• Anonym (Enkelt)

Sambo tafsar privat & offentligt

Sexuellt ofredande kallas det han håller på med. Oönskad kontakt av sexuell natur där du upprepade gånger har sagt ifrån att du inte vill men han fortsätter. Tyvärr ts, eftersom han inte respekterar dina gränser så har du två val: bli behandlad som hans sexdocka eller lämna honom.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (aaa) skrev 2022-07-18 13:34:37 följande:
    Har du provat att nypa tillbaka? Nästa gång hans hand far fram tar du ett järnhårt grepp om armen, tittar honom stint i ögonen och gör typ "tusen nålar" eller nåt. Ropar han då till att det gör ont morrar du att just det, så känns det på mig VARJE gång du gör så där! 

Eller så är du inte så omogen (jag hade inte hållit mig för god för att göra så), men talar om för honom att det är en form av övergrepp. Fråga om han gör så där för att han vill att det ska bli skilsmässa? 

Att han gör sånt även bland folk visar verkligen att det är en skruv lös. 
    Armen? Nej nej, pungen! Kläm tills han kvider! Stirra honom rakt i ögonen och väs att det är sista gången han skadar en.
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-18 14:02:53 följande:

Det är många kvinnor i förhållanden som tycker om när deras man går runt och tafsar på dom sådär.. Det är ett sätt att visa uppskattning.

Och det är till o med många kvinnor som blir tjuriga på sina män för att han jämnt går runt o tafsar.. Men sen börjar dom sakna det där efter någon vecka efter att han har slutat..

Antingen så gör han det där med flit bara för o jävlas.. Men det tror jag inte att han gör.. o i så fall är det bara o lämna...
    Men kanske vet inte din kille riktigt hur stark han är? Eller hur sköra dina områden faktiskt är? 

Då får du lära han hur du föredrar o bli rörd.. Då får du berätta att en kvinnas kropp är delikat. Att det är bättre och vara försiktig än hårdhänt när man gör sånt där.. 
    Eller så gör du som aaa sa precis o fråga om han gör sådär för att han vill att det ska bli skilsmässa. 

Tycker om att mannen tafsar?? När han gör en ILLA??

Ts har sagt ifrån många gånger att han ska sluta tafsa - han lyssnar inte!
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-18 14:29:07 följande:
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
    Men sluta, du måste ju utgå från det ts beskriver istället för alternativa förklaringar som gör att det hon säger inte är riktigt sant. Om hon säger att han gör henne illa för att han klämmer väldigt hårt så lär det vara så.

Ja, ibland kan det vara bra att läsa mer än trådstarten innan man svarar just för att det ofta kommer fram mer info senare. Jag vet inte om han gör det för att utöva makt över ts eller om han på nåt sjukt sätt tror att hon skulle gilla det, men han lyssnar inte när hon säger ifrån att hon inte vill det, han fortsätter att göra illa henne. Jag skulle definitivt säga att han gör det medvetet i det läget.

Det handlar inte om dålig kommunikation utan om en man som struntar i att han gör illa sin sambo.
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-18 16:15:39 följande:
    Beror helt på hur förhållandet såg ut i början.. 
    Innan barnet kanske hon sa "nej sluuuuta!" och fnittra och tyckte han var as charmig när han gjorde det. Nu efter barnet, hormoner och ett par förändrade bröst, kanske hon gått runt och stört sig på exakt samma sätt.. 

Ni är avancerade varelser.. Ibland säger ni nej.. Och vill att man ska fortsätta. Ibland säger ni nej, sen blir ni sura för att man lyssnar. 
    Sen säger ni också åt killar att lyssna på ett nej, men det är ingenting som ni skulle respektera om någon gjorde samma mot er själva.. 

Svaret ligger i om han alltid har varit sådär.. Om det verkligen är han som har förändrats.. 
    Jag tror inte ts fnittrar när hennes man klämmer på hennes "stressbollar"......... Säger man nej, aj, sluta, liknande saker så fattar en normal person att det inte är ok, särskilt om det händer om och om och om igen.
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-18 16:19:29 följande:
    Han har haft vad? 15 år o klämma på dom där stressbollarna. Men ont tamefan.. Det fick hon idag!
    Nej det började inte idag, sluta hitta på saker.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-18 16:54:03 följande:
    Mitt inlägg gick dig totalt förbi ser jag.

Jag pratade allmänt om hur svårt det är att se att ens partner faktiskt inte lyssnar/kränker/tar sig friheter/begår sexuella övergrepp eller vad det nu kan vara.
    Jag menade inte att just TS blir våldtagen eller inlagd på sjukhus...

Blir man överfallen i parken av en okänd som försöker att slita av en kläderna så är det solklart att man blivit utsatt för ett våldtäktsförsök. 
    Men om det är ens sambo som inte lyssnar när man säger nej jag vill inte utan tjatar, försöker upprepade gånger att ta av en kläderna, trycker upp kvinnan mot väggen eller in i ett hörn, tvingar in handen under kläderna så ses det som jobbigt och kränkande - men våldtäktsförsök, nej det går inte att säga. Det är ju ens sambo. Man förmildrar det och ursäktar. 

Vi ser det gång på gång i denna tråd: TS har nog inte varit tydlig. TS har säkert inte sagt ifrån så han förstår. TS måste lära honom hur man gör. TS har säkert gillat det förut men nu plötsligt tycker hon inte om det längre och den stackars mannen hänger inte med i svängarna. TS har en diagnos. TS är säkert hormonell. Män tror att kvinnor gillar det så även om TS ber honom att sluta och visar att det gör ont så kan inte mannen ändra sig för "kvinnor gillar ju sånt". Osv.
    Japp. Och snart kommer frågorna om vad hon hade på sig som fick honom att göra så mot henne......
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-18 16:57:29 följande:

Jag håller med om att det är respektlöst, snudd på övergrepp att göra så mot partnerns vilja.

Men jag undrar hur det har varit tidigare? Har han alltid "tafsat" mot TS vilja eller är det hos TS's det har skett en förändring som han har svårt att vänja sig vid?

Om min partner slutade vilja att jag tog på henne (med undantag för vissa tidpunkter och sammanhang), så skulle jag nog redan där känna att förhållandet är på väg utför.

Man kan tröttna på att bli tafsad på i vissa sammanhang utan att relationen är på glid.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-19 06:33:45 följande:
    Jag vill prata med min mamma men vet inte om det är rätt att dela med sig om sådana detaljer om sin relation till en förälder.Jo jag vill åka bort men det är svårt när sonen är så liten,sambon sätter sig gärna på tvären och vill inte att jag tar med honom,min sambo har inte alltid samma tålamod med honom som jag även om han är en bra pappa många gånger.Nu har jag besök som ska komma till mig några dagar(hemsk timing) så jag får stå ut med att vara hemma dessa dagar.Jag hade lämnat för länge sedan om vi inte haft sonen och lägenheten och tyvär tror jag min sambo känner av och vet att jag inte bara kan lämna honom hipp som happ och därför släpper lös sitt beteende.
    Jo jag tycker faktiskt du ska berätta för din mamma. Det är ju inte sexuella detaljer utan handlar om att han gör dig illa, hon kan stötta dig i det här.

Din sambo kan inte vägra dig att åka iväg någonstans tillfälligt. Om han försöker hindra dig rent fysiskt ringer du polisen och säger som det är, 112 är det som gäller då.

Du ställer dig i bostadsköer NU och du googlar på vilka hyresvärdar som finns i stan eller nära och ringer runt för att höra om det finns möjligheter, kolla även Blocket. Det kanske duger med ett uthyrningsrum så länge, du kan bo så även om du har ett så litet barn, hen sover väl ändå i samma säng eller spjälsäng bredvid.

När du har flyttat begär du bodelning, sambon får lösa ut dig ur lägenheten eller så blir det tvångsförsäljning. Ska han lösa ut dig är det marknadsvärdet som gäller, inte inköpspriset eller någon personlig uppskattning.

Samtalet om att du lämnar honom tar du i samband med utflytt, så nära som möjligt. Ha någon vän med dig om du är orolig att han ska bli våldsam och se till att barnet inte är i närheten i vilket fall, sambon kanske skriker och har sig. Ta också då upp frågan om lägenheten, inte som diskussion utan för att informera att du vill ha halva värdet och de två alternativ som finns så han kan fundera (lösa ut eller sälja).

Du KAN! Vore jag han skulle jag snarare vara mer orolig för att du hipp som happ skulle lämna honom, en dag kommer han hem och lägenheten är tömd på dina och barnets saker. Om du kan fixa flytten på så sätt är det bäst så (men förvarna att du kommer att flytta "snart" men inte exakt datum).

