• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • JCW81

Ska på möte idag på ivf-kliniken. Ganska nervös men hoppas vi kommer fram till ngt bra, troligtvis ivf... Går i Malmö på Cura Öresund. Har ett barn som blir 8 år i feb, kom till på naturlig väg utan problem. Blev sen gravid sommaren 2013 men fick ett x och ena äggledaren opererades bort. Sen dess har inget hänt. 

• JCW81

Mötet gick bra och likaså vul. Allt såg bra ut därinne. Troligtvis är det min äggledare som är kvar som inte funkar optimalt och därför som inget händer... Vi gick igenom ivf steg för steg, fick tagit blodprover inför en behandling m.m. Nu är det upp till oss att ta det slutgiltiga beslutet men jag tror det blir ivf i jan... Om inget mirakel händer innan.... Kram på er!!!

• JCW81

Beställt alla ivf-mediciner idag på mitt apotek men hoppas fortfarande på ett mirakel... Ska ha mens om en dryg vecka, prickade in sex två ggr under ägglossningsperioden sist. Haft tjejont innan, under och efter ägglossningen och har fortfarande molande värk... Hoppas så... 

• JCW81

Hej!
    Imorgon börjar vår första ivf-karusell... Ska köra korta protokollet och första sprutan imorgon kväll... Ultraljud på ons... Nervös....

• JCW81

Vul idag avklarat. Fyra äggblåsor som var runt 12 mm och nga mindre. Ordination öka dosen puregon och fortsätta med orgalutran t o m sö kväll. Nytt vul på må.Kanske äggplock på ons...

• JCW81

Äggplock gjort idag! Var inte alls så farligt som jag trott, var ett nervvrak innan men det gick fint! 14 ägg fann dem, mannen fick lämna två spermaprov då det första inte var så bra men sen verkade de nöjda! Vanlig befruktning ska ske nu och sen ska det göras et på må em om inget oförutsett inträffar...

• JCW81

Nu är jag ruvare! Gjort ET idag! Av 14 ägg blev 7 befruktade. Ett ligger och skvalpar i mig nu och de andra 6 ska odlas vidare för att se om de håller för nedfrysning. Testdag om drygt två veckor...

Svar på tråden ivf 2017