• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • 14163

Hoppar in jag me bf mitten på maj om allt går som det ska<3 min första graviditet. Någon av er som sovit dåligt redan nu? Vaknar mycket både för att kissa men även för jag drömmer och vaknar tidigt och har svårt att somna om, som att kroppen är orolig liksom..

• Babyverkstaden2017
    Charlieellerså skrev 2017-09-10 08:08:06 följande:

Att sitta några timmar en kväll tror jag inte spelar in men om man lever med någon som röker och du utsätts för set under längre tid tänker jag att det kan påverka. Har inga vetenskapliga belägg för det men tror att en kväll är för kort stund ändå

Ringde vårdguiden och de sa samma sak! Ingen fara men att jag skulle säga till i framtiden eller lämna rökiga miljöer! Är först med barn bland vännerna så det är liksom ingen som har någon koll :/ Happ, då har man ringt babyns första vårdsamtal :) Redan orolig mamma! :)
  • Babyverkstaden2017
    Celine123 skrev 2017-09-10 08:01:58 följande:

Hej,

Jag fick precis reda på att jag är gravid. Jag är beräknad i slutet av mig men får veta mer exakt när jag träffar barnmorskan????

Grattis! :D Jag fick reda på mitt BF när jag ringde för att skriva in mig på MVC, de frågade bara efter sista mens. Men exakt ålder ser man väl kanske på första ultraljudet?
  • Babyverkstaden2017
    14163 skrev 2017-09-10 08:50:23 följande:

Hoppar in jag me bf mitten på maj om allt går som det ska<3 min första graviditet. Någon av er som sovit dåligt redan nu? Vaknar mycket både för att kissa men även för jag drömmer och vaknar tidigt och har svårt att somna om, som att kroppen är orolig liksom..

Samma! Kissar jämt, känner mig också törstig vilket driver det hela. I natt kanske jag somnade vid 03.30(!) men jag tänker att det inte gör så mycket, jag går och lägger mig ett par timmar på dagen bara.
  • Babyverkstaden2017
    pandoraDiem skrev 2017-09-09 12:39:20 följande:

Förstår dina tankegångar. Första gången jag blev gravid valde vi att inte berätta för de närmaste. Fick sedan utomkveds och då kändes det konstigt att inte säga något till mina föräldrar då jag gick opereras. Just då önskade jag att jag berättat om graviditeten för att slippa berätta efter operationen att jag varit gravid men tyvärr inte var det längre. Så nu tänker jag lite att det känns bra att berätta för dem man skulle vilja ha som stöd om det inte går som tänkt.

God poäng - Det var väldigt sant, det är klart man också skulle vilka ringa om något större händer eller går fel!
  • Preggo88
    14163 skrev 2017-09-10 08:50:23 följande:

Grattis till plusset :D

Jag har också sovit jättedåligt sen jag plussade. Vaknar mitt i natten/tidig morgon för att kissa och sen är det omöjligt att somna om.
  • Ulrika34

Hallå! Är i vecka 7 nu och har BF i början på maj. Väntar nr 5. Är gärna med i Facebook gruppen ! Vem ska jag kontakta? Grattis till alla plus ??

• Corren

Hej hej!
    Plussade med första barnet igår, men har väl hunnit smälta det idag efter några månaders tårar och negativa test. Dock fortfarande svårt att inse att jag också kommer få uppleva bebislyckan nu haha!
    Har BF runt 22 Maj 2018 i alla fall

• Corren

Då kan jag passa på att fråga vad ni anser om en sak. Jag är ju endast 22, fyller 23 i höst så är både väldigt ung och känner mig lite vilsen haha nu när det är första barnet. Jag tänkte ju såklart vänta med att berätta för vänner och kollegor tills längre fram.

Men så tänker jag mycket på mamma. Hon är en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan att jag pratar med henne. Kan det vara bra att berätta för henne redan nu? Känner att som ung och nybörjare kanske det kan vara skönt med lite tips och stöd från mamma och inte bara min älskade sambo?

• löparenbe

Känner mig helt borta. Eller rättare sagt okunnig. Räknar man graviditetsveckor från senaste mensen? Eller från när man tror man hade ägglossning? :)

Svar på tråden BF maj 2018