• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Babyverkstaden2017

Hoppar in här!  Första barnet, mycket efterlängtat! Nu ska jag försöka att njuta och inte oroa mig för något! :) För mig känns det precis som stt jag ska få mens, fast den kommer ju inte så klart. ^^ Vi vill också vänta med att berätta, så jag får väl skriva av mig här. Någon som har något bra BOKTIPS? Vill läsa på om allt!

• löparenbe

Trodde att mensen hade kommit i förgår eftersom jag blödde. Men det blev aldrig något mer så bestämde mig för att testa på morgonen idag. Det var positivt!! SÅ glad! Garvtestet visade 1-2 veckor gravdi :) 

Min man är inte hemma.. ska iväg och träna nu. Sen ska jag överaska honom ikväll när han kommit hem! Sa till honom att mensen kommit förut så han lär inte misstänka något :D 

Ringde 1177 om blödningen också. Tydligen väldigt vanligt att få en blödning när mensen skulle ha kommit. Hade ingen aning :) 

Kul att hänga här!

• Silvercat90

Tack för era svar ang endo och pcos! Jag ska försöka att släppa de negativa tankarna och tänka positivt. :)

Någon annan som också har extremt illamående? Undrar vad man ska säga till kollegorna, de kommer inte att köpa att jag har flera veckors magsjuka. Haha

• Silvercat90
    löparenbe skrev 2017-09-07 16:52:00 följande:

Trodde att mensen hade kommit i förgår eftersom jag blödde. Men det blev aldrig något mer så bestämde mig för att testa på morgonen idag. Det var positivt!! SÅ glad! Garvtestet visade 1-2 veckor gravdi :) 

Min man är inte hemma.. ska iväg och träna nu. Sen ska jag överaska honom ikväll när han kommit hem! Sa till honom att mensen kommit förut så han lär inte misstänka något :D 

Ringde 1177 om blödningen också. Tydligen väldigt vanligt att få en blödning när mensen skulle ha kommit. Hade ingen aning :) 

Kul att hänga här!

Grattis :) :)
  • Silvercat90
    angelikkaj skrev 2017-09-07 09:33:20 följande:

Börjar med att säga STORT GRATTIS till er!! Va roligt!

När det gäller det andra så har jag ingen aning om men försök iaf mer att tänka på att du är gravid nu å väntar barn,inte missfall! Utan ta det mer då det kommer tänker jag (kanske lättare sagt än gjort) men att inte försöka oroa sig i onödan <3

Tack, du fick mig att må lite bättre :)
  • Anjaheterjag
    Silvercat90 skrev 2017-09-07 16:55:25 följande:

Tack för era svar ang endo och pcos! Jag ska försöka att släppa de negativa tankarna och tänka positivt. :)

Någon annan som också har extremt illamående? Undrar vad man ska säga till kollegorna, de kommer inte att köpa att jag har flera veckors magsjuka. Haha

Mår lite illa men är också orolig för vad man ska säga till kollegor!!!
  • Archimedes

Fick en blodblandad flytning förut. En mörk men sedan ingenting. Funderar på om jag kan ha uvi eller svamp. Har lite ont men inte så jätte. Tycker att mina flytningar luktar illa..

• TDU

Hej!

Grattis! Jag fick plus igår ????

Nu sitter och läser vilken mvc att välja. Har du redan bestämt dig? ;)

• Lillelunda

Vad kul att det är fler som får sina plus :) mina symtom är molande värk i livmodern ( lite nervöst ) ont i brösten, något lätt illamående efter måltid. Ingen jätte aptit. Symtomen påminner om de jag hade med mitt första barn för sju år sen.

• FH24

Hej på er! :D

Tänkte höra om det är någon här inne som ännu blivit illamående och i vilken vecka startade det ? Är idag i v.5 (4+4) och känner inte av något illamående.

Önskar nästan att jag hade det så att man kunde veta att allt är bra, då mina symptom är rätt få haha. Antar dock att jag kommer få ångra att jag sagt det när det slår till (a)

Svar på tråden BF maj 2018