• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Anonym (Äcklad)
    Mia99 skrev 2022-07-18 07:58:15 följande:
    Jag inser att mitt svar kan misstolkas. Det kan mycket väl röra sig om respektlöshet från hans sida. Att medvetet överskrida gränser som någon form av ägandemarkering, ett sätt att visa sig viril eller att visa upp ett slags macho-man beteende. Jag skulle inte heller acceptera det.

Men jag skulle ändå börja med att analysera varför det stör TS så mycket. Är det att det alltid är sexuellt laddat eller är det att hon helt enkelt vill bli lämnad ifred?

Naturligtvis måste man i en relation alltidnrespektera den andras vilja oavsett anledning. Men att be någon sluta med ett beteende utan att förklara varför, kan skapa oförståelse och sämre utfall.

"Sluta tafsa mig på brösten", är såklart en anledning nog. Men att förklara att man inte vill bli berörd eftersom det då känns som att den andra parten förväntar sig ett sexuellt gensvar, vilket när det inte händer istället skapar en känsla av att inte bli resplekterad som människa utan betraktad som sexobjekt, är mer effektivt.
    Han tar hårt ALLTID , det gör ont . Gör någon det ofta vill man till slut att personen inte tar på en alls för man vet inte när han kan ?nypa till?
  • Anonym (Äcklad)
    gemig skrev 2022-07-18 14:29:07 följande:
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
    Vadå ADHD diagnos ? Alltså min sambo försöker ju inte fysiskt skada mig men han tafsar hårt,han är allmänt hårdhänt i händerna.Tänk att du befinner dig i ditt hem och när som helst kan du få en hand som nyper tag om ditt bröst,verkligen nyper som om det är en stressboll han tar på.
  • Anonym (Äcklad)
    gemig skrev 2022-07-18 16:57:00 följande:
    Vad vi ska tro om mannen? Om han inte lyssnar, bryr sig, eller förstår henne överhuvudtaget, kan det vara allt ifrån narcissist, o upp till psykopat.. 
    Men det jag tänker är att det har hon haft ett tag på sig nu att få dom varningssignalerna att dyka upp redan.. Så frågan jag ställer mig är om han inte är som han alltid vart? 

Bara det att nu är hon väldigt mycket mer osäker, stressad över att inte ha tid. Eller hormoner som har gjort att hon blivit jäkligt känslig för närhet o beröring..

Inte en enda gång under den här tiden har jag sagt att det där med att han inte kunde ta ett nej skulle vara bra.. Men enligt trådstarten så verkade den delen jäkligt sekundär. 
    Men vad spelar det för roll om han är som han alltid varit? Hur är det relevant? Visst har beteendet funnits tidigare men inte på denna nivå alls.Varför är det mitt jobb att uppfostra honom?

Jag är inte känslig eller osäker,det är skillnad på när någon smeker en av kärlek vs tar tag i dina bröst som om du är en docka.Så fruktansvärt oattraktivt är det.
  • Anonym (Äcklad)
    Miss Skywalker skrev 2022-07-18 18:48:52 följande:

Har du förklarat att du kommer att lämna honom pga det?

Nej,för han vägrar att lyssna och säger att jag är grinig för att jag ska ha mens snart.Jag sa till honom idag och då skakade han bara på huvudet och såg halvt besvärad ut.Jag vet inte hur jag ska lämna honom med en 4 månaders,nyköpt lägenhet och mammaledig,vart börjar man liksom.Är också orolig att han då ska göra livet svårt för mig,sabba min mammaledighet,komma och ta barnet i otid osv? vara en pain in the ass med andra ord.

Hur som helst vet jag inte om jag någonsin kommer vilja ha sex med honom igen så kanske han lämnar mig till slut.
  • Anonym (Äcklad)
    Miss Skywalker skrev 2022-07-19 00:29:20 följande:
    Tyvärr hjälper det inte att bli ledsen och acceptera när man har med rövhål att göra. Jag hade bokstavligen knäckt fingrarna på någon som rörde mig så.
    Man försöker med allt när man har en bebis tillsammans och jag ORKAR inte med hans vredesutbrott när vi har en liten.Dock har du rätt.
    Har varit avvaktande mot honom hela dagen idag just för jag är så trött på hans beteende och får en lång utskällning av honom hur jag är en sånn prinsessa,ska ha allt på mitt vis,att jag är elak,aldrig säger snälla saker,inte ger han uppmärksamhet,det kan aldrig få handla om bara han osv? enda alternativet för mig verkar vara att lämna.
  • Anonym (Äcklad)
    Tow2Mater skrev 2022-07-19 03:02:12 följande:
    Han kan vara pappaledig så du kan gå tillbaka till jobbet. Det är en bra början, så du ökar din inkomst.
    Jag vill ha mina 6 månader men efter det får han gärna vara pappaledig.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (L) skrev 2022-07-19 06:18:21 följande:
    Hej TS
    Jag hör att du har det jättetufft och jag vill bara säga att hans beteende verkligen inte låter ok.
    Jag har jobbat med "våld i nära relation" och en hel del i din berättelse gör mig väldigt beklämd. Så ska du inte behöva ha det.
    En klar varningssignal är att du är orolig för vad han ska ställa till med om du lämnar.

Har du någon du kan prata med?  Kanske åka bort några dagar? Få lite perspektiv
    För jag tror att det skulle vara bra att få prata igenom det med någon så du kan hitta din inre kompass. Det är lätt att bli ensam, ta skulden själv och normalisera ett sånt här beteende.

Här på familjeliv blir det lätt svartvitt och en hel del osunda och taskiga kommentarer med en skev relationssyn som faktiskt inte speglas i resten av samhället.

Jag önskar dig verkligen lycka till
    Jag vill prata med min mamma men vet inte om det är rätt att dela med sig om sådana detaljer om sin relation till en förälder.Jo jag vill åka bort men det är svårt när sonen är så liten,sambon sätter sig gärna på tvären och vill inte att jag tar med honom,min sambo har inte alltid samma tålamod med honom som jag även om han är en bra pappa många gånger.Nu har jag besök som ska komma till mig några dagar(hemsk timing) så jag får stå ut med att vara hemma dessa dagar.Jag hade lämnat för länge sedan om vi inte haft sonen och lägenheten och tyvär tror jag min sambo känner av och vet att jag inte bara kan lämna honom hipp som happ och därför släpper lös sitt beteende.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (A) skrev 2023-01-10 18:42:17 följande:

TS hur har det gått?

Försöker fortf få med honom till familjerådgivningen,men jag varken kysser eller har sex med honom
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym skrev 2023-02-06 19:25:59 följande:
    Gå dit själv. Dels behöver du samtalsstöd samt att du signalerar allvar till din sambo. Du tänker inte acceptera detta längre.
    Jag har gått dit själv flera gånger såklart! Behöver verkligen det som du säger.
  • Anonym (Äcklad)
    AnnaSthlm skrev 2023-02-06 19:02:17 följande:

Meddela honom nästa gång ni ska på stan: "Om du rör vid mig åker jag hem". Var beredd på att han KOMMER att tafsa och åk hem. Inga ursäkter. Tänk ut på förhand om du lämnar barnen med honom eller tar med dem när du kommer åker. 
    Ha ljudinspelning på hela tiden och protestera ljudligt: "Sluta tafsa nu!"

Nästa gång, när du redan åkt hem en gång. Meddela honom samma sak, att du kommer att åka, och denna gång även polisanmäla övergrepp. 

Gör exakt samma sak när ni träffar släktingar. Du måste sluta skämmas för att bli utsatt för övergrepp. Du kan i förtroende berätta till någon som kan stötta dig, på förhand, och be henom att hålla ett öga på mannen. 

När du förr eller senare lämnar honom, och sannolikheten att du gör det är skyhög, kommer socialen att hålla dig medansvarig för att du haft dina barn boendes med en man som utsatte dig för övergrepp. 

Kan du vara hundra procent säker på att han aldrig kommer att göra något mot barnen när du inte ser på? 

Håller med dig i allt förutom att soc skulle hålla mig medansvarig för att jag utsattes för övergrepp,funkar inte riktigt så,vore grov victim blaming isåfall.Nej han skulle aldrig göra något mot våran bebis.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Wat) skrev 2023-02-06 19:18:11 följande:

Nu har jag inte läst hela tråden och allt TS har skrivit förutom det i första inlägget. Men om jag hade varit tillsammans med någon som TS så fyyy fan va jag hade dragit, känns som att vissa kvinnor här på FL tävlar om just dem kan vara den torraste platsen på jorden. 

Jag och min fru tar jämnt spontant på varandra, det är ju för fan det bästa som finns! Det är som en spontan kärleks visning att jag vill ha dig, jag tänker på dig. Skulle det gå en vecka utan att min fru tar på mig så hade jag blivit rejält orolig att något är fel. 

Min sambo är fri att lämna.Tar ni på varandra mellan benen och på brösten utan förvarning? Ungefär som när du klämmer på en stressboll?
  • Anonym (Äcklad)
    Lenobia skrev 2023-02-06 21:41:28 följande:

Intressant att du TS svarade på alla utom mitt inlägg.

Undrar fortfarande varför du inte har lämnat?

Missade det.Vill ge terapin en chans för vårat barns skull,viktigt att han går dit oavsett.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Wat) skrev 2023-02-06 21:52:10 följande:
    Knappast som en stressboll men utan förvarning, well duh. Att behöva skicka in en underskriven begäran känns lite som en mood killer.

Som sagt, jag har inte läst hela tråden så du kanske skrivit det någon gång, men jag tolkar det som att problemet är att han tar på dig, inte att det är för hårda grepp.
    Båda är problematiskt,kul att det funkar för er.
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt