Inlägg från: Anonym (llkl-j.gj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (llkl-j.gj)

Sambo tafsar privat & offentligt

Postman skrev 2022-07-18 13:48:14 följande:

Precis, håller med. Herregud vad anmälningar det lär bli. Tar man så illa vid sig av att ens partner tar på en och kallar det för att man tafsar bör man nog snarare söka parterapi eller diskutera skilsmässa. Att tänka tanken att ens polisanmäla sin partner så ringer alla varningsklockor liksom. Vet folk inte hur man beter sig eller agerar längre liksom?

Det spelar ingen roll om det är ens fru/man. Om man har sagt ifrån så är det inte ok att tafs. 

Jag ör kvinna och jag finner min man oerhört sexig och jag har väldigt svårt att låta bli att ta på honom. Även på hans kuk. Oftast är han ok med det, men inte alltid (tex om han vet att vi just då inte kan ha sex av någon anledning) och då får jag helt enkelt låta bli även fast det är jäkligt svårt emellanåt. 

• Anonym (llkl-j.gj)
    gemig skrev 2022-07-18 15:22:28 följande:
    Du verkar jävligt uppe i varv. Så jag probear bara för o se lite hur du har det eller är. 

Men okej jag förstår.. Lär honom då hur det är han istället borde göra.. Dom flesta killar tror att tjejer gillar det när dom tar för sig och är riktigt riktigt hårdhänta.. Det är vad alla killar säger när dom sitter med varandra runt lägerelden iaf.. 

Och då får ju du hoppa in där och visa hur det är dina bröst borde tas.. 

Nypa tex, har jag förstått är en no-go för dom flesta.. Ofta är det inte greppa eller nypa som det handlar om. Utan oftast handlar det ju om att man ska klappa... 

Så, bara för att vissa män är fullständiga idioter som inte begriper när en säger NEJ så ska deras partners lära upp dem? Särskilt när det tydligen har börjat, eller iaf eskalerat efter att barnet har fötts? 

Nej, vet du vad, män måste skärpa till sig eller så får de fan bli utan partner och kan sitta där runt lägerelden med likasinnade och undra varför de aldrig får ligga. 

Gudars skymning sån rappakalja. 

• Anonym (llkl-j.gj)
    Anonym (L) skrev 2022-07-18 15:36:18 följande:
    Och jag är ganska säker på att din man inte heller skulle uppskatta att bli nypt hårt i pungen eller att du kör naglarna rakt in i kuken.

Men hur ska du veta det...

Men han kan vända sig hit till familjeliv där vi kan berätta hur kvinnor är och att vi inte förstår hur vassa våra naglar är eller att det gör ont när vi nyper där. Och vi kan lära honom hur han ska berätta hur han faktiskt vill bli rörd så att du som hana kvinna faktiskt kan förstå....

Nej, det skulle han nog inte nej, jag har dock aldrig provat. Å andra sidan, skulle jag prova och han säger nej så skulle jag inte göra det fler gånger heller. 

Meeeeen, det är klart att han kan vända sig hit och få tips om att läääääära mig hur man gör!

• Anonym (llkl-j.gj)
    gemig skrev 2022-07-18 15:43:38 följande:

Javisst du eller hur sötnos!

Eller också är det hennes bröst som har blivit känsligare efter födseln.. O killen är precis lika kär och tar på henne lika mycket som han gjort enda sedan första dagen?..

Det är ju det där jag menar att i så fall är det ju dags för henne o hoppa in och berätta för honom hur det är hon vill att han ska ta i 'na.. 

Hon har sagt nej. Vad är det som gör att varken du eller han förstår att nej, stop, sluta osv betyder GE FAN I MIN KROPP? 

• Anonym (llkl-j.gj)
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-19 03:03:00 följande:
    Man försöker med allt när man har en bebis tillsammans och jag ORKAR inte med hans vredesutbrott när vi har en liten.Dock har du rätt.
    Har varit avvaktande mot honom hela dagen idag just för jag är så trött på hans beteende och får en lång utskällning av honom hur jag är en sånn prinsessa,ska ha allt på mitt vis,att jag är elak,aldrig säger snälla saker,inte ger han uppmärksamhet,det kan aldrig få handla om bara han osv? enda alternativet för mig verkar vara att lämna.

Kanske har han fått en 'chock' när han inser att din tid och din uppmärksamhet främst går till ert barn: Väldigt många män verkar inte inse att de inte kommer att vara nr 1 i deras partners liv längre och många har svårt att hantera det. 

Det ursäktar inte hans beteende alls! Men det kan var en förklaring om det kommer som en blixt från klar himmel. 

Ang att lämna, ställ dig i bostadskö genast, ring alla värdar och prata med dem, även det kommunala bolaget, det kan finnas förtur när man har barn och måste bort. Vissa har ingen kö alls utan det är först till kvarn som gäller.

Ring kvinnojouren om du känner att du behöver och prata med din mamma, hon kan stötta dig på närmare håll än vi här på familjeliv kan. 

Kolla annonser på facebook, blocket och andra ställen. 

Som någon skrev ovan, begär bodelning, även om ni bara är sambos och bara han har betalat så har du rätt till hälften av värdet av bostaden och era gemensamma tillhörigheter så länge det inte finns avtal på annat. 

Tänk inte att du måste ha en perfekt bostad direkt, om du hellre tar pengarna för era gemensamma tillhörigheter kan du ha ett bohag som är lätt att flytta till en början om du inte hittar rätt direkt. Säng, någonstans att äta, bara det nödvändigaste i hushållsprylar etc. 

Har ni gemensam vårdnad? Om inte så behöver du inte hans tillstånd till nåt alls i princip. Han kan inte, ens om han har delad vårdnad, komma hur som helst och hämta barnet. ett schema får ni gra upp, med tider, dagar, hämtning och lämning etc inskrivet och varje avvikelse bör du skriva upp ifall han tjafsar i framtiden. 

Även om ni har gemensam vårdnad så har du all rätt i världen att åka på semester med ert barn utan att han kan göra nåt åt det, så åk iväg ett par dagar. 

Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt