• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Schweizaren
    FH24 skrev 2017-09-08 07:25:46 följande:

Hej på er! :D

Tänkte höra om det är någon här inne som ännu blivit illamående och i vilken vecka startade det ? Är idag i v.5 (4+4) och känner inte av något illamående.

Önskar nästan att jag hade det så att man kunde veta att allt är bra, då mina symptom är rätt få haha. Antar dock att jag kommer få ångra att jag sagt det när det slår till (a)

Jag har kommit på i efterhand att jag var åksjuk ganska mkt de första veckorna av graviditeten (utan att jg visste att jag var gravid). Jag kan inte längre använda mobilen på tåget eller bussen pga åksjuka. Har inte varit så innan.

Igår spydde jag första gången, vecka 6+3, och mår illa lite varje dag nu. Har även problem att skrolla för mkt på datorn eller telefonen, blir illamående av det. Jobbigt när man försöker få ngt gjort på jobbet... :)
  • Josefin9006

Härligt att läsa alla inlägg ???? Vi fick positivt test för en vecka sedan, var på hälsosamtal på Mvc i onsdags och kom fram till bf april/maj, mest troligt början på maj.

Så tokigt spännande, men som fler skriver att det är tidigt. Vi har berättat för våra föräldrar än så länge, just för att känna lite trygghet om de skulle hända något.

Jag har egentligen inte så starka symtom. Mer än lite smått ömmande bröst och tröttheten, mår lite illa innan jag ätit frukost bara, samt har kli i benen på nätterna. Något trög mage med iofs ???? Känns ganska overkligt allting!

• josefinost
    Josefin9006 skrev 2017-09-08 14:34:25 följande:

Härligt att läsa alla inlägg ???? Vi fick positivt test för en vecka sedan, var på hälsosamtal på Mvc i onsdags och kom fram till bf april/maj, mest troligt början på maj.

Så tokigt spännande, men som fler skriver att det är tidigt. Vi har berättat för våra föräldrar än så länge, just för att känna lite trygghet om de skulle hända något.

Jag har egentligen inte så starka symtom. Mer än lite smått ömmande bröst och tröttheten, mår lite illa innan jag ätit frukost bara, samt har kli i benen på nätterna. Något trög mage med iofs ???? Känns ganska overkligt allting!

Först och främst grattis till plusset . Jag har inga symtom direkt jag heller. Men rastlösa ben har jag utan dess like på kvällarna, hade samma när jag väntade minna andra barn. Men något som funkat för mig är magnesium, fick ta första gången igår kväll pga jag inte kunde sova då benen vägrade ligga still. Testa om du tycker det är jobbigt, bara ett litet tips
  • Saandie
    Emmson skrev 2017-08-19 12:11:24 följande:

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

Hej!

Gud vad kul :) Jag har också precis plussat (och detta är efter ca 9 olika tester inom loppet av tre dagar). BF är 14 maj 2018. Jag är 27 och sambon 30. 

Känns skönt att kunna berätta detta då vi helst vill undvika att säga det för tidigt till nära och kära. Skönt med en support grupp, då jag känner mig rätt så vilsen i alla frågor och känslor jag har. 

Önskar alla ett stort grattis!!

• Saandie

Hej!

Gud vad kul med denna tråd Glad Jag har också precis plussat (och detta är efter ca 9 olika tester inom loppet av tre dagar). BF är 14 maj 2018. Jag är 27 och sambon 30. 

Känns skönt att kunna berätta detta då vi helst vill undvika att säga det för tidigt till nära och kära. Skönt med en support grupp, då jag känner mig rätt så vilsen i alla frågor och känslor jag har. 

Än har jag inte några jätte symptom. Lite mer trött, damernas brukar jag vanligt gå på ofta så jag vet inte om det räknas. Men inatt!! Då hade jag så många och "skarpa" drömmar och vaknade upp minst 5-6 gånger... men jag visste om att jag skulle ta dagens gravtest som antingen plus eller negativt - så kan ha varit att jag var nervös :P

Ska bli kul att läsa om hur allas resa förändras framöver. Önskar alla ett stort grattis!! Kyss

• Preggo88
    Saandie skrev 2017-09-08 17:41:31 följande:

Hej!

Gud vad kul med denna tråd  Jag har också precis plussat (och detta är efter ca 9 olika tester inom loppet av tre dagar). BF är 14 maj 2018. Jag är 27 och sambon 30. 

Än har jag inte några jätte symptom. Lite mer trött, damernas brukar jag vanligt gå på ofta så jag vet inte om det räknas. Men inatt!! Då hade jag så många och "skarpa" drömmar och vaknade upp minst 5-6 gånger... men jag visste om att jag skulle ta dagens gravtest som antingen plus eller negativt - så kan ha varit att jag var nervös :P

Ska bli kul att läsa om hur allas resa förändras framöver. Önskar alla ett stort grattis!! 

Grattis till plusset! :D

Har också BF 14 maj. Har inte heller några direkta symptom, men det återstår att se :)
  • Anjaheterjag

Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med

Mera. Ngn som förstår?

• pandoraDiem
    Anjaheterjag skrev 2017-09-08 19:27:16 följande:

Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med

Mera. Ngn som förstår?

Jag tror det är ganska vanligt att känna så. Själv har jag nog inte riktigt hunnit landa i att jag är gravid. Jag och mannen har varit oroliga över motsatsen: att vi aldrig skulle kunna ge vår son ett syskon då det tog tid att bli gravid med honom. Jag tror dock att tankar som dina kommer att komma längre fram om allt går vägen. Men samtidigt tänker jag på mina egna syskon och vilket utbyte vi har och har haft av varandra :)
  • Charlieellerså
    Anjaheterjag skrev 2017-09-08 19:27:16 följande:

Mera. Ngn som förstår?

Grattis till plusset. Jag känner igen de tankarna. När äldsta sonen var 17 månader kom syskon och då hade jag så ofantligt dåligt samvete. De har alltid varit tighta och i efterhand var det helt i onödan. Sedan kom trean när yngsta var 5 och då hade jag dåligt samvete för att storasyskonen inte längre fick ha mig för mig själv. Nu väntar vi fyran och tänker nog mest att det blir en gåva till yngsta barnet att hon också får ett syskon tätt.Däremot funderar jag på hur de äldre kommer att hantera att behöva stå åt sidan ännu något år....
  • Babyverkstaden2017

Kan jag få ventilera lite oro? Plussade med CB digital (1-2 veckor) på morgonen och kvällen i torsdags. Nu när jag gjorde en rsfu-sticka (vanlig) så visade den ingenting. Rsfu visade heller inget morgonen när jag sedan plussade med CB. Kan jag ha för låga hcg-nivåer för rsfu fortfarande?? K

Svar på tråden BF maj 2018