• gemig

Sambo tafsar privat & offentligt

Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 13:30:00 följande:
    Han tar hårt ALLTID , det gör ont . Gör någon det ofta vill man till slut att personen inte tar på en alls för man vet inte när han kan ?nypa till?

Det är många kvinnor i förhållanden som tycker om när deras man går runt och tafsar på dom sådär.. Det är ett sätt att visa uppskattning.

Och det är till o med många kvinnor som blir tjuriga på sina män för att han jämnt går runt o tafsar.. Men sen börjar dom sakna det där efter någon vecka efter att han har slutat..

Antingen så gör han det där med flit bara för o jävlas.. Men det tror jag inte att han gör.. o i så fall är det bara o lämna...
    Men kanske vet inte din kille riktigt hur stark han är? Eller hur sköra dina områden faktiskt är? 

Då får du lära han hur du föredrar o bli rörd.. Då får du berätta att en kvinnas kropp är delikat. Att det är bättre och vara försiktig än hårdhänt när man gör sånt där.. 
    Eller så gör du som aaa sa precis o fråga om han gör sådär för att han vill att det ska bli skilsmässa. 

• gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-18 14:14:16 följande:
    Tycker om att mannen tafsar?? När han gör en ILLA??

Ts har sagt ifrån många gånger att han ska sluta tafsa - han lyssnar inte!
    Ja? Jag läste också det där.. Och det är hemskt o läsa att hon skriver att hon får ont av det där.. Men sen vet man inte heller om TS bara är överkänslig och att hennes utspel har mer o göra med känslotillståndet, en ADHD diagnos, eller alla dom där jäkla hormonerna.. 

När jag läser hennes trådstart, då ser jag inte att det ser ut som att han försöker att göra henne illa i alla fall.. Det var något hon drog till med i mitten utav en hel trådstart.. Om det gjorde så ont att hon faktiskt bara DÖR.. Varför skrev hon inte det då direkt från första början?..

O jag skrev klart o tydligt att, gör han henne illa medvetet så är det ju bara att lämna..  För gör han det, då finns det säkerligen inget hopp alls... 
    Men som sagt det tycker jag inte att det ser ut som att han gör.

Och då får TS lämna. Lära upp.. Eller visa honom något så dom kan lära sig att kommunicera. 
  • gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-18 14:38:08 följande:
    Men sluta, du måste ju utgå från det ts beskriver istället för alternativa förklaringar som gör att det hon säger inte är riktigt sant. Om hon säger att han gör henne illa för att han klämmer väldigt hårt så lär det vara så.

Ja, ibland kan det vara bra att läsa mer än trådstarten innan man svarar just för att det ofta kommer fram mer info senare. Jag vet inte om han gör det för att utöva makt över ts eller om han på nåt sjukt sätt tror att hon skulle gilla det, men han lyssnar inte när hon säger ifrån att hon inte vill det, han fortsätter att göra illa henne. Jag skulle definitivt säga att han gör det medvetet i det läget.

Det handlar inte om dålig kommunikation utan om en man som struntar i att han gör illa sin sambo.
    Men om jag skulle utgå från det alla säger. Eller hur dom byter riktning i konversationer varenda jäkla dag.. Så skulle Johnny Depp nu sitta i fängelse..

Jag försöker hjälpa TS förstå hur vissa killar funkar.. Somliga har ingen aning om hur jäkla starka dom är. Andra är fruktansvärt dåliga och har aldrig fått lära sig att lyssna.

Män sätter sig på internet, där skriver tjejer att dom vill bli hårt tagna.. Män kollar på porr.. Där visas anime, där djur pressar så hårt om brösten, att brösten rinner igenom djurets fingrar.. 

I verkligheten är det inte sådär.. I verkligheten fungerar det där bättre när båda två har blivit lite mer uppvärmd.. Och i verkligheten finns det även personer med Aspberger som inte tycker om när andra personer tar på dom alls.. 

Struntar han i henne. Så borde hon ha lämnat honom för länge sedan.. Dom har haft så mycket sex redan att dom lyckats fått barn..

Lär honom hur han ska göra eller dumpa..
  • gemig
    Anonym (Äcklad) skrev 2022-07-18 15:11:56 följande:
    Vadå ADHD diagnos ? Alltså min sambo försöker ju inte fysiskt skada mig men han tafsar hårt,han är allmänt hårdhänt i händerna.Tänk att du befinner dig i ditt hem och när som helst kan du få en hand som nyper tag om ditt bröst,verkligen nyper som om det är en stressboll han tar på.
    Du verkar jävligt uppe i varv. Så jag probear bara för o se lite hur du har det eller är. 

