• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Anonym (llkl-j.gj)
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-19 03:03:00 följande:
    Man försöker med allt när man har en bebis tillsammans och jag ORKAR inte med hans vredesutbrott när vi har en liten.Dock har du rätt.
    Har varit avvaktande mot honom hela dagen idag just för jag är så trött på hans beteende och får en lång utskällning av honom hur jag är en sånn prinsessa,ska ha allt på mitt vis,att jag är elak,aldrig säger snälla saker,inte ger han uppmärksamhet,det kan aldrig få handla om bara han osv? enda alternativet för mig verkar vara att lämna.

Kanske har han fått en 'chock' när han inser att din tid och din uppmärksamhet främst går till ert barn: Väldigt många män verkar inte inse att de inte kommer att vara nr 1 i deras partners liv längre och många har svårt att hantera det. 

Det ursäktar inte hans beteende alls! Men det kan var en förklaring om det kommer som en blixt från klar himmel. 

Ang att lämna, ställ dig i bostadskö genast, ring alla värdar och prata med dem, även det kommunala bolaget, det kan finnas förtur när man har barn och måste bort. Vissa har ingen kö alls utan det är först till kvarn som gäller.

Ring kvinnojouren om du känner att du behöver och prata med din mamma, hon kan stötta dig på närmare håll än vi här på familjeliv kan. 

Kolla annonser på facebook, blocket och andra ställen. 

Som någon skrev ovan, begär bodelning, även om ni bara är sambos och bara han har betalat så har du rätt till hälften av värdet av bostaden och era gemensamma tillhörigheter så länge det inte finns avtal på annat. 

Tänk inte att du måste ha en perfekt bostad direkt, om du hellre tar pengarna för era gemensamma tillhörigheter kan du ha ett bohag som är lätt att flytta till en början om du inte hittar rätt direkt. Säng, någonstans att äta, bara det nödvändigaste i hushållsprylar etc. 

Har ni gemensam vårdnad? Om inte så behöver du inte hans tillstånd till nåt alls i princip. Han kan inte, ens om han har delad vårdnad, komma hur som helst och hämta barnet. ett schema får ni gra upp, med tider, dagar, hämtning och lämning etc inskrivet och varje avvikelse bör du skriva upp ifall han tjafsar i framtiden. 

Även om ni har gemensam vårdnad så har du all rätt i världen att åka på semester med ert barn utan att han kan göra nåt åt det, så åk iväg ett par dagar. 

• Postman
    Anonym (M) skrev 2022-07-19 08:45:36 följande:
    Hon har sagt att han inte får röra henne men han slutar inte, det är faktiskt ingenting att diskutera om det är ett brott eller ej. Man har all rätt att be om hjälp från polis, om man blir utsatt. Det är han som har gjort fel.

Kan man självklar om man vill dra ner relationen på riktig bottennivå och det kommer knappast att hända något konstruktivt av det. Rent slöseri med tid och kraft. Bättre att ta tag i och jobba med relationen eller avsluta den helt om det nu är så infekterat.
  • Anonym (Stina)
    Postman skrev 2022-07-19 21:41:25 följande:

Kan man självklar om man vill dra ner relationen på riktig bottennivå och det kommer knappast att hända något konstruktivt av det. Rent slöseri med tid och kraft. Bättre att ta tag i och jobba med relationen eller avsluta den helt om det nu är så infekterat.
    Hon vill ju avsluta. Men befinner sig i en svår sits med ett spädbarn. Hon vill inte jobba på relationen utan få tips på hur hon ska hantera sin obehaglige man tills hon kan lämna. Du verkar missa det. Kanske resonerar du som så att är en kvinna ihop med en man så får hon tåla lite övergrepp men det är inte så det funkar. I lagens mening är det precis lika allvarligt om övergrepp sker inom som utom en relation. Vad din personliga åsikt är i frågan är ointressant. Men tafsa inte på kvinnor om de inte vill är en bra utgångspunkt som du kan ta fast på om du blir osäker. 
  • Anonym (Linn)
    Postman skrev 2022-07-19 21:41:25 följande:

Bara av ren nyfikenhet:

- Hur jobbar man på en relation där den ene gör något mot en som man verkligen inte gillar, man säger nej gång på gång men partnern fortsätter. Och inte bara fortsätter, utan tar det steget vidare.
    Hur ska TS "jobba på relationen" då? Kan du ge konkreta förslag?

- Är det TS som drar ner relationen på bottennivå genom att, när hon inte får gehör från mannen, till slut anmäla honom? Eller är det mannen som drar ner relationen på bottennivå genom att regelbundet och  med kraft nypa TS i hennes privata delar, även i släktingars närhet, och vägra sluta fast hon ber honom om det gång på gång? 
  • Postman
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-19 22:08:26 följande:
    Hon vill ju avsluta. Men befinner sig i en svår sits med ett spädbarn. Hon vill inte jobba på relationen utan få tips på hur hon ska hantera sin obehaglige man tills hon kan lämna. Du verkar missa det. Kanske resonerar du som så att är en kvinna ihop med en man så får hon tåla lite övergrepp men det är inte så det funkar. I lagens mening är det precis lika allvarligt om övergrepp sker inom som utom en relation. Vad din personliga åsikt är i frågan är ointressant. Men tafsa inte på kvinnor om de inte vill är en bra utgångspunkt som du kan ta fast på om du blir osäker. 

Ja jag tror att det är rätt meningslöst och slag i luften att anmäla. Det kommer bli än mer bottennivå. Bättre hon i så fall tar sig ur relationen om hon nu vill det. De verkar inte ha en sund relation.
  • Postman
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-19 22:09:06 följande:
    Bara av ren nyfikenhet: - Hur jobbar man på en relation där den ene gör något mot en som man verkligen inte gillar, man säger nej gång på gång men partnern fortsätter. Och inte bara fortsätter, utan tar det steget vidare. Hur ska TS "jobba på relationen" då? Kan du ge konkreta förslag? - Är det TS som drar ner relationen på bottennivå genom att, när hon inte får gehör från mannen, till slut anmäla honom? Eller är det mannen som drar ner relationen på bottennivå genom att regelbundet och  med kraft nypa TS i hennes privata delar, även i släktingars närhet, och vägra sluta fast hon ber honom om det gång på gång? 

Det finns hjälp att få både som par och ensam. Om man nu verkligen vill jobba på relationen. I detta fallet så verkar det rätt kört, tycker man att ens partner ?tafsar? så har man problem.
  • Anonym (L)
    Postman skrev 2022-07-19 22:27:25 följande:

Det finns hjälp att få både som par och ensam. Om man nu verkligen vill jobba på relationen. I detta fallet så verkar det rätt kört, tycker man att ens partner ?tafsar? så har man problem.
    Så om jag nyper hårt en mans privata delar gång på gång och han tycker att det är obehagligt och gör ont och ber mig sluta...så är relationen dömd för att han är lite känslig som inte tål lite "tafs"...inte för det faktum att jag brukar våld.
  • Anonym (Stina)
    Postman skrev 2022-07-19 22:24:47 följande:

Ja jag tror att det är rätt meningslöst och slag i luften att anmäla. Det kommer bli än mer bottennivå. Bättre hon i så fall tar sig ur relationen om hon nu vill det. De verkar inte ha en sund relation.
    Men du inser att man inte får tafsa på någon mot dennes vilja? Att det faktiskt är ett brott, och att det inte slutar vara ett brott för att man är i en parrelation? 
  • Postman
    Anonym (L) skrev 2022-07-19 22:34:17 följande:
    Så om jag nyper hårt en mans privata delar gång på gång och han tycker att det är obehagligt och gör ont och ber mig sluta...så är relationen dömd för att han är lite känslig som inte tål lite "tafs"...inte för det faktum att jag brukar våld.

Anonym (Stina) skrev 2022-07-19 22:34:28 följande:
    Men du inser att man inte får tafsa på någon mot dennes vilja? Att det faktiskt är ett brott, och att det inte slutar vara ett brott för att man är i en parrelation? 

Som sagt, tycker man att en partner tafsar så har man uppenbara problem i sin relation.
  • Anonym (Stina)
    Postman skrev 2022-07-19 22:39:31 följande:

Anonym (Stina) skrev 2022-07-19 22:34:28 följande:

Som sagt, tycker man att en partner tafsar så har man uppenbara problem i sin relation.
    tycker du även att våldtäkt inom äktenskapet är en omöjlighet eftersom man självklart har rätt att ha sex med sin fru oavsett vad hon vill? 
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt