• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Tom Araya
    Anonym (S) skrev 2022-07-20 16:31:20 följande:
    Så att nypa och knipa sin sambo på brösten är inte fel fast sambo säger nej?
    Nej, det är det inte, men något sådant framgår inte av trådstarten. Kanske har jag missat något inlägg där sådant beskrivs....
  • Anonym (Stina)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 16:25:46 följande:
    Jag tycker visst det kan vara fel på en relation om den ena partnern inte uppskattar fysisk närhet med den hon har ett förhållande med. Jag anser att det är det normala att ingå i ett kärleksförhållande.
    Så jag anser att det behövs särskilda skäl till varför man inte uppskattar det. 

Då har du en synnerligen störd syn på vad som ingår i ett normalt kärleksförhållande. Du reagerar på riktigt mest på det? Att TS inte gillar att bli nypt i brösten? Du reagerar inte på att mannen nyper henne i brösten fast hon tydligt säger att hon inte vill? 

Fy fan vad mycket störda män som söker sig till detta forum. Jag antar att detta är det ställe där ni kommunicerar med livs levande kvinnor. 

• Postman
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 16:44:50 följande:
    Ryggdunkningar!? Förlåt men nu tror jag att du mest är ute efter att röra runt i grytan lite.

Så om en vän kommer till dig och är ledsen för något som partnern gjort, din vän vill prata av sig, då ser du det dom att vänner är ute efter ryggdunkningar?
    Oj! 

Och om jag ska ta dig på orden då, hur tycker du det är att "ge TS en puff i att ta tag i en separation" att maniskt upprepa att i en sund relation tycker man inte att ens partner tafsar?
    Jag och de andra här uppfattar det som att du anser att det är TS som har fel mindset kring det hela.
    Det du säger får snarare henne att tystna och stanna kvar.
    Ahh nu vet jag vem du är som jag skriver med, förstår att det blir förvirrande för dig då Flört, varför skriver du inte med din vanliga sign? Jag svarade dig på texten nedan, du tyckte jag skulle bekräfta hennes tankar, det kallar jag ryggdunkningar.

Så att när jag skriver att jag tycker hon ska separera för de har ingen sund relation så tystnar hon och stannar. Jaha ok, mycket märkligt.
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 15:33:24 följande:
    Nej det är inte betydelselöst för TS att bekräfta hennes tankar om att hon behandlas illa.
  • Anonym (L)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 16:25:46 följande:
    Jag tycker visst det kan vara fel på en relation om den ena partnern inte uppskattar fysisk närhet med den hon har ett förhållande med. Jag anser att det är det normala att ingå i ett kärleksförhållande.
    Så jag anser att det behövs särskilda skäl till varför man inte uppskattar det. 
    Att uppskatta fysisk närhet med den man lever med betyder ju inte att man måste stå ut med ALL fysisk närhet/beröring eller att vi ska normalisera våld.

Tror inte många män skulle uppskatta en tjej som tex medvetet använder tänder vid en avsugning eller sätter naglarna hårt in i kuken...
    Det behöver man väl knappast ha särskilda skäl att få säga nej till?
    Samma med hårda nyp på kvinnors känsliga ställen...
  • Anonym (Stina)
    Postman skrev 2022-07-20 16:56:26 följande:
    Ahh nu vet jag vem du är som jag skriver med, förstår att det blir förvirrande för dig då // Flört, varför skriver du inte med din vanliga sign? Jag svarade dig på texten nedan, du tyckte jag skulle bekräfta hennes tankar, det kallar jag ryggdunkningar.

Så att när jag skriver att jag tycker hon ska separera för de har ingen sund relation så tystnar hon och stannar. Jaha ok, mycket märkligt.
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 15:33:24 följande:
    Nej det är inte betydelselöst för TS att bekräfta hennes tankar om att hon behandlas illa.

Men har du svårt att läsa? TS vet redan att hon vill separera. Du ger inte direkt någon intelligent input genom att konstatera det hon redan skrivit. Varför skriver du alls i denna tråd? Du har inte en enda gång svarat på den mycket tydliga fråga hon ställer. Du har bara reagerat känslomässigt och irrationellt samt utgått från någon märklig privat definition av förhållanden. 

Herregud. Att efter ett tiotal inlägg föreslå det TS redan skrivit och dessutom få det att låta som att du kommit på något smart. Vilken tröttsam typ.

• Tom Araya
    Anonym (L) skrev 2022-07-20 16:59:30 följande:
    Att uppskatta fysisk närhet med den man lever med betyder ju inte att man måste stå ut med ALL fysisk närhet/beröring eller att vi ska normalisera våld.
    Absolut inte, håller med dig där.

Fortsättningen på mitt svar här hittar du i inlägg #121 ovan.
  • Tom Araya

Tror inte många män skulle uppskatta en tjej som tex medvetet använder tänder vid en avsugning eller sätter naglarna hårt in i kuken...
    Du fattar alltså inte att ditt exempel med naglarna i kuken i sig utgör ett särskilt skäl för de allra flesta?!
  • Postman

Fats det är inga män här som har skrivit det, det där är något som vissa här försöker läsa in på de allra mest konstiga sätt att vi män på  något sätt skulle påstå, det är ingen utav oss som har påstått så. 

Som Tom påpekade så kan det vara fel på en relation om den ena partnern inte uppskattar fysisk närhet med den hon har ett förhållande med. Det är ju trots allt det normala att ingå i ett kärleksförhållande. Om man nu inte uppskattar det behövs skäl till varför. Det behöver ju inte bara handla om just hårda tag utan beröring i ren allmänhet. TS har ju skäl så det är ju inte så konstigt i just detta fallet.
  • Anonym (S)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 16:47:26 följande:
    Nej, det är det inte, men något sådant framgår inte av trådstarten. Kanske har jag missat något inlägg där sådant beskrivs....
    Då har du läst dåligt, eller så vill du bara förminska det TS skriver. Hon skriver att det gör ont. Alla i tråden verkar har förstått vad det handlar om, utom du och några till. De som inte förstått är män. Vad ska vi dra för slutsats om det, att ni förminskar TS eller inte kan läsa ordentligt?
  • Anonym (Stina)
    Postman skrev 2022-07-20 17:11:37 följande:
    Fats det är inga män här som har skrivit det, det där är något som vissa här försöker läsa in på de allra mest konstiga sätt att vi män på  något sätt skulle påstå, det är ingen utav oss som har påstått så. 

Som Tom påpekade så kan det vara fel på en relation om den ena partnern inte uppskattar fysisk närhet med den hon har ett förhållande med. Det är ju trots allt det normala att ingå i ett kärleksförhållande. Om man nu inte uppskattar det behövs skäl till varför. Det behöver ju inte bara handla om just hårda tag utan beröring i ren allmänhet. TS har ju skäl så det är ju inte så konstigt i just detta fallet.

Jag vill nu att du tänker dig att du som
    man har en relation med en man. Han är större och starkare än dig. Han nyper dig i kuken när ni är ute bland folk. Han petar in ett finger i rumpan på dig vid varje tillfälle. Ibland gör det ont. ofta känns det pinsamt. Du kanske är upptagen med något, stressad till jobbet eller oroar dig för något samtidigt som detta sker. Du blir arg och säger åt honom att sluta men han skrattar bara. Återigen: du har inte den fysiska styrkan att skrämma honom utan är tvärtom den som är rädd för hans styrka. Målet med allt detta är att han vill ha sex med dig där du är den som blir penetrerad. Men du vill inte det. Du tycker situationen är obehaglig och kvävande. 

Anser du även i detta fall att det är främst dig det är fel på? Att du ska ha ett finger i röven vid olika tillfällen på dagen och att du borde lära dig att gilla det? 

Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt