• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Mabe
    Nube skrev 2017-08-31 15:54:37 följande:

Usch då, har blödningarna slutat nu? När ska du testa?

Fortsätter blöda. Testade igår på rd 6 och det var helt blankt.
  • Nube
    Mabe skrev 2017-08-31 19:36:29 följande:

Fortsätter blöda. Testade igår på rd 6 och det var helt blankt.

Vad tråkigt.. men det kanske är för tidigt att testa?
  • babybella

Hejsan, har aldrig kommenterat en tråd förut.
    Är inne på våran andra IVF omgång med äggplock på fredag. 

Första IVF fick vi ut 7 ägg varav 2 blasto in io frysen och ett färsk att återföra. 
    Inget gick vägen.

Hoppas på denna omgång! Är inne på sista dagen för sprutan Ovitrelle, var på ultraljud igår och  har tagit gonalf + olgalutran sista igår. En fråga till er,
    hade en pytteliten brunrödaktig slemklump i trosan idag, + en massa sekret som jag brukar få vid ägglossning, vad tror ni det brunaktiga kan stå för? Något att behöva oroa sig för tro? Någon som upplevt samma? Jag är så ledsen över denna situation och att allt ska kännas så svårt och hopplöst emellanåt :(

• Jessa01
    babybella skrev 2017-09-06 17:09:01 följande:

Första IVF fick vi ut 7 ägg varav 2 blasto in io frysen och ett färsk att återföra. 
    Inget gick vägen.

Hoppas på denna omgång! Är inne på sista dagen för sprutan Ovitrelle, var på ultraljud igår och  har tagit gonalf + olgalutran sista igår. En fråga till er,
    hade en pytteliten brunrödaktig slemklump i trosan idag, + en massa sekret som jag brukar få vid ägglossning, vad tror ni det brunaktiga kan stå för? Något att behöva oroa sig för tro? Någon som upplevt samma? Jag är så ledsen över denna situation och att allt ska kännas så svårt och hopplöst emellanåt :(

Håller tummarna och att ni får ut många fina ägg :)
  • Nube
    babybella skrev 2017-09-06 17:09:01 följande:

Inget gick vägen.

Jag tror inte att det är nåt farligt, kanske lite gammalt blod eller nåt. Så var inte orolig för det!

Ja, det känns verkligen hopplöst ibland men försök tänka positivt, många lyckas med IVF!
  • Kv89

Hej!

Var aktiv i denna tråd i maj/juni, gjorde då vår först ivf med det långa protokollet. Det misslyckades, nu 5 sept gjorde vi FET i ostimulerad cykel. Har efter det haft känningar i magen på ett annat sätt än tidigare samt så har brösten börjat kännas av igår. Kunde inte hålla mug från att testa i morse på ruvardag 5. Övertygad om att det skulle vara neg, dels för att det är jättetydligt samt som så många gånger förr. Döm om min förvåning då jag under tiden jag borstade tänderna ser ett svagt svagt pos test. Supersmart men ändå tydligt att där finns ett svagt svagt rosa streck, aldrig hänt förrut, alltid varit helt blankt. Jag grät...av lycka!

Ska det äntligen bli vår tur? efter 2 års försök.

Bifogar en bild på mitt test för att säkerställa att jag inte inbillar mig, vad tycker ni? Visst finns där 2 streck? Om änmycket svagt.

• Nube
    Kv89 skrev 2017-09-10 11:36:59 följande:

Hej!

Var aktiv i denna tråd i maj/juni, gjorde då vår först ivf med det långa protokollet. Det misslyckades, nu 5 sept gjorde vi FET i ostimulerad cykel. Har efter det haft känningar i magen på ett annat sätt än tidigare samt så har brösten börjat kännas av igår. Kunde inte hålla mug från att testa i morse på ruvardag 5. Övertygad om att det skulle vara neg, dels för att det är jättetydligt samt som så många gånger förr. Döm om min förvåning då jag under tiden jag borstade tänderna ser ett svagt svagt pos test. Supersmart men ändå tydligt att där finns ett svagt svagt rosa streck, aldrig hänt förrut, alltid varit helt blankt. Jag grät...av lycka!

Ska det äntligen bli vår tur? efter 2 års försök.

Bifogar en bild på mitt test för att säkerställa att jag inte inbillar mig, vad tycker ni? Visst finns där 2 streck? Om änmycket svagt.

Ja, det finns två streck där. Grattis!
  • Cecilah
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-30 12:22:00 följande:

Ja visst är det trist :( onej, då var din resa lite värre, när du ändå kommit till ultraljud o allt :( jag har ett till i frusen.. vill sätta in det nuuuuuuu. Men Sahlgrenska har semesterstängt, sen fullt första veckorna, så hoppas de blir en lucka då ändå, annars blir det till nästa mens slutet aug/ början sept.. men som du säger är det väl bra att det fastnade iallafall... :) Nidå??

Beklagar missfallet! Men ser att du behandlas på sahlgrenska, hur lång tid tog det för er att få remissbekräftelse och hur lång tid tills ni fick komma på första besök? Min remiss skickades nämligen in för 2 veckor sedan men sahlgrenska har inte fått in den :/
  • HarmoniMalin87

Hej!

Sommar 2016 ansökte vi, vintern fick vi svar och tid i januari. Väl där (hundra timmars googling senare och jag var mer än redo) bokades tid för spolning efter nästa mens, så det blev i mars, sprutor April.. så allt tar tid.. ett tips kan vara att stå på sig att på första besöket ta även spolning om det går, annars drar det ju ut många veckor till innan man kan börja.. :)

• zuces

Hej! Är det någon som gör ivf på Sahlgrenska? När skickades er remiss in och när var ni på första besök? :) samt använde ni er av kortvarsel kön eller fick ni vanlig tillkallelse? Längtar jättemycket till att få börja jag själv! Remiss skickades in 30/5.

• ammela
    zuces skrev 2017-09-29 23:58:30 följande:

Hej! Är det någon som gör ivf på Sahlgrenska? När skickades er remiss in och när var ni på första besök? :) samt använde ni er av kortvarsel kön eller fick ni vanlig tillkallelse? Längtar jättemycket till att få börja jag själv! Remiss skickades in 30/5.

Vi gjorde på Sahlgrenska, tror remissen skickades i maj/juni och vi fick vår första tid i december. Och sedan igång i jan! Räkna med ca 6 månader. Vi stod på kortvarsel listan men tror vi fick en "vanlig" tid.
  • zuces
    ammela skrev 2017-09-30 08:33:19 följande:

Vi gjorde på Sahlgrenska, tror remissen skickades i maj/juni och vi fick vår första tid i december. Och sedan igång i jan! Räkna med ca 6 månader. Vi stod på kortvarsel listan men tror vi fick en "vanlig" tid.

Tack för svar! Hur gick det för er sen? Är ni fortfarande på G med behandlingar?
  • ammela
    zuces skrev 2017-09-30 10:57:10 följande:
    Tack för svar! Hur gick det för er sen? Är ni fortfarande på G med behandlingar?
    Gjorde en behandling med långa protokollet, insättning med en tvådagars som ej tog sig, gjorde en frysinsättning efter det och är gravid i v 25 nu! Vi är mycket nöjda med personal och behandling av Sahlgrenska! Hjälper ju såklart när resultatet blir bra också.
  • Kv89

Hej! Har varit lite aktiv i denna tråd tidigare, skrev i sept att vi äntligen plussat. Idag var vi iväg på VUL i vecka 8+3, döm om vår förvåning när det visar 2 (!!!) tickande hjärtan i min mage. Vi fick ju bara tillbaka ett embryo i ett frysförsök i en naturlig cykel. Är själv tvåäggstvilling men läkarna sa att det är absolut inte vanligt att det blir två när man sätter in ett embryo. Kan inte heller minnas att vi haft oskyddat sex isamband med min ägglossning som jag hade isamband med återförandet. Man kunde iallafall se att dom var lika stora och låg i varsin hinnsäck och moderkaka. Kan det vara enäggstvillingar då? Vi är chokade men såklart otroligt tacksam och lyckliga

• Lizzie93

Hoppar in här! Jag har startat en facebookgrupp för dem som vill följas åt genom sina ivf-resor. Jag har nu i söndags satt in ett Ägg igen efter den här otroligt långa resan och är i nervös väntan på graviditetstest????

Gruppen är hemlig så för er som är intresserade så skicka gärna ett meddelande till mig!

Svar på tråden ivf 2017