• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Archimedes
    Anjaheterjag skrev 2017-09-08 19:27:16 följande:

Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med

Mera. Ngn som förstår?

Så kände jag verkligen under min förra graviditet! Jag fick sedan en graviditetsdeppresion och förlossningsdepression utav de tankarna. Såndet är bra att ventilera dessa tankar! :) För oss är det nog lite så än tyvärr storasyster önskade att hon vore ensambarn. Undra hur hon kommer att ta ytterligare ett syskon..
  • josefinost
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-08 20:37:19 följande:

Kan jag få ventilera lite oro? Plussade med CB digital (1-2 veckor) på morgonen och kvällen i torsdags. Nu när jag gjorde en rsfu-sticka (vanlig) så visade den ingenting. Rsfu visade heller inget morgonen när jag sedan plussade med CB. Kan jag ha för låga hcg-nivåer för rsfu fortfarande?? K

RFSU är vad jag hört väldigt sega så hcg kan fortfarande vara lågt. Det ända du kan göra är att avvakta och testa igen om ett par dagar om du ska testa med RFSU eller testa igen med samma märke på testet som du fick plus på först . Personligen blir jag knäpp på detta testande, jag hade stickor kvar från när jag plussade och tänkte jag skulle testa för att se om strecket ökat i styrka.

Igår var det svagare än förrgår, jag blev helt knäpp i huvudet och var säker på att något nu är fel och testa säker 5gånger igår. Men saken är den att jag fortfarande är innan bim och hcg nivåerna är forfarande låga så allt jag äter, dricker påverkar ju styrkan på strecket. Nu fick jag tillslut ett lika starkt streck som dagen innan och testen är nu slut så nu ska jag bara vara gravid ett tag och testa med digitalt i slutet av nästa vecka
  • Babyverkstaden2017
    Preggo88 skrev 2017-09-08 17:55:36 följande:

Grattis till plusset! :D

Har också BF 14 maj. Har inte heller några direkta symptom, men det återstår att se :)

Jag har också 14 maj! Har väldigt svullna bröst men så har jag också a-kupa från början så jag antar att de kommer att få jobba lite! ;)
  • Anjaheterjag
    Archimedes skrev 2017-09-08 21:43:58 följande:

Så kände jag verkligen under min förra graviditet! Jag fick sedan en graviditetsdeppresion och förlossningsdepression utav de tankarna. Såndet är bra att ventilera dessa tankar! :) För oss är det nog lite så än tyvärr storasyster önskade att hon vore ensambarn. Undra hur hon kommer att ta ytterligare ett syskon..

Hur gammal var din första när hon blev storasyster?
  • Archimedes
    Anjaheterjag skrev 2017-09-09 08:09:36 följande:

Hur gammal var din första när hon blev storasyster?

Hon var nästan 3. Men jag tror att det hör till ovanligheter att barn inte vill ha syskon. Ibland säger hon att hon vill ha sin bror för vem skulle hon annars bråka med... :P Du ska se att det går bra! Hur långt kommer ni ha emellan?
  • Babyverkstaden2017
    josefinost skrev 2017-09-09 06:45:25 följande:

RFSU är vad jag hört väldigt sega så hcg kan fortfarande vara lågt. Det ända du kan göra är att avvakta och testa igen om ett par dagar om du ska testa med RFSU eller testa igen med samma märke på testet som du fick plus på först . Personligen blir jag knäpp på detta testande, jag hade stickor kvar från när jag plussade och tänkte jag skulle testa för att se om strecket ökat i styrka.

Igår var det svagare än förrgår, jag blev helt knäpp i huvudet och var säker på att något nu är fel och testa säker 5gånger igår. Men saken är den att jag fortfarande är innan bim och hcg nivåerna är forfarande låga så allt jag äter, dricker påverkar ju styrkan på strecket. Nu fick jag tillslut ett lika starkt streck som dagen innan och testen är nu slut så nu ska jag bara vara gravid ett tag och testa med digitalt i slutet av nästa vecka

Tack för lugnande ord! :) Testandet håller också på att göra mig lite knäpp! Det är ju svårt att ta in att man är gravid, jag kommer nog inte vara helt lugn tills jag får se barnet på ultraljud! ^^
  • Anjaheterjag
    Archimedes skrev 2017-09-09 08:12:51 följande:

Hon var nästan 3. Men jag tror att det hör till ovanligheter att barn inte vill ha syskon. Ibland säger hon att hon vill ha sin bror för vem skulle hon annars bråka med... :P Du ska se att det går bra! Hur långt kommer ni ha emellan?

Min kommer vara nästan 4 år. Önskar sig inget syskon nu men hoppas det ändrar sig.
  • Saandie
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-09 08:29:53 följande:
    Tack för lugnande ord! :) Testandet håller också på att göra mig lite knäpp! Det är ju svårt att ta in att man är gravid, jag kommer nog inte vara helt lugn tills jag får se barnet på ultraljud! ^^
    Jag känner precis samma sak!! Har så många tankar och frågor, som jag inte ens tänkt på tidigare. Jag tror inte jag har förstått att JAG ska bli mamma. Kommer också bli lugn först vid ultraljudet :( Har du berättat för släkt/nära än?
  • Archimedes
    Anjaheterjag skrev 2017-09-09 09:19:19 följande:

Min kommer vara nästan 4 år. Önskar sig inget syskon nu men hoppas det ändrar sig.

Det kommer att gå bra ska du se :). Båda mina säger nu att de vill ha en bebis fast det där svänger ju alltid. Vi har dock inte sagt något än till dem. Tänkte vänta till efter kub minst. När har ni tänkt berätta?
Svar på tråden BF maj 2018