• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Archimedes
    Charlieellerså skrev 2017-09-05 14:02:47 följande:

Min Äl måste varit runt 24/8 utifrån positivt Äl-test. Har fått 14 maj utifrån sista mens men 16 om jag räknar på min genomsnittscykel på 30 dagar men då måste jag plussat väldigt tidigt. För tidigt.

Jag har räknat med både min genomsnittscykel på 30 dagar och på 28 dagar. Men eftersom jag hade mf så är det svårt att säga om den följer eller inte. Jag fick dock positivt på äl test 20/8 så då borde äl ha varit 21 möjligtvis 22/8
  • Lussebulle2017
    hannaa2017 skrev 2017-09-05 10:21:03 följande:

Jag har exakt samma. Blir också nojig. Men det ska väl vara normalt säger många. Hoppas det iallafall :)

Jag träffade barnmorskan idag för ett cellprov, och hon sa att de förmodligen var växtvärk och muskler som töjs. De är de "tysta" man ska vara nojig för enligt henne :)
  • Lillelunda

Jag plussade i dag med hjälp av ivf. 3 år har vi kämpat då min man är steril. För mig är det andra barnet, fb runt den 17/5-18

• hannaa2017
    Lussebulle2017 skrev 2017-09-05 14:27:23 följande:

Jag träffade barnmorskan idag för ett cellprov, och hon sa att de förmodligen var växtvärk och muskler som töjs. De är de "tysta" man ska vara nojig för enligt henne :)

Okej, vad skönt att höra att en barnmorska sagt så. :D kan man slappna av :)
  • FH24
    bananahpie skrev 2017-09-05 13:04:19 följande:

Tack och grattis själv! Ja vad roligt :D

Tack! :D
  • MisseKido
    FH24 skrev 2017-09-05 12:52:08 följande:

Samma här 7/8 :D

Roligt med fler som har samma datum :D

Några symptom ännu? :)

Lite tröttare än vanligt på kvällarna. Och lite mer aktivitet i magen den bubblar och spänner och har sig. Med första barnet mådde jag riktigt illa om jag inte åt heeela tiden fram till v.11 cirka. Andra barnet hade jag väldigt lite symptom första tiden och mådde inte alls illa, däremot sammandragningar startade i tidigt skede. Känns inte som att jag kommer få så mkt symptom den här gången, men vi får se :) har du mkt symptom?
  • FH24
    bananahpie skrev 2017-09-05 13:04:19 följande:

Tack och grattis själv! Ja vad roligt :D

Tack! :D
    MisseKido skrev 2017-09-05 19:12:28 följande:

Lite tröttare än vanligt på kvällarna. Och lite mer aktivitet i magen den bubblar och spänner och har sig. Med första barnet mådde jag riktigt illa om jag inte åt heeela tiden fram till v.11 cirka. Andra barnet hade jag väldigt lite symptom första tiden och mådde inte alls illa, däremot sammandragningar startade i tidigt skede. Känns inte som att jag kommer få så mkt symptom den här gången, men vi får se :) har du mkt symptom?

Njae, inte ännu iaf haha :)

Haft molvärk och ont i svanken, smått ömmande bröst och börjat springa och kissa lite oftare :) är också rätt trött på kvällarna, sen om det beror på graviditeten eller att det är mycket på jobbet är svårt att säga haha :)
  • MamatillL
    Lillelunda skrev 2017-09-05 16:43:58 följande:

Jag plussade i dag med hjälp av ivf. 3 år har vi kämpat då min man är steril. För mig är det andra barnet, fb runt den 17/5-18

Stort grattis : )
  • MamatillL
    Archimedes skrev 2017-09-05 13:54:49 följande:

Jag har testat lite olika snurror på nätet för att se mitt bf. De har gett lite olika svar. 2 har gett 13/5 en har fett 14/5 och en 16/5?! Jag har räknat efter min äl dom var ca 21/8. Hade mf månaden innan så kan inte räkna från mensens första dag. När har ni andra som har runt denna tid haft äl?

Jag hade äl 17-18aug och har bf 7-8Maj : )
  • bananahpie
    MisseKido skrev 2017-09-05 12:43:49 följande:

Jag har BF 13:e eller 14:e står olika på sidorna. När hade ni sista mensens första dag? 7/8 hade jag.

8 augusti :)
Svar på tråden BF maj 2018