BF maj 2018
Väntar några dagar till sedan vill jag gärna gå med i gruppen på fb. Tror att jag har bf 13 maj men fårbplanerat snitt ca 2 veckor innan :)
Väntar några dagar till sedan vill jag gärna gå med i gruppen på fb. Tror att jag har bf 13 maj men fårbplanerat snitt ca 2 veckor innan :)
Är det någon som har ett bra tips på appar? :)
Hej allesammans! Hoppar in här. Har BF 7 maj. Avvaktar gärna med att gå med i FB-grupp tills det har gått några fler veckor, men hänger gärna här så länge.
Ang app håller jag med ovan talare, preglife är den jag använder mest med (laddade ner en hel drös först), plus den har ett partner-läge så min sambo har den också och kan läsa lite om hur han kan stötta också. Men jag har också BabyCenter, där jämförs barnets storlek med en frukt varje vecka vilket jag tycker är roligt plus det finns artiklar i appen relaterade till veckan du är i. Den är på engelska dock.
Nån mer som vaknar jättetidigt klarvaken varje morgon? Antar det är pga hormonerna för tänker inte på något, och behöver inte uträtta något behov, utan vaknar bara jättepigg. Sen är jag trött på dan och kvällen så hade föredragit att sova ut istället hehe.
Plussade i förrgår på Äl +9 och fick det i dag bekräftat med cv digital . Har BF 16 maj och det kommer i såfall bli mitt fjärde barn. Förra graviditeten kände jag inte något symptom innan bim. Nu mår jag redan så illa, har molvärk, jätteömma bröst. Grattis till alla plus
De är 7,6 och 1 år. Vi kände att vi dels ville ha ännu ett men även att minstingen skulle Få den fördelen de två äldsta haft i att få ett syskon nära i ålder.
Jag har testat lite olika snurror på nätet för att se mitt bf. De har gett lite olika svar. 2 har gett 13/5 en har fett 14/5 och en 16/5?! Jag har räknat efter min äl dom var ca 21/8. Hade mf månaden innan så kan inte räkna från mensens första dag. När har ni andra som har runt denna tid haft äl?
Min Äl måste varit runt 24/8 utifrån positivt Äl-test. Har fått 14 maj utifrån sista mens men 16 om jag räknar på min genomsnittscykel på 30 dagar men då måste jag plussat väldigt tidigt. För tidigt.
Emmson jag har medsat dig min email :)
Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)
Fick en blodblandad flytning förut. En mörk men sedan ingenting. Funderar på om jag kan ha uvi eller svamp. Har lite ont men inte så jätte. Tycker att mina flytningar luktar illa..
Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med
Mera. Ngn som förstår?
Hur gammal var din första när hon blev storasyster?
Min kommer vara nästan 4 år. Önskar sig inget syskon nu men hoppas det ändrar sig.
Hur gamla är dina barn? Vi väntar nog ett bra tag till.. helst efter ultraljudet kring vecka 18, då känner man sig lite tryggare med att allt är "bra" och ett barn kan ju berätta på förskola och till grannar så det känns bäst då egentligen till de man ej känner riktigt..
Hallå! Är i vecka 7 nu och har BF i början på maj. Väntar nr 5. Är gärna med i Facebook gruppen ! Vem ska jag kontakta? Grattis till alla plus ??