• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Marrelita85
    kastrullen skrev 2017-05-24 18:13:18 följande:

Igår, 14 dagar efter ovitrelle och på ruvardag 7, tog jag ett digitalt cb som visade "Gravid 1-2" :D

Det borde väl inte vara ett falskt positivt?

Grattis så roligt, det är nog med största sannolikhet ett riktigt plus!

Jag testade idag på min riktiga testdag ett starkt plus med CVL gradivitetstest som de skickade med! Hoppas så på att det ska gå hela vägen nu!
  • honeybunch

I tisdags var det dag 17 i cykeln för mig och jag försökte nå fram till kliniken för att berätta att ägglossning har uteblivit, men jag nådde inte fram till dem. Nästa dag fick jag utslag på äl-stickan! Skrattande Så nästa vecka ska vi sätta in en blastocyst!!!!! Så himla peppad och glad, hoppas det tar nu! Det blir alltså vårt andra försök.

Ser en del funderingar ovan om att ha en vanlig mens mellan ivf-behandlingar. Jag behövde inte ha en sån. Ska i och för sig inte stimuleras nu utan bara göra en återföring i naturlig cykel.

• kastrullen
    Marrelita85 skrev 2017-05-26 17:18:38 följande:

Grattis så roligt, det är nog med största sannolikhet ett riktigt plus!

Jag testade idag på min riktiga testdag ett starkt plus med CVL gradivitetstest som de skickade med! Hoppas så på att det ska gå hela vägen nu!

Tack! Och grattis till dig med! Håller tummarna för att det håller hela vägen för oss båda! :)
  • Marrelita85

Har i kväll fått lite rosa/röda flytningar och blir så klart jätte orolig att det är början till ett mf. Ursch denna ständiga oron.

• Chestnut
    honeybunch skrev 2017-05-08 16:51:05 följande:
    Tack. Hjärta Jag har försökt att tänka logiskt men ja, jag vet inte... Trodde jag skulle få veta genom gravtestet, inte genom en blödning.

När kommer du att få göra nästa försök? Hur länge vill de att man väntar emellan?
    Såg nyss att jag inte svara dig... Vi fick vänta en hel cykel innan vi får göra ett nytt färskt försök. Alltså 1 månad drygt. Vi har en i frysen men i och med att den blev sent befruktad valde vi att inte sätt in den utan hoppas på detta färska försöke leder till ett plus!
  • pco

Hej.
    Här är en till ivfare. Vi blev gravida 2015 efter 4 MF i bagaget och efter 5 hela försök och på 10onde insättningen, då kom vår efterlängtade dotter till världen.
    Nu vill vi ha ett syskon. Snart klar med provera så ska snart invänta mensen.

• pco

Oj skrev fel ovan. Vi blev naturligtvis gravida 2014 då vår dotter kom i maj 2015 :)

• honeybunch

Gjorde frysåterföring med blastocyst igår. I dag vaknar jag med mensvärk och bruna flytningar liknande de jag brukar få innan mens. Vad händer? Ska ringa kliniken så fort de öppnar, men jag fattar inte. Det kan väl inte stötas bort redan?

• litetfröimagen
    honeybunch skrev 2017-05-31 07:01:05 följande:

Gjorde frysåterföring med blastocyst igår. I dag vaknar jag med mensvärk och bruna flytningar liknande de jag brukar få innan mens. Vad händer? Ska ringa kliniken så fort de öppnar, men jag fattar inte. Det kan väl inte stötas bort redan?

Det kan inte vara så att den fäst då? Vissa får ju ont och en rätt kraftig nidblödning.
  • U Bet I Am

Fick tillbaka ett FET 6dgr i måndags. Hur fort fäster det?

Och när som tidigast kan man testa?

Är det för tidigt att testa med testlagrets redan imorgon?

Svar på tråden ivf 2017