Inlägg från: Silvercat90 |Visa alla inlägg
  • Silvercat90

BF maj 2018

Hej alla :) jag hoppar in i eran tråd. Jag och min sambo är gravida! Vi har försökt i 2 år och skulle få börja med ivf nu i september. Jag tog ett uppehåll med alla hormoner och då hände det.

Jag är orolig för att jag har PCOS och endometrios, min fertilitetsläkare säger att det medför en större risk för missfall.... Någon som vet något om det?

• Silvercat90

Tack för era svar ang endo och pcos! Jag ska försöka att släppa de negativa tankarna och tänka positivt. :)

Någon annan som också har extremt illamående? Undrar vad man ska säga till kollegorna, de kommer inte att köpa att jag har flera veckors magsjuka. Haha

• Silvercat90
    löparenbe skrev 2017-09-07 16:52:00 följande:

Trodde att mensen hade kommit i förgår eftersom jag blödde. Men det blev aldrig något mer så bestämde mig för att testa på morgonen idag. Det var positivt!! SÅ glad! Garvtestet visade 1-2 veckor gravdi :) 

Min man är inte hemma.. ska iväg och träna nu. Sen ska jag överaska honom ikväll när han kommit hem! Sa till honom att mensen kommit förut så han lär inte misstänka något :D 

Ringde 1177 om blödningen också. Tydligen väldigt vanligt att få en blödning när mensen skulle ha kommit. Hade ingen aning :) 

Kul att hänga här!

Grattis :) :)
  • Silvercat90
    angelikkaj skrev 2017-09-07 09:33:20 följande:

Börjar med att säga STORT GRATTIS till er!! Va roligt!

När det gäller det andra så har jag ingen aning om men försök iaf mer att tänka på att du är gravid nu å väntar barn,inte missfall! Utan ta det mer då det kommer tänker jag (kanske lättare sagt än gjort) men att inte försöka oroa sig i onödan <3

Tack, du fick mig att må lite bättre :)
Svar på tråden BF maj 2018