Anonym (L) skrev 2022-07-19 06:18:21 följande:
Hej TS
Jag hör att du har det jättetufft och jag vill bara säga att hans beteende verkligen inte låter ok.
Jag har jobbat med "våld i nära relation" och en hel del i din berättelse gör mig väldigt beklämd. Så ska du inte behöva ha det.
En klar varningssignal är att du är orolig för vad han ska ställa till med om du lämnar.
Har du någon du kan prata med? Kanske åka bort några dagar? Få lite perspektiv
För jag tror att det skulle vara bra att få prata igenom det med någon så du kan hitta din inre kompass. Det är lätt att bli ensam, ta skulden själv och normalisera ett sånt här beteende.
Här på familjeliv blir det lätt svartvitt och en hel del osunda och taskiga kommentarer med en skev relationssyn som faktiskt inte speglas i resten av samhället.
Jag önskar dig verkligen lycka till
Jag vill prata med min mamma men vet inte om det är rätt att dela med sig om sådana detaljer om sin relation till en förä
lder.Jo jag vill åka bort men det är svårt när sonen är så liten,sambon sätter sig gärna på tvären och vill inte att jag tar med honom,min sambo har inte alltid samma tålamod med honom som jag även om han är en bra pappa många gå
nger.Nu har jag besök som ska komma till mig några dagar(hemsk timing) så jag får stå ut med att vara hemma dessa dagar.Jag hade lämnat för länge sedan om vi inte haft sonen och lägenheten och tyvär tror jag min sambo känner av och vet att jag inte bara kan lämna honom hipp som happ och därför släpper lös sitt beteende.