• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • pandoraDiem
    Corren skrev 2017-09-10 18:18:52 följande:

Då kan jag passa på att fråga vad ni anser om en sak. Jag är ju endast 22, fyller 23 i höst så är både väldigt ung och känner mig lite vilsen haha nu när det är första barnet. Jag tänkte ju såklart vänta med att berätta för vänner och kollegor tills längre fram.

Men så tänker jag mycket på mamma. Hon är en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan att jag pratar med henne. Kan det vara bra att berätta för henne redan nu? Känner att som ung och nybörjare kanske det kan vara skönt med lite tips och stöd från mamma och inte bara min älskade sambo?

Grattis till pluset!

Du får känna efter vad som känns rätt för sig angående att berätta för de närmaste. Det jag märkte när jag var gravid första gången var att jag blev väldigt nyfiken på hur mina föräldrar hade det och kände när de väntade mig och mina syskon. Så det var kul att höra :)

De flesta graviditetena slutar ju trots allt bra, men skulle det inte göra det så kanske du vill ha din mamma som stöd då. Och då kan det ju varit bra att ha berättat.
  • pandoraDiem
    löparenbe skrev 2017-09-10 18:34:56 följande:

Känner mig helt borta. Eller rättare sagt okunnig. Räknar man graviditetsveckor från senaste mensen? Eller från när man tror man hade ägglossning? :)

De räknas från senaste mensen :) mest för att det kan vara svårt att veta när man faktiskt hade ägglossning
  • Archimedes
    Ulrika34 skrev 2017-09-10 16:18:14 följande:

Hallå! Är i vecka 7 nu och har BF i början på maj. Väntar nr 5. Är gärna med i Facebook gruppen ! Vem ska jag kontakta? Grattis till alla plus ??

Skicka ett pm till Emmson som är trådstartaren för denna tråd! :)
  • löparenbe
    pandoraDiem skrev 2017-09-10 19:19:32 följande:
    De räknas från senaste mensen :) mest för att det kan vara svårt att veta när man faktiskt hade ägglossning
    Ahh tack för svaret! Så man hamnar i v.4 automatiskt när mensen är missad fast att man troligen hade ägglossning i mitten av cykeln? :)

Tack för svar och hjälpen <3
  • Ciconiidae
    Corren skrev 2017-09-10 18:18:52 följande:

Då kan jag passa på att fråga vad ni anser om en sak. Jag är ju endast 22, fyller 23 i höst så är både väldigt ung och känner mig lite vilsen haha nu när det är första barnet. Jag tänkte ju såklart vänta med att berätta för vänner och kollegor tills längre fram.

Men så tänker jag mycket på mamma. Hon är en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan att jag pratar med henne. Kan det vara bra att berätta för henne redan nu? Känner att som ung och nybörjare kanske det kan vara skönt med lite tips och stöd från mamma och inte bara min älskade sambo?

Det är helt upp till dig. Min mamma, pappa, syster, bror och fem vänner vet.
  • Jonassandra

Hej, jag plussade för en vecka sedan och detta är mitt tredje lilla hjärta som bakas i magen! Har en dotter som fyller 5 år och en dotter som fyller 3 år snart! Och enligt appen denna gången är jag beräknad till 11 maj! Ska bli så mysigt att få gå igenom ännu en graviditet, håller tummarna att allt kommer att gå bra för oss alla! Så kul att få följas vid här ????

• Corren

Berättade för mamma, det första hon sa var "jag visste det!!!" Hon hade haft det på känn länge haha. Hon blev sååå glad och sa att det var skönt att hon vet för då kan hon finnas till i alla lägen! Så det var skönt att mamma & styvpappa vet nu!

• angelikkaj
    Corren skrev 2017-09-11 04:33:29 följande:

Berättade för mamma, det första hon sa var "jag visste det!!!" Hon hade haft det på känn länge haha. Hon blev sååå glad och sa att det var skönt att hon vet för då kan hon finnas till i alla lägen! Så det var skönt att mamma & styvpappa vet nu!

Härligt att få en sådan respons! <3
    *2006*2010*2017*
Svar på tråden BF maj 2018