• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Nube
    Mabe skrev 2017-05-14 08:28:58 följande:

Vad roligt! Grattis!

Tack! :)
  • Mabe

Fortsätter att testa plus. Inte jättestarkt nu heller men klart tydligt. Har inga symtom utom obehag i magen... Frustrerande att inte veta om man ska vara glad eller orolig. Min man tycker jag ska låta bli att testa några dagar men är man testnarkoman så är man.....

• Tösen88
    Nube skrev 2017-05-14 08:12:51 följande:

Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!

Vad roligt :):):) Stort grattis!!!!
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-14 12:57:49 följande:

Vad roligt :):):) Stort grattis!!!!

Tack snälla! Håller tummarna för dig nu! :)
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-14 19:44:22 följande:
    Tack snälla! Håller tummarna för dig nu! :)
    Tack :) hur mår du?=)
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-15 09:08:35 följande:

Tack :) hur mår du?=)

Jag mår bra, tack. Brösten ömmar en hel del och är mer hungrig än vanligt. Känner av magen lite men det gör inte ont, bara att det känns fylligare på något sätt. Men ingen riktig illamående iaf ännu, får se om det kommer sedan. Om ca 3 veckor ska jag på första ultraljud på kliniken, hoppas att allt ser bra ut då! Så tills dess måste jag fortsätta med lutinus.

Hur ser det ut för dig? Kan du göra insättningen nu vid nästa mens?
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-15 09:36:01 följande:

Jag mår bra, tack. Brösten ömmar en hel del och är mer hungrig än vanligt. Känner av magen lite men det gör inte ont, bara att det känns fylligare på något sätt. Men ingen riktig illamående iaf ännu, får se om det kommer sedan. Om ca 3 veckor ska jag på första ultraljud på kliniken, hoppas att allt ser bra ut då! Så tills dess måste jag fortsätta med lutinus.

Låter underbart :)

Vi ska försöka hinna med en återföring i slutet av juni innan kliniken stänger för semester. Om kroppen gör som planerat. Hoppas vi hinner.
  • Micro
    Nube skrev 2017-05-15 09:36:01 följande:

Jag skulle gå o ta hcg m blodprov om jag var du finns ju werlabs om du bor där d finns om du inte har ngn som kan ta prov. Ta minst 2 prov ska ju ung dubblas var annan dag. Det är skönt o lugnande att se att d stiger som d ska. Håller tummarna.
  • Micro
    ammela skrev 2017-05-13 13:29:24 följande:
    Tack!!
    Bf är runt 11-15 januari, lite olika beroende på vilken sida jag kolla på så vet inte helt.
    Grattis!! Här är en bra sida de du kan räkna ut bf efter ivf o även få datum på milstolpar som tex v 12. Bra sida som jag fått tips om här på fl. www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator
  • Nube
    Micro skrev 2017-05-16 10:14:11 följande:

Jag skulle gå o ta hcg m blodprov om jag var du finns ju werlabs om du bor där d finns om du inte har ngn som kan ta prov. Ta minst 2 prov ska ju ung dubblas var annan dag. Det är skönt o lugnande att se att d stiger som d ska. Håller tummarna.

Ja, har tänkt att ta blodprov men jag fick gravid 2-3 i söndags och det stämmer precis överens med mina veckor. Så känner mig inte så orolig men visst kan blodprov bekräfta det. Vet inte om du menade egentligen skriva till Mabe som har undrat kring sina tester? Många som verkar blanda ihop oss :)
Svar på tråden ivf 2017