• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Marrelita85
    Nube skrev 2017-05-20 16:23:44 följande:

Jag fortsätter med lutinus tills graviditetsultraljud efter att jag testade positivt.

Oki Är det standard där du går att göra så? Får ringa och höra om jag kan få mer utskrivet.
  • kastrullen
    Marrelita85 skrev 2017-05-20 18:52:06 följande:

Åh jätte bra resultat ni fick med! Hoppas det går vägen för er med! Ja alltså vilket fantastiskt bemötande på CvL, har bara gott att säga. Så värt för våran del med de längre resorna. Jag tog ju ÄL sprutan för 14 dagar sedan idag så den borde ju inte ge utslag än?!

Tog ett digitalt test, gravid 1-2 veckor vilket stämmer. Hoppas den lilla får stanna kvar. Ska ringa och höra om man inte kan få fortsätta med lutinus ett tag till, inte för att den är så trevlig men för att gardera sig lite! Kommer inte våga säga att jag tjuvtestat utan tar deras test den 26/5 som planerat.

Nej då är det ju inget falskt positivt:) Grattis!

Jag fick utskrivet för en vecka till, så jag har ju hemma. Har också funderat på det men kan ju vara bra att göra med kliniken först.

Haha på våran hemmaklinik så sa det att typ alla tjuvtestar, men att vi ska ta testet sån vi får på testdagen, så det är nog lugnt :)
  • gammelpysen
    pimpim78 skrev 2017-05-19 02:30:39 följande:

hej på er,

JAg är tillbaka i tråden igen, blev ju gravid på första IVF försöket och vi fick se ett tickande hjärta i v 8. När jag kom på ytterligare ett ultraljud i v 10 hade hjärtat sluta slå och jag har precis gått igenom en abort med cytotec.

Vi har två blastocyster i frysen och jag undrar om någon vet hur länge man måste vänta ? får man börja direkt på nästa mens, alltså om ca 1 månad ?

De diskuterade att jag skulle få prova med trombyl, någon som har erfarenhet?

Jag fårs äkert veta allt detta på vårt läkarbesök men är lite ivrig och vill att kroppen skall återhämta sig så vi får prova på nytt.....

Kram till er alla

Hej Pimpim,

Beklagar verkligen det inträffade! Så fruktansvärt jobbigt! Vi får fortsätta följas åt nu... kram!!
  • Nube
    Marrelita85 skrev 2017-05-20 18:53:32 följande:

Oki Är det standard där du går att göra så? Får ringa och höra om jag kan få mer utskrivet.

Jag vet faktiskt inte om det är standard där eller om det bara gäller mig.. Grattis till plusset förresten! :)
  • pimpim78
    Mabe skrev 2017-05-19 20:30:09 följande:
    Hej!

Tror att de oftast vill att man väntar en cykel. Man får inte alltid ägglossning direkt efter ivf försök utan man låter kroppen "vila" en omgång. I allafall har det varit så för mig.
    Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

• Lundin87

Absolut Nube!

Äntligen är

Degen här då vi får komma ull salhgrenska, ja vi bor lite utanför Göteborg mer åt Borås håller! Skriver sen när jag vet lite mer och om jag förstår all information dom säger haha :)

• Nube
    Lundin87 skrev 2017-05-22 06:59:50 följande:

Absolut Nube!

Äntligen är

Degen här då vi får komma ull salhgrenska, ja vi bor lite utanför Göteborg mer åt Borås håller! Skriver sen när jag vet lite mer och om jag förstår all information dom säger haha :)

Så roligt! Lycka till :) yes uppdatera sedan hur det gick!
  • Mabe
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:

Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

Hej!

Jag har fått vänta en mens till. Alltså först mensen efter försöket och sedan en till.
  • Chestnut
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:
    Jag beklagar Gråter Jag fick vänta 2 blödningar; första den som jag fick efter testade negativt och nu så börjar jag med kort protokoll på min andra mens. Hon på kliniken sa att man skulle vänta en hel cykel innan man får börja igen. Hoppas du får sätta in dina eskimåer Glad
  • Lundin87

Hej igen!

Vi ska köra korta protokollet :) och börjar när jag har mens i början på juni. Sen var det inte säkert det fanns tid för Äggutplockning v.24 men hon skulle dubbelkolla och kolla efter en avbokningstid isåfall annars måste vi vänta tills v33 ???? Så hoppas hoppas, tiden fanns som hon hitta på datorn. Hon skulle dubbelkolla och höra av sig!

Svar på tråden ivf 2017