Men okej jag förstår.. Lär honom då hur det är han istället borde göra.. Dom flesta killar tror att tjejer gillar det när dom tar för sig och är riktigt riktigt hårdhänta.. Det är vad alla killar säger när dom sitter med varandra runt lägerelden iaf.. 

Och då får ju du hoppa in där och visa hur det är dina bröst borde tas.. 

Nypa tex, har jag förstått är en no-go för dom flesta.. Ofta är det inte greppa eller nypa som det handlar om. Utan oftast handlar det ju om att man ska klappa... 
  • gemig
    Anonym (llkl-j.gj) skrev 2022-07-18 15:30:20 följande:

Så, bara för att vissa män är fullständiga idioter som inte begriper när en säger NEJ så ska deras partners lära upp dem? Särskilt när det tydligen har börjat, eller iaf eskalerat efter att barnet har fötts? 

Nej, vet du vad, män måste skärpa till sig eller så får de fan bli utan partner och kan sitta där runt lägerelden med likasinnade och undra varför de aldrig får ligga. 

Gudars skymning sån rappakalja. 

Javisst du eller hur sötnos!

Eller också är det hennes bröst som har blivit känsligare efter födseln.. O killen är precis lika kär och tar på henne lika mycket som han gjort enda sedan första dagen?..

Det är ju det där jag menar att i så fall är det ju dags för henne o hoppa in och berätta för honom hur det är hon vill att han ska ta i 'na.. 

• gemig
    Anonym (L) skrev 2022-07-18 15:57:07 följande:
    Och förmågan att höra orden nej och sluta förändras den hos män efter att de blivit pappor?
    För kvinnan i fråga säger ju nej...och det bör räcka...hur jävla "kär"  mannen ifråga än är.

Sen vill han veta kan HAN ju fråga om, hur och när hon vill att han tar på henne....som en vuxen person som han är....

Ursäkta men dina kommentarer är så korkade.
    Beror helt på hur förhållandet såg ut i början.. 
    Innan barnet kanske hon sa "nej sluuuuta!" och fnittra och tyckte han var as charmig när han gjorde det. Nu efter barnet, hormoner och ett par förändrade bröst, kanske hon gått runt och stört sig på exakt samma sätt.. 

Ni är avancerade varelser.. Ibland säger ni nej.. Och vill att man ska fortsätta. Ibland säger ni nej, sen blir ni sura för att man lyssnar. 
    Sen säger ni också åt killar att lyssna på ett nej, men det är ingenting som ni skulle respektera om någon gjorde samma mot er själva.. 

Svaret ligger i om han alltid har varit sådär.. Om det verkligen är han som har förändrats.. 
  • gemig
    Anonym (L) skrev 2022-07-18 15:57:07 följande:
    Och förmågan att höra orden nej och sluta förändras den hos män efter att de blivit pappor?
    För kvinnan i fråga säger ju nej...och det bör räcka...hur jävla "kär"  mannen ifråga än är.

Sen vill han veta kan HAN ju fråga om, hur och när hon vill att han tar på henne....som en vuxen person som han är....

Ursäkta men dina kommentarer är så korkade.
    Och det jag skrivit där kan inte någon utav er sitta här och svara på.. Det enbart TS som kan veta vad i hennes liv som har förändrats. 
  • gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-18 16:17:26 följande:
    Jag tror inte ts fnittrar när hennes man klämmer på hennes "stressbollar"......... Säger man nej, aj, sluta, liknande saker så fattar en normal person att det inte är ok, särskilt om det händer om och om och om igen.
    Han har haft vad? 15 år o klämma på dom där stressbollarna. Men ont tamefan.. Det fick hon idag!
  • gemig
    Anonym (L) skrev 2022-07-18 16:26:45 följande:
    Fast ärligt verkar det faktiskt vara du som är en mycket komplicerad varelse som inte förstår att nej betyder nej.
    Oavsett från vem som detta nej kommer.

Och oavsett om hon/hennes kropp har förändrats så har hon rätt att säga nej och han ska lyssna...både innan och efter barn.
    Jag förstår när ett nej betyder nej. O tvärt emot det du säger här.. Så är det jag har sagt, att hon ska lära honom hur det är han borde göra för o kunna läsa av 'na..

Skulle säga att jag är bättre på o läsa av ett nej, eller lögner från de flesta.. 

Som TS nu kom o berättade att "nej asså, men han tar lite för hårt liksom bara.."
  • gemig
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-18 16:38:23 följande:
    Hon har ju gjort det? Hon beskriver att hon bett honom att sluta många gånger. 

