• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Tom Araya
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-20 21:14:02 följande:
    Det finns inget att "lösa", en kvinna ska inte vara tillsammans med en man som skadar henne, som gaslightar henne, som totalt skiter i och kör över hennes personliga gränser.
    Att lämna ett destruktivt förhållande är definitivt en lösning av problemet.
  • gemig
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 21:22:27 följande:
    Dig känner jag igen så det blir bara ett inlägg:
    Jag håller med om att fokus tyvärr hamnat helt fel i denna tråd. Det är TS tråd och fokus ska ligga på hennes problem och att svara på den fråga hon ställt. 
    Förlåt för det TS.

Jag har svarat på vissa inlägg i tråden främst för att jag inte vill att TS eller andra tjejer som har liknande problem och läser detta ska tro att det är rätt eller korrekt. 
    Problemet är att det ändå inte löser något i själva tråden, ingen kommer att ändra åsikt eller få nya insikter så det bästa är egentligen alltid att bara låta de inläggen vara. 
    Istället för en lösningsorienterad tråd blir det en tjafstråd. Ledsamt och tröttande.

Till TS: Jag tycker absolut att du ska berätta för någon du litar på om hur du har det. Låt inte det hela fortgå i tystnad. 
    Be även att denne hjälper dig med att planera en exit. 
    Ställ dig i alla bostadsköer som finns i din närhet. Boka in ett eget möte med banken och diskutera alternativ. 
    Ring till kvinnojouren och prata av dig. De kommer att känna igen din situation. De kan säkerligen även hjälpa till med tips på vad du kan göra och vilka alternativ som finns. 
    Har du hemförsäkring finns ofta möjligheten till samtal med jurist. Kolla upp det. Eller kolla med facket om den möjligheten finns. Ta med någon som kan stötta dig och fråga kring tex bodelning, hur man kan lägga upp ett bra schema för barnet framöver etc. 
    Behöver du samtalsstöd brukar det finnas via BVC. 

Lycka till och igen: gå inte igenom detta själv utan ta hjälp. 
    Linn, du är helt okej. Så du behöver inte oroa dig för att citera. Det är dom andra som jag har diskuterat. Du verkar tänka litegrann, o det är ju jättebra. 
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 21:23:50 följande:
    Att lämna ett destruktivt förhållande är definitivt en lösning av problemet.
    Det var inte det personen i fråga menade.
  • Tom Araya
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-20 21:24:48 följande:
    Det var inte det personen i fråga menade.
    Det spelar ingen roll vad andra menade.
    Det du uttryckte var att separation inte räknades som en lösning, vilket det är, sett till problemet.
  • gemig
    gemig skrev 2022-07-20 21:09:36 följande:
    Önskar ni att ni föddes med en dick eller? Kan inte vara kul för er o vara så opopulära nu när eran hjärna lever kvar då ni var populära på småskolan. 
    Ouff. Den satt... Cool
  • Anonym (Stina)

Det som gör mig förbannad är att vilka problem en kvinna än berättar om så slutar det med att en rad män sitter och får allt att handla om dem för att de känner sig kränkta. Det finns INGEN empati för TS. INGEN förståelse. INGEN vilja att förstå. Bara jag jag jag, mina känslor, min sexualdrift, min manlighet. 

En kvinna blir illa behandlad av sin partner och genast ska det handla om anonyma mäns känslor. Det är tragiskt men som sagt: det är familjelivsmännen. De som blivit över, de ensamma, misslyckade och bittra. Och snacka om att de projicerar. 

• gemig

Kan tänka mig att det är mycket som gör ER förbannad..

• Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 21:28:20 följande:
    Det spelar ingen roll vad andra menade.
    Det du uttryckte var att separation inte räknades som en lösning, vilket det är, sett till problemet.
    Nej, jag svarade på det personen menade. Har du så tråkigt att du måste diskutera semantik??
  • Soppatorsken677
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 13:30:00 följande:
    Han tar hårt ALLTID , det gör ont . Gör någon det ofta vill man till slut att personen inte tar på en alls för man vet inte när han kan ?nypa till?
    Hej TS, nu har det ju gått ett tag. Hur har det gått med relationen och problemen? 

Jag tycker du ska ta ett punggrepp på honom och vrida till. Sen frågar du om han uppskattar det och vill ha mer. Nr han säger att du är dum i huvudet så kan du svara att det är precis vad du tycker om honom varje gång han gör så på dig. 
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt