Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

BF maj 2018

Hej på er! Hoppar gärna in här. Och grattis till alla graviditeter! Fick ett plus på stickan imorse och känner som många andra här inne verkar känna, att det är lite tidigt att gå ut med graviditeten men skönt att ha något ställe att få prata om den :)

Kan inte riktigt ta in det än heller, första barnet tog 1.5 år av försök och nu bara 3 ägglossningar innan det gick. Känns fantastiskt. Enligt en app är bf 15 maj

• pandoraDiem
    FH24 skrev 2017-09-08 08:11:59 följande:

Stort grattis! :D

Tack! Apropå symtom känner jag inte heller så mycket. Hade inte mensen varit 2 dagar sen hade jag inte testat. Tycker det är svårt med symptom, såhär i början kan de ju vara väldigt lika menssymptom (har tappat räkningen på hur många gånger jag har trott att jag varit gravid men mensen kommit ändå). Det bästa "symptomet" sen längre fram är magen och att känna rörelser tycker jag :) så mysigt!
  • pandoraDiem
    Anjaheterjag skrev 2017-09-08 19:27:16 följande:

Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med

Mera. Ngn som förstår?

Jag tror det är ganska vanligt att känna så. Själv har jag nog inte riktigt hunnit landa i att jag är gravid. Jag och mannen har varit oroliga över motsatsen: att vi aldrig skulle kunna ge vår son ett syskon då det tog tid att bli gravid med honom. Jag tror dock att tankar som dina kommer att komma längre fram om allt går vägen. Men samtidigt tänker jag på mina egna syskon och vilket utbyte vi har och har haft av varandra :)
  • pandoraDiem
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-09 10:48:02 följande:

Vi berättade för våra föräldrar samma dag som vi plussade, ett par vänner vet (då vi äter middag med dem och jag inte ville ljuga om varför jag inte dricker, det är ju rätt uppenbart.) Nu ångrar jag att vi berättade så tidigt, mest för att det vore jobbigt att tvingas hantera inte vår utan även andras besvikelse om något händer, men jag var ju bara TVUNGEN att ringa mamma! ;)

Förstår dina tankegångar. Första gången jag blev gravid valde vi att inte berätta för de närmaste. Fick sedan utomkveds och då kändes det konstigt att inte säga något till mina föräldrar då jag gick opereras. Just då önskade jag att jag berättat om graviditeten för att slippa berätta efter operationen att jag varit gravid men tyvärr inte var det längre. Så nu tänker jag lite att det känns bra att berätta för dem man skulle vilja ha som stöd om det inte går som tänkt.
  • pandoraDiem
    Cocos222 skrev 2017-09-09 17:46:04 följande:

Jag plussade idag! Jag vågar knappt tro det är sant men berättade för de som står mej närmast då de vet att vi försökt över ett år.

Grattis!! Det är en mäktig känsla att äntligen lyckas :)
  • pandoraDiem
    Corren skrev 2017-09-10 18:18:52 följande:

Då kan jag passa på att fråga vad ni anser om en sak. Jag är ju endast 22, fyller 23 i höst så är både väldigt ung och känner mig lite vilsen haha nu när det är första barnet. Jag tänkte ju såklart vänta med att berätta för vänner och kollegor tills längre fram.

Men så tänker jag mycket på mamma. Hon är en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan att jag pratar med henne. Kan det vara bra att berätta för henne redan nu? Känner att som ung och nybörjare kanske det kan vara skönt med lite tips och stöd från mamma och inte bara min älskade sambo?

Grattis till pluset!

Du får känna efter vad som känns rätt för sig angående att berätta för de närmaste. Det jag märkte när jag var gravid första gången var att jag blev väldigt nyfiken på hur mina föräldrar hade det och kände när de väntade mig och mina syskon. Så det var kul att höra :)

De flesta graviditetena slutar ju trots allt bra, men skulle det inte göra det så kanske du vill ha din mamma som stöd då. Och då kan det ju varit bra att ha berättat.
  • pandoraDiem
    löparenbe skrev 2017-09-10 18:34:56 följande:

Känner mig helt borta. Eller rättare sagt okunnig. Räknar man graviditetsveckor från senaste mensen? Eller från när man tror man hade ägglossning? :)

De räknas från senaste mensen :) mest för att det kan vara svårt att veta när man faktiskt hade ägglossning
  • pandoraDiem
    Liiivvs skrev 2017-09-13 21:39:53 följande:

Hej! Har nyligen plussat, bf 13 maj, känns som att jag nyss var med om allt det här då vi har en bebis på snart 8 månader hemma :) vi har sagt att vi vill ha tätt men blev ändå chockade, hade kanske inte tänkt oss riktigt så tätt..

Grattis! Vi kommer också få rätt tätt mellan syskonen om det går vägen. Min son är drygt 10 månader, så inte riktigt lika tätt. Är rätt chockad jag också, tog drygt 1.5 år att bli gravid med sonen så vi började försöka så fort min mens var tillbaka. Jag tror nog att det kommer bli bra för båda oss :) hur går det med symptom och sånt?
  • pandoraDiem
    HMN skrev 2017-09-14 13:24:42 följande:

Hej alla!

Jag och min sambo har efter 31 månader (och lika mänga försök), flertalet fertilitetsbehandlingar ÄNTLIGEN plussat! Tog ett test igår när mensen var ca 2 veckor sen (svårt att veta exakt eftersom den är oregelbunden) och fick ett "gravid". Jag har aldrig blivit så chockad och glad innan. Jag insåg då att jag nånstans på vägen har slutat tro att vi kommer komma hit. Men nu så! Jag tror jag är i vecka 6 (5+0/2 ungefär). Jag ska på RUL via RMC i början av oktober. Så spännande!

Åh, stort grattis!
  • pandoraDiem
    Thisdream skrev 2017-09-21 08:42:59 följande:

Jag plussade för några veckor sen. Men gick in i vecka 7 igår. ;) idag ska jag på vul för att bekräfta grav så att den sitter på rätt ställe osv. Hua vad jag är nervös. Någon som sett hjärta på vul i vecka 6+1?

Om jag räknat rätt och allt är som de ska har jag Bim 15 -16 maj :)

Lycka till idag! Vid min förra graviditet var jag på vul i v 6+1 och fick se ett litet litet hjärta. Men vad jag förstått det som så är det på gränsen att man kan se nåt så tidigt.
Svar på tråden BF maj 2018