Farligaste tiden för en kvinna när hon lämnar en man är precis när hon ska/har lämnat så det är därför han inte ska veta exakt datum. Efter flytten behöver du vila så klart så säg till honom att du behöver minst en vecka på dig, helst mer, innan ni ses igen. Han kommer säkert gnälla om umgänge men bebisen överlever kan jag lova. Umgängesrätten är till för barnet, inte pappan.

Du KAN!!
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (aaa) skrev 2022-07-19 07:37:46 följande:
    Så han inte bara tafsar på dig på ett otrevligt vis, han får även vredesutbrott? 
    Ja det är lite tufft med en ny bebis, men vad är alternativet? Man vill inte att barn ska leva i en miljö med vredesutbrott? 

Om du på fullt allvar har känslor för denne individ så är parterapi mitt tips. Det kanske går att rädda om ni är villiga att jobba på det. Om han ser det som at du är en prinsessa osv, och du ser hans närmanden som obehagliga och faktiskt en form av övergrepp så står ni väldigt långt ifrån varann och det behövs någon utifrån som hjälper en då. 
    Nej. Man ska inte "rädda" en destruktiv relation där man blir utsatt för psykisk och fysisk misshandel.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (aaa) skrev 2022-07-19 09:34:56 följande:
    Givetvis inte. Jag skrev att om det finns något hopp så är det terapi. Jag ser det inte som omöjligt att han skulle kunna sluta med sitt beteende om han fick höra det från någon annan än TS och förstås vara villig att jobba på sig själv. Men det låter som att TS är färdig med detta oavsett, och då ska man givetvis lämna. 
    Hopp? När han kort sagt misshandlar ts? Nej, det finns inget hopp då. Man måste lämna en sådan person för det finns ingen garanti att han inte sätter igång igen eller utsätter ts för andra saker.
  • Anonym (Enkelt)
    Postman skrev 2022-07-20 11:59:11 följande:
    Ja i en bra och sund relation tycker man inte att ens kille tafsar, men man vet där liksom vart gränserna går. TS tycker att hennes sambo tafsar men inte han och då har de inte en bra och sund relation och för att lösa detta så är hon då den ende som kan förändra deras situation eller relation på ett eller annat sätt.

Jag är inte besatt av att hela tiden lägga rätt eller fel på någon enskild utan vill ibland se hur man i stort kan göra rätt. Ibland måste man se förbi rätt eller fel för det tenderar många gånger bara till att att man kommer inte framåt i situationen och det riskerar att leda till än mer kaos eller skador för alla inblandade.
    Det är just det här som är problemet där du får det att låta som att det är något fel på ts - det är det inte! Felet är att han tar i henne på ett sätt som hon inte tycker om, fast hon sagt ifrån! Vi pratar inte om en frigid kvinna som förnekar sin stackars man att ta i hennes kropp utan om en kvinna som blir utsatt för sexuellt våld av sin partner!
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 16:25:46 följande:
    Jag tycker visst det kan vara fel på en relation om den ena partnern inte uppskattar fysisk närhet med den hon har ett förhållande med. Jag anser att det är det normala att ingå i ett kärleksförhållande.
    Så jag anser att det behövs särskilda skäl till varför man inte uppskattar det. 
    Skälet är att han gör illa ts. Räcker det kanske??
  • Anonym (Enkelt)
    gemig skrev 2022-07-20 21:05:00 följande:

Postman har rätt. Ni vill inte ens ge en tillstymmelse mot att lösa det här.. 

Så då finns det inte ett skit kvar o diskutera.. Ni förstör tråden med flit bara för att ni är hatiska mot vanliga killar.. Då finns det ingenting o göra mer för TS än o lämna..

Det finns inget att "lösa", en kvinna ska inte vara tillsammans med en man som skadar henne, som gaslightar henne, som totalt skiter i och kör över hennes personliga gränser.
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 21:23:50 följande:
    Att lämna ett destruktivt förhållande är definitivt en lösning av problemet.
    Det var inte det personen i fråga menade.
  • Anonym (Enkelt)
    Tom Araya skrev 2022-07-20 21:28:20 följande:
    Det spelar ingen roll vad andra menade.
    Det du uttryckte var att separation inte räknades som en lösning, vilket det är, sett till problemet.
    Nej, jag svarade på det personen menade. Har du så tråkigt att du måste diskutera semantik??
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt