Tom Araya skrev 2022-07-20 17:25:04 följande:
Jag ser det nu när jag går igenom hela tråden, TS har skrivit det i trådens 19'e inlägg (det är inte okej beteende av sambon).
Nej, jag läser inte dåligt när jag utgår från att det som beskrivs i trådstarten är vad som är gällande. Att få till en bra beskrivning av läget, som utomstående lätt kan ta till sig är faktiskt trådstartarens ansvar.
Som man får du helt enkelt acceptera att kvinnors samlade erfarenhet av manligt beteende är större än din privata känsla för ögonblicket. I princip alla kvinnor i tråden har direkt reagerat på beteendet som beskrivs i TS och förstår precis vad det handlar om. Det du och andra män gjort i tråden är att om och om igen få det till att det är något fel på TS. Att mannen är hårdhänt gör det hela värre men det krävs faktiskt itne smärta för att man ska se att det är ett oacceptabelt beteende.
Det är tämligen uppenbart att du och Postman blir personligt sårade av att se ett sånt här beteende bli ifrågasatt. Ni försöker få det till att det är normalt och att problemet är att inte gilla att bli tagen på brösten.
Men nu handlar detta inte om enskilda mäns känslor. Sluta vara så känsliga. Det är inte viktigt att du blir ledsen för att kvinnor inte gillar tafsande. Däremot är det viktigt att du inte själv beter dig såhär. Om en kvinna säger nej så ska du respektera det. Så enkelt är det och nej, det är inte en fråga om retorik utan vanlig anständighet. Som sagt. De flesta män beter sig inte såhär. Ni är ovanliga. Ni är inte typiska män.