Friger skrev 2022-07-18 09:00:10 följande:
Är han inte sexuellt frustrerad av någon anledning då?
Om det är något som kommit nyligen och han inte alltid varit sådan menar jag...
Gå till polisen för att ens äkta hälft tafsar på en? Njä... Jag skulle inte göra det i vart fall. Tror myndigheten skulle bli översållad med: Ärekränkning, ofredande och sexbrott av allehanda sorter då. Personligen har jag en mycket högre tröskel för mina kära än om en okänd hade gjort samma sak. Den närstående ska ha gjort något väldigt påtagligt innan jag skulle göra en sådan sak.
Ditt tankesätt är mycket vanligt. Man kan liksom inte likställa sin partner med någon som kränker. Eller till och med någon som våldtar.
Man älskar ju denne. Man står ut en tid. Sen börjar man att säga ifrån. Man ursäktar partnern med att denne var trött, ur form, det var man själv som inte var tydlig.
Man hoppas, hoppas på förbättring. Att det ska bli bättre. Man bor ju ihop och har kanske barn. Ska man bryta upp en familj för att hen knuffat och skrikit några gånger? För att hen tafsar på en mellan benen framför ens släktingar? För att hen fortsatt ha sex fast man sagt nej?
Det går liksom inte in i huvudet att ens partner kränker, misshandlar eller till och med faktiskt våldtar. Att anmäla till polisen är ett oerhört steg. Det är en enorm tröskel att gå över fast man kanske ligger sönderslagen på sjukhus och de runtomkring skriker Anmäl!