• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Babyverkstaden2017
    Saandie skrev 2017-09-09 09:50:45 följande:

Jag känner precis samma sak!! Har så många tankar och frågor, som jag inte ens tänkt på tidigare. Jag tror inte jag har förstått att JAG ska bli mamma. Kommer också bli lugn först vid ultraljudet :( Har du berättat för släkt/nära än?

Vi berättade för våra föräldrar samma dag som vi plussade, ett par vänner vet (då vi äter middag med dem och jag inte ville ljuga om varför jag inte dricker, det är ju rätt uppenbart.) Nu ångrar jag att vi berättade så tidigt, mest för att det vore jobbigt att tvingas hantera inte vår utan även andras besvikelse om något händer, men jag var ju bara TVUNGEN att ringa mamma! ;)
  • pandoraDiem
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-09 10:48:02 följande:

Vi berättade för våra föräldrar samma dag som vi plussade, ett par vänner vet (då vi äter middag med dem och jag inte ville ljuga om varför jag inte dricker, det är ju rätt uppenbart.) Nu ångrar jag att vi berättade så tidigt, mest för att det vore jobbigt att tvingas hantera inte vår utan även andras besvikelse om något händer, men jag var ju bara TVUNGEN att ringa mamma! ;)

Förstår dina tankegångar. Första gången jag blev gravid valde vi att inte berätta för de närmaste. Fick sedan utomkveds och då kändes det konstigt att inte säga något till mina föräldrar då jag gick opereras. Just då önskade jag att jag berättat om graviditeten för att slippa berätta efter operationen att jag varit gravid men tyvärr inte var det längre. Så nu tänker jag lite att det känns bra att berätta för dem man skulle vilja ha som stöd om det inte går som tänkt.
  • Cocos222

Jag plussade idag! Jag vågar knappt tro det är sant men berättade för de som står mej närmast då de vet att vi försökt över ett år.

• pandoraDiem
    Cocos222 skrev 2017-09-09 17:46:04 följande:

Jag plussade idag! Jag vågar knappt tro det är sant men berättade för de som står mej närmast då de vet att vi försökt över ett år.

Grattis!! Det är en mäktig känsla att äntligen lyckas :)
  • Saandie
    Cocos222 skrev 2017-09-09 17:46:04 följande:

Grattis!! När är bf? :D
  • Anjaheterjag
    Archimedes skrev 2017-09-09 10:21:58 följande:

Det kommer att gå bra ska du se :). Båda mina säger nu att de vill ha en bebis fast det där svänger ju alltid. Vi har dock inte sagt något än till dem. Tänkte vänta till efter kub minst. När har ni tänkt berätta?

Hur gamla är dina barn? Vi väntar nog ett bra tag till.. helst efter ultraljudet kring vecka 18, då känner man sig lite tryggare med att allt är "bra" och ett barn kan ju berätta på förskola och till grannar så det känns bäst då egentligen till de man ej känner riktigt..
  • Archimedes
    Anjaheterjag skrev 2017-09-09 21:37:56 följande:

Hur gamla är dina barn? Vi väntar nog ett bra tag till.. helst efter ultraljudet kring vecka 18, då känner man sig lite tryggare med att allt är "bra" och ett barn kan ju berätta på förskola och till grannar så det känns bäst då egentligen till de man ej känner riktigt..

De är 5 och 8. När vi har berättat för dem så räknar vi med att de sprider ordet :D. Så jag förstår att ni inte vill berätta om ni inte vill att det kommer ut för tidigt ;)
  • Babyverkstaden2017

Hej, är det någon av er som utsatts för passiv rökning? Googlade nu och hittade artiklar om att det ökar risken för MF. :( Satt på middag i kväll där folk rökte inomhus, först när jag kom hem slog tanken mig att det kanske är väldigt olämpligt?! Det var verkligen flera timmar också!

• Celine123

Hej,

Jag fick precis reda på att jag är gravid. Jag är beräknad i slutet av mig men får veta mer exakt när jag träffar barnmorskan????

• Charlieellerså
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-10 01:20:36 följande:

Hej, är det någon av er som utsatts för passiv rökning? Googlade nu och hittade artiklar om att det ökar risken för MF. :( Satt på middag i kväll där folk rökte inomhus, först när jag kom hem slog tanken mig att det kanske är väldigt olämpligt?! Det var verkligen flera timmar också!

Att sitta några timmar en kväll tror jag inte spelar in men om man lever med någon som röker och du utsätts för set under längre tid tänker jag att det kan påverka. Har inga vetenskapliga belägg för det men tror att en kväll är för kort stund ändå
Svar på tråden BF maj 2018