• Mström

BF maj 2018

Hej, jag hoppar in och joinar tråden :) Plussade i förrigår och har bf 16/5, om allt går som det ska! Har ett barn sen tidigare som är 2.5 år.

• Mström
    Silvercat90 skrev 2017-09-07 09:00:24 följande:

Hej alla :) jag hoppar in i eran tråd. Jag och min sambo är gravida! Vi har försökt i 2 år och skulle få börja med ivf nu i september. Jag tog ett uppehåll med alla hormoner och då hände det.

Jag är orolig för att jag har PCOS och endometrios, min fertilitetsläkare säger att det medför en större risk för missfall.... Någon som vet något om det?

Har en i min närhet som har endometrios och som försökte med ivf i tre år utan att lyckas. Sen helt plötsligt efter några månaders uppehåll, blev gravid på naturligt sätt och det gick vägen!

Det beror på var endometriosen sitter någonstans, det finns bättre och sämre ställen. Sitter endometriosen inne i livmodern finns risken för missfall då det befruktade ägget inte kan fästa sig vid livmoder väggen. Så var fallet för tjejen i min närhet, hennes endometrios finns även i bukhinnan och äggstockarna.. Det är nog olika för alla
Svar på tråden BF maj 2018