• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • ammela
    ivfbullen skrev 2017-01-10 18:22:31 följande:

Oj då, nu blev det stressigt.

Fick min mens igår, ringde kliniken idag och de vill att jag kommer dit imorgon och gör ett ultraljud för att se om min cysta är kvar. Ser det bra ut så ska jag börja med sprutorna imorgon kväll. Ni kan förstå att jag har nu stressat runt för att hitta alla sprutor i de olika städerna i närheten! Jag som hade tänkt beställa de nästa vecka! 

Håll tummarna att allt går bra imorgon :)

Spännande! Hoppas allt ser bra ut!
    Tror du inte kliniken har någon spruta du kan köpa?
  • U Bet I Am

Hejhej!

Hoppas det är okej att hoppa in här.

Vi är ett par på 30 resp 35 år som försökt få barn i två år utan minsta tecken på en graviditet. Vi har genomgått en fertilitetsutredning för ett år sedan som inte påvisar några fel på någon av oss.

Nu har vi precis lämnat blodprov och inväntar en kallelse till IVF-kliniken i Umeå. Hoppas bara att det inte tar aaalltför lång tid.

Har känt mig lite deppig och väldigt ensam i det här då det känns som att man är ensam.

Tänkte att det börjar vara dags att presentera sig här istället för att bara vara inne och smygläsa. ;)

• PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-11 02:56:15 följande:

Hejhej!

Vi är ett par på 30 resp 35 år som försökt få barn i två år utan minsta tecken på en graviditet. Vi har genomgått en fertilitetsutredning för ett år sedan som inte påvisar några fel på någon av oss.

Nu har vi precis lämnat blodprov och inväntar en kallelse till IVF-kliniken i Umeå. Hoppas bara att det inte tar aaalltför lång tid.

Har känt mig lite deppig och väldigt ensam i det här då det känns som att man är ensam.

Tänkte att det börjar vara dags att presentera sig här istället för att bara vara inne och smygläsa. ;)

Hej! Känns som vi är i exakt samma sits. Har också försökt ungefär lika länge. Utredning gjord, inte hittat nånting hos någon av oss..

Remissen skickades för ivf i Umeå för ca 1-2

Veckor sedan. Vill bara få en första tid nu.... ;) skall också gå i Umeå på kliniken där!

Hoppas vi kan hålla kontakten här!
  • Nykär15

Hejhej!

Välkommen!!
  • Ivf-ulrika

Hejhej!

Hej här har ut en till som ska genomgå ivf i Umeå :)
  • ammela
    Nykär15 skrev 2017-01-11 08:51:24 följande:

Är det någon i gruppen som gör IVF i Göteborg? Glad

Jag gör på Sahlgrenska!
  • Nykär15
    ammela skrev 2017-01-11 13:47:49 följande:
    Jag gör på Sahlgrenska!
    Ah kul! Eller ja kul och kul eg men du fattar Glad vi kommer ju gå privat, förmodligen blir det Fertilitetscentrum.
  • Milla8101

Hoppar gärna med här också.

Lite kort om mig. 35 år min sambo är 38 vi har en pojk som är 5 år som kom till på vanligt vis, men det tog lång tid. Gravid i april-16 men missfall i v 8. Gick till privat klinik i höstas det visades sig att jag hade jättelågt Amh värde( 0,3 ) och ena äggledaren var tilltäppt. Så det blev snabba puckar.

Kör korta protokollet och startade med sprutorna 4/1 varit på 1 UL men ska på ett till nu på fredag. Hade endast 7 blåsor och dom hade inte växt jätte mycket.

Vi Hoppas på ett syskon till våran son detta året.

• Milla8101
    Nykär15 skrev 2017-01-11 14:48:54 följande:

Ah kul! Eller ja kul och kul eg men du fattar  vi kommer ju gå privat, förmodligen blir det Fertilitetscentrum.

Vi ska oxå göra på fertilitetscentrum, fast genom en privat klinik.
Svar på tråden ivf 2017