• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • HarmoniMalin87

Åå, jag hatar att vänta :) hade man bara vetat att det skulle ta sig i höst så hade jag varit lugn men nu är man så otroligt ovetande hela tiden. Alltså jag gjorde gravtest ruvdag 9,10,11,15 så ringde jag dag 16 och berättade om mitt plus, som dom bett mig göra den dagen. Dagen efter kom mensen på morgonen, precis som varje månad, ingen mer värk eller så, bara vanlig blödning och vanlig magvärk.. jag är inte så pepp på att starta om sprut rundan, men måste man så måste man sen, jag har ju som sagt ett fryst kvar. Jag fick 24 blåsor sist och hade sjuka smärtor vid plocket, så jag är lite rädd för det ;(

• Chestnut
    Nube skrev 2017-06-29 22:06:37 följande:

Hej tjejer, hur går det för er? Jag skrev här tidigare när jag gjorde mitt första IVF i april, blev sedan gravid men fick tyvärr missfall nu i juni. Har aldrig haft så ont än vid missfallet, hoppas aldrig behöva gå igenom det igen. Så nu står vi på ruta ett igen och ska börja om hela processen efter sommaren eftersom vi inte fick något till frysen.

Hoppas ni alla mår bra!

Jag beklagar Gråter Jag fick mitt livs första plus och väntar på VUL nästa vecka. Men är så orolig att de inte ska se något, så klart att kliniken stängt så jag ska gå någonstans där jag aldrig varit så jag hoppas att är lite insatta i ivf. Försöker också tänka att om det blir ett missfall så kan jag i alla fall plussa Solig
  • Nube
    Chestnut skrev 2017-07-03 12:29:52 följande:

Jag beklagar Jag fick mitt livs första plus och väntar på VUL nästa vecka. Men är så orolig att de inte ska se något, så klart att kliniken stängt så jag ska gå någonstans där jag aldrig varit så jag hoppas att är lite insatta i ivf. Försöker också tänka att om det blir ett missfall så kan jag i alla fall plussa

Tack och grattis till plusset! Jag förstår oron, men som du skrivet det bra är att du iaf har blivit gravid. Så försöker jag också tänka. För de flesta går det ju bra så försök inte oroa dig för mycket. Jag ska göra nytt försök i augusti/september, beroende lite på hur mensen kommer tillbaks efter missfallet. Lycka till nästa vecka :)
  • Nube
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-30 20:30:03 följande:

Åå, jag hatar att vänta :) hade man bara vetat att det skulle ta sig i höst så hade jag varit lugn men nu är man så otroligt ovetande hela tiden. Alltså jag gjorde gravtest ruvdag 9,10,11,15 så ringde jag dag 16 och berättade om mitt plus, som dom bett mig göra den dagen. Dagen efter kom mensen på morgonen, precis som varje månad, ingen mer värk eller så, bara vanlig blödning och vanlig magvärk.. jag är inte så pepp på att starta om sprut rundan, men måste man så måste man sen, jag har ju som sagt ett fryst kvar. Jag fick 24 blåsor sist och hade sjuka smärtor vid plocket, så jag är lite rädd för det ;(

Jag håller med dig, hade man vetat att allt går bra i höst så hade man bara kunnat njuta av sommaren och tänka positivt. Jag har jättesvårt att vara positiv och förhoppfull nu. Bara att jag blev gravid förra gången behöver ju inte betyda att det kommer gå bra nästa gång. Så tröttsamt detta :/ nu har jag varit på efterkontrollen och allt såg bra ut vilket var skönt. Du fick ju massa blåsor sist! Förstår att det måste ha gjort ont! Men det är bra med många ägg :)
  • Peterste88

Hej

Jag skulle vilja berätta lite om våran väg. Glädjen , besvikelserna , nervositeten och vår relation . På något vis så känns det som det visar vart du har din partner också .

Jaf skrev allt för jag ville hjälpa par som ska gå igenom ivf och inte börjat. Det finns så många saker och tankar man inte är berädd på från början som chockar en.

Jag hoppas det hjälper någon positivt .

peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/

• Nube
    honeybunch skrev 2017-05-31 07:01:05 följande:

Gjorde frysåterföring med blastocyst igår. I dag vaknar jag med mensvärk och bruna flytningar liknande de jag brukar få innan mens. Vad händer? Ska ringa kliniken så fort de öppnar, men jag fattar inte. Det kan väl inte stötas bort redan?

U Bet I Am skrev 2017-06-01 22:01:15 följande:

Fick tillbaka ett FET 6dgr i måndags. Hur fort fäster det?

Och när som tidigast kan man testa?

Är det för tidigt att testa med testlagrets redan imorgon?

Hur har det gått för er??
  • Nube
    Lundin87 skrev 2017-05-22 15:15:04 följande:

Hej igen!

Vi ska köra korta protokollet :) och börjar när jag har mens i början på juni. Sen var det inte säkert det fanns tid för Äggutplockning v.24 men hon skulle dubbelkolla och kolla efter en avbokningstid isåfall annars måste vi vänta tills v33 ???? Så hoppas hoppas, tiden fanns som hon hitta på datorn. Hon skulle dubbelkolla och höra av sig!

Hej, hur har det gått för dig? Gjort äggplocket nu? Hoppas allt har gått bra!
  • Nube
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:

Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

Hej, beklagar ditt missfall! Jag fick också missfall och undrar nu precis som du gjorde när kommer nästa mens etc. Hur har det gått för dig? Jag hoppas att vi kan göra ett nytt försök i augusti/september men är orolig att mensen kommer sent nu. Hur mår du annars? Jag har varit ganska ledsen men försöker vara positiv inför nästa försök...
  • honeybunch
    Nube skrev 2017-07-05 18:12:00 följande:

Hur har det gått för er??

Mina bruna flytningar/små blödningar tog slut först i vecka 7. I vecka 8+1 fick vi se vår lilla dinosaurie på ultraljud och höra hjärtslaget. Den mår jättebra! Är så lycklig, kan inte tro att vi har sån "tur". Ja, det känns verkligen som att vi har tur att det lyckades på andra försöket.

Nu är jag i vecka 8+5 och jag och min sambo har precis gått på semester. Vi ska göra ultraljud igen i vecka 12 så det är bara att hoppas på att den trivs och vill stanna kvar där inne nu i sommar.

(Dinosaurie pga hur huvudet såg ut på ultraljudet. ????)

• Nube
    honeybunch skrev 2017-07-08 13:54:42 följande:

Mina bruna flytningar/små blödningar tog slut först i vecka 7. I vecka 8+1 fick vi se vår lilla dinosaurie på ultraljud och höra hjärtslaget. Den mår jättebra! Är så lycklig, kan inte tro att vi har sån "tur". Ja, det känns verkligen som att vi har tur att det lyckades på andra försöket.

Nu är jag i vecka 8+5 och jag och min sambo har precis gått på semester. Vi ska göra ultraljud igen i vecka 12 så det är bara att hoppas på att den trivs och vill stanna kvar där inne nu i sommar.

(Dinosaurie pga