Men han slutar inte, han tar det istället steget längre och börjar tafsa/klämma till när de är ute bland folk eller runt släktingar. Passar på precis när någon vänder bort huvudet så det är på gränsen hela tiden att det blir upptäckt vad han gör.

Du säger att TS kanske har ADHD, hon kanske är full med hormoner, hon kanske gillat det förr, hon har inte varit tydlig, hon måste lära honom osv.

Du som har livlig fantasi: vad ska vi isåfall tro om mannen? 
    Jag tycker att han verkar se henne som en ägodel, ett instrument att använda för att få kickar. Han går igång på att hon inte vill. Att det gör lite ont. 
    Sen efter ett tag är det inte lika spännande längre, då går han ett steg till och börjar göra det när de är bland andra. Han får en kick av att göra något förbjudet och sexuellt framför andra, att kunna bli upptäckt när som helst hetsar upp. 
    Vad vi ska tro om mannen? Om han inte lyssnar, bryr sig, eller förstår henne överhuvudtaget, kan det vara allt ifrån narcissist, o upp till psykopat.. 
    Men det jag tänker är att det har hon haft ett tag på sig nu att få dom varningssignalerna att dyka upp redan.. Så frågan jag ställer mig är om han inte är som han alltid vart? 

Bara det att nu är hon väldigt mycket mer osäker, stressad över att inte ha tid. Eller hormoner som har gjort att hon blivit jäkligt känslig för närhet o beröring..

Inte en enda gång under den här tiden har jag sagt att det där med att han inte kunde ta ett nej skulle vara bra.. Men enligt trådstarten så verkade den delen jäkligt sekundär. 
  • gemig

Postman har rätt. Ni vill inte ens ge en tillstymmelse mot att lösa det här.. 

Så då finns det inte ett skit kvar o diskutera.. Ni förstör tråden med flit bara för att ni är hatiska mot vanliga killar.. Då finns det ingenting o göra mer för TS än o lämna..

• gemig
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-07-20 21:14:02 följande:
    Det finns inget att "lösa", en kvinna ska inte vara tillsammans med en man som skadar henne, som gaslightar henne, som totalt skiter i och kör över hennes personliga gränser.
    Nej precis, så nu är det bara o lämna!

Går inte o lösa
  • gemig
    Anonym (Linn) skrev 2022-07-20 21:22:27 följande:
    Dig känner jag igen så det blir bara ett inlägg:
    Jag håller med om att fokus tyvärr hamnat helt fel i denna tråd. Det är TS tråd och fokus ska ligga på hennes problem och att svara på den fråga hon ställt. 
    Förlåt för det TS.

Jag har svarat på vissa inlägg i tråden främst för att jag inte vill att TS eller andra tjejer som har liknande problem och läser detta ska tro att det är rätt eller korrekt. 
    Problemet är att det ändå inte löser något i själva tråden, ingen kommer att ändra åsikt eller få nya insikter så det bästa är egentligen alltid att bara låta de inläggen vara. 
    Istället för en lösningsorienterad tråd blir det en tjafstråd. Ledsamt och tröttande.

Till TS: Jag tycker absolut att du ska berätta för någon du litar på om hur du har det. Låt inte det hela fortgå i tystnad. 
    Be även att denne hjälper dig med att planera en exit. 
    Ställ dig i alla bostadsköer som finns i din närhet. Boka in ett eget möte med banken och diskutera alternativ. 
    Ring till kvinnojouren och prata av dig. De kommer att känna igen din situation. De kan säkerligen även hjälpa till med tips på vad du kan göra och vilka alternativ som finns. 
    Har du hemförsäkring finns ofta möjligheten till samtal med jurist. Kolla upp det. Eller kolla med facket om den möjligheten finns. Ta med någon som kan stötta dig och fråga kring tex bodelning, hur man kan lägga upp ett bra schema för barnet framöver etc. 
    Behöver du samtalsstöd brukar det finnas via BVC. 

Lycka till och igen: gå inte igenom detta själv utan ta hjälp. 
    Linn, du är helt okej. Så du behöver inte oroa dig för att citera. Det är dom andra som jag har diskuterat. Du verkar tänka litegrann, o det är ju jättebra. 
  • gemig
    gemig skrev 2022-07-20 21:09:36 följande:
    Önskar ni att ni föddes med en dick eller? Kan inte vara kul för er o vara så opopulära nu när eran hjärna lever kvar då ni var populära på småskolan. 
    Ouff. Den satt... Cool
  • gemig

Kan tänka mig att det är mycket som gör ER förbannad..

Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt