Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-20 13:56:31 följande:
Det är just det här som är problemet där du får det att låta som att det är något fel på ts - det är det inte! Felet är att han tar i henne på ett sätt som hon inte tycker om, fast hon sagt ifrån! Vi pratar inte om en frigid kvinna som förnekar sin stackars man att ta i hennes kropp utan om en kvinna som blir utsatt för sexuellt våld av sin partner!
Exakt så. Men Postman kommer fortsätta att ihärdigt framhärda i att det är något slags relationsproblem. Och lyfta bort allt ansvar från mannen, som att en man faktiskt inte kan sluta nypa sin fru i brösten.
Men det är som alltid på familjeliv. Majoriteten av männen här har inga långvariga sunda relationer med kvinnor och har därför gjort sig en bild av hur det nog är. att tusentals kvinnor här lever i relationer med män som aldrig skulle få för sig att bete sig på det viset, viftas bort. Män är såna, är deras mantra. Men nej. Män är inte sådana. Jag har aldrig haft en relation med en man som tvingat till sig fysisk beröring. Jo en när jag var mycket ung. Han var psykiskt sjuk visade det sig. Det förklarade möjligen beteendet.
Det de här familjelivsmännen inte vill fatta är att den stora majoriteten män är helt vardagliga, trevliga karlar med normala utseenden och vanliga jobb, som arbetar, tar hand om hem och barn, ringer sina gamla föräldrar, pratar med sin fru, planerar semestrar, bråkar utan att använda våld, diskuterar konstruktivt, har sex på lika villkor, är ledsna och frustrerade ibland, föreslår parterapi, köper nya skor till barnen, har tidigare förhållanden med kvinnor som inte lämnat dem för att de varit svin, spelar mobilspel, läser nyheter, oroar sig över ekonomin och surfar på nätet efter saker de skulle vilja köpa. Dvs helt normala välfungerande människor som klarar av normala välfungerande relationer.
Detta tror jag är svårt att acceptera för de som vill skylla sina havererade relationer på kvinnors omöjliga krav.