Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 21:22:27 följande:
Dig känner jag igen så det blir bara ett inlägg:
Jag håller med om att fokus tyvärr hamnat helt fel i denna tråd. Det är TS tråd och fokus ska ligga på hennes problem och att svara på den fråga hon ställt.
Förlåt för det TS.
Jag har svarat på vissa inlägg i tråden främst för att jag inte vill att TS eller andra tjejer som har liknande problem och läser detta ska tro att det är rätt eller korrekt.
Problemet är att det ändå inte löser något i själva tråden, ingen kommer att ändra åsikt eller få nya insikter så det bästa är egentligen alltid att bara låta de inläggen vara.
Istället för en lösningsorienterad tråd blir det en tjafstråd. Ledsamt och tröttande.
Till TS: Jag tycker absolut att du ska berätta för någon du litar på om hur du har det. Låt inte det hela fortgå i tystnad.
Be även att denne hjälper dig med att planera en exit.
Ställ dig i alla bostadsköer som finns i din närhet. Boka in ett eget möte med banken och diskutera alternativ.
Ring till kvinnojouren och prata av dig. De kommer att känna igen din situation. De kan säkerligen även hjälpa till med tips på vad du kan göra och vilka alternativ som finns.
Har du hemförsäkring finns ofta möjligheten till samtal med jurist. Kolla upp det. Eller kolla med facket om den möjligheten finns. Ta med någon som kan stötta dig och fråga kring tex bodelning, hur man kan lägga upp ett bra schema för barnet framöver etc.
Behöver du samtalsstöd brukar det finnas via BVC.
Lycka till och igen: gå inte igenom detta själv utan ta hjälp.
Linn, du är helt okej. Så du behöver inte oroa dig för att citera. Det är dom andra som jag har diskuterat. Du verkar tänka litegrann, o det är ju jättebra.