå väldigt fel. Istället för stärkt blir hon igen nedtryckt. 
  • Tom Araya
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-20 17:31:36 följande:

Som man får du helt enkelt acceptera att kvinnors samlade erfarenhet av manligt beteende är större än din privata känsla för ögonblicket. I princip alla kvinnor i tråden har direkt reagerat på beteendet som beskrivs i TS och förstår precis vad det handlar om. Det du och andra män gjort i tråden är att om och om igen få det till att det är något fel på TS. Att mannen är hårdhänt gör det hela värre men det krävs faktiskt itne smärta för att man ska se att det är ett oacceptabelt beteende. 

Det är tämligen uppenbart att du och Postman blir personligt sårade av att se ett sånt här beteende bli ifrågasatt. Ni försöker få det till att det är normalt och att problemet är att inte gilla att bli tagen på brösten. 

Men nu handlar detta inte om enskilda mäns känslor. Sluta vara så känsliga. Det är inte viktigt att du blir ledsen för att  kvinnor inte gillar tafsande. Däremot är det viktigt att du inte själv beter dig såhär. Om en kvinna säger nej så ska du respektera det. Så enkelt är det och nej, det är inte en fråga om retorik utan vanlig anständighet. Som sagt. De flesta män beter sig inte såhär. Ni är ovanliga. Ni är inte typiska män. 

Så som det beskrevs i trådstarten kan man inte rimligen utesluta att problemet kan hänga på att TS och hennes sambo har helt olika behov av fysisk kontakt och närhet.

Du har helt rätt i att man ska respektera ett nej. Med kärlek borde respekten för partnerns vilja vara ännu större.

Skulle fallet vara så att min partner inte skulle uppskatta beröring av oklara skäl (alltså inte av skäl som smärta eller att jag mot förmodan obscent skulle ta henne på brösten rakt framför ögonen på hennes föräldrar), så kvittar det nog för mig vem som initierar en separation.
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-20 21:05:00 följande:

Så då finns det inte ett skit kvar o diskutera.. Ni förstör tråden med flit bara för att ni är hatiska mot vanliga killar.. Då finns det ingenting o göra mer för TS än o lämna..

Det finns inget att "lösa", en kvinna ska inte vara tillsammans med en man som skadar henne, som gaslightar henne, som totalt skiter i och kör över hennes personliga gränser.
  • gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-20 21:14:02 följande:
    Det finns inget att "lösa", en kvinna ska inte vara tillsammans med en man som skadar henne, som gaslightar henne, som totalt skiter i och kör över hennes personliga gränser.
    Nej precis, så nu är det bara o lämna!

Går inte o lösa
  • Anonym (Linn)
    gemig skrev 2022-07-20 21:05:00 följande:

Dig känner jag igen så det blir bara ett inlägg:
    Jag håller med om att fokus tyvärr hamnat helt fel i denna tråd. Det är TS tråd och fokus ska ligga på hennes problem och att svara på den fråga hon ställt. 
    Förlåt för det TS.

Jag har svarat på vissa inlägg i tråden främst för att jag inte vill att TS eller andra tjejer som har liknande problem och läser detta ska tro att det är rätt eller korrekt. 
    Problemet är att det ändå inte löser något i själva tråden, ingen kommer att ändra åsikt eller få nya insikter så det bästa är egentligen alltid att bara låta de inläggen vara. 
    Istället för en lösningsorienterad tråd blir det en tjafstråd. Ledsamt och tröttande.

Till TS: Jag tycker absolut att du ska berätta för någon du litar på om hur du har det. Låt inte det hela fortgå i tystnad. 
    Be även att denne hjälper dig med att planera en exit. 
    Ställ dig i alla bostadsköer som finns i din närhet. Boka in ett eget möte med banken och diskutera alternativ. 
    Ring till kvinnojouren och prata av dig. De kommer att känna igen din situation. De kan säkerligen även hjälpa till med tips på vad du kan göra och vilka alternativ som finns. 
    Har du hemförsäkring finns ofta möjligheten till samtal med jurist. Kolla upp det. Eller kolla med facket om den möjligheten finns. Ta med någon som kan stötta dig och fråga kring tex bodelning, hur man kan lägga upp ett bra schema för barnet framöver etc. 
    Behöver du samtalsstöd brukar det finnas via BVC. 

Lycka till och igen: gå inte igenom detta själv utan ta hjälp. 
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt