• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Silvercat90

Hej alla :) jag hoppar in i eran tråd. Jag och min sambo är gravida! Vi har försökt i 2 år och skulle få börja med ivf nu i september. Jag tog ett uppehåll med alla hormoner och då hände det.

Jag är orolig för att jag har PCOS och endometrios, min fertilitetsläkare säger att det medför en större risk för missfall.... Någon som vet något om det?

• angelikkaj

Är gärna med här! Plussade i förrgår å blir väl beräknad till 8:e maj V6 5+1

Är snart 33år och detta blir mitt 4:e barn. Har 3 döttrar sedan innan på 11,5år 7,5år å snart 8månader.

*2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    Silvercat90 skrev 2017-09-07 09:00:24 följande:

Hej alla :) jag hoppar in i eran tråd. Jag och min sambo är gravida! Vi har försökt i 2 år och skulle få börja med ivf nu i september. Jag tog ett uppehåll med alla hormoner och då hände det.

Jag är orolig för att jag har PCOS och endometrios, min fertilitetsläkare säger att det medför en större risk för missfall.... Någon som vet något om det?

Börjar med att säga STORT GRATTIS till er!! Va roligt!

När det gäller det andra så har jag ingen aning om men försök iaf mer att tänka på att du är gravid nu å väntar barn,inte missfall! Utan ta det mer då det kommer tänker jag (kanske lättare sagt än gjort) men att inte försöka oroa sig i onödan <3
    *2006*2010*2017*
  • josefinost

Hej hej! Jag hoppar in här jag med Plussa igår på bim-5 så än är det väldigt tidigt. Men eftersom vi sagt att vi inte ska berätta för någon tidigt denna gång (fick tidigt mf i början av sommaren) så behöver jag ett ställe där jag kan få säga det högt så det känns verkligt Tredje barnet, beräknad bf ca 20maj.. Grattis till alla andra här som fått plus

• MisseKido
    josefinost skrev 2017-09-07 10:14:19 följande:

Hej hej! Jag hoppar in här jag med Plussa igår på bim-5 så än är det väldigt tidigt. Men eftersom vi sagt att vi inte ska berätta för någon tidigt denna gång (fick tidigt mf i början av sommaren) så behöver jag ett ställe där jag kan få säga det högt så det känns verkligt Tredje barnet, beräknad bf ca 20maj.. Grattis till alla andra här som fått plus

Grattis! :)
  • MisseKido
    jane87 skrev 2017-09-06 20:48:52 följande:

halloj! Jag plussade i går! Så spännande! Har två barn sen innan! Bf blir runt den 14 maj tror jag... då jag har en cyckel på ca 39 dagar så är det inte så lätt att skriva in i dom där gravid apparna ????

Grattis till er alla!

Grattis! Här bf samma dag som dig också mitt tredje. Hur gamla är dina barn sedan innan?
  • MisseKido
    FH24 skrev 2017-09-07 06:58:53 följande:

Stort grattis! :D verkar som att vi är några stycken med BF 14e maj, ska bli så roligt att följa alla och se hur lika/olika graviditetrena kan se ut i samma stadie :D

Haha ja verkligen m0nga som har bf samma dag. Blir kul att följas åt!
  • Mström

Hej, jag hoppar in och joinar tråden :) Plussade i förrigår och har bf 16/5, om allt går som det ska! Har ett barn sen tidigare som är 2.5 år.

• Mström
    Silvercat90 skrev 2017-09-07 09:00:24 följande:

Har en i min närhet som har endometrios och som försökte med ivf i tre år utan att lyckas. Sen helt plötsligt efter några månaders uppehåll, blev gravid på naturligt sätt och det gick vägen!

Det beror på var endometriosen sitter någonstans, det finns bättre och sämre ställen. Sitter endometriosen inne i livmodern finns risken för missfall då det befruktade ägget inte kan fästa sig vid livmoder väggen. Så var fallet för tjejen i min närhet, hennes endometrios finns även i bukhinnan och äggstockarna.. Det är nog olika för alla
  • Blixt3
    Preggo88 skrev 2017-09-07 06:01:49 följande:

Jag väntar första barnet, är i vecka 4+2, BF 14/5

Hur mår ni andra? Har inga direkta symptom annat än molvärk och något ömma bröst.

Jag har molvärk annars inga sympton än, har samma BF som du :)
Svar på tråden BF maj 2018