• Friger

Sambo tafsar privat & offentligt

Är han inte sexuellt frustrerad av någon anledning då?

Om det är något som kommit nyligen och han inte alltid varit sådan menar jag...

Gå till polisen för att ens äkta hälft tafsar på en? Njä... Jag skulle inte göra det i vart fall. Tror myndigheten skulle bli översållad med: Ärekränkning, ofredande och sexbrott av allehanda sorter då. Personligen har jag en mycket högre tröskel för mina kära än om en okänd hade gjort samma sak. Den närstående ska ha gjort något väldigt påtagligt innan jag skulle göra en sådan sak.

• Friger
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-18 09:15:51 följande:
    Ditt tankesätt är mycket vanligt. Man kan liksom inte likställa sin partner med någon som kränker. Eller till och med någon som våldtar.
    Man älskar ju denne. Man står ut en tid. Sen börjar man att säga ifrån. Man ursäktar partnern med att denne var trött, ur form, det var man själv som inte var tydlig. 
    Man hoppas, hoppas på förbättring. Att det ska bli bättre. Man bor ju ihop och har kanske barn. Ska man bryta upp en familj för att hen knuffat och skrikit några gånger? För att hen tafsar på en mellan benen framför ens släktingar? För att hen fortsatt ha sex fast man sagt nej?

Det går liksom inte in i huvudet att ens partner kränker, misshandlar eller till och med faktiskt våldtar. Att anmäla till polisen är ett oerhört steg. Det är en enorm tröskel att gå över fast man kanske ligger sönderslagen på sjukhus och de runtomkring skriker Anmäl! 
    Lät inte som TS blivit våldtagen, misshandlad eller inlagd på sjukhus.

Jag ska ge dig en hundring så kan du snacka upp den till en miljard. Givetvis ska man anmäla sådant jag nämner och andra allvarliga saker.

Men ska polisen utreda allt ned till minsta förolämpning makar emellan så behöver nog varannan medborgare i landet jobba inom polismyndigheten.
  • Friger
    Anonym (gg) skrev 2022-07-18 14:07:11 följande:

Meh, fan vad konstig människa. Jag hade sagt "kan du sluta ta på mina bröst" även om det var på en släkträff.

Jo, håller med om att det är olämpligt.

Något fel är det ju... känns som något hände när ungen kom. Säkert något som stör han. Det här är hans sätt att visa det. Inte bra men mänskligt.

Givet att det inte allltid varit så tror jag att det går att hitta tillbaka. Prova att ta avstånd från honom när han gör fel. Bli sur helt enkelt. Var i gengäld snäll mot honom när han gör rätt.

Är det ohållbart. Gör slut.
  • Friger
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 15:11:56 följande:
    Vadå ADHD diagnos ? Alltså min sambo försöker ju inte fysiskt skada mig men han tafsar hårt,han är allmänt hårdhänt i händerna.Tänk att du befinner dig i ditt hem och när som helst kan du få en hand som nyper tag om ditt bröst,verkligen nyper som om det är en stressboll han tar på.
    Låter som att du vill bryta upp...

Vad är det som hindrar dig?
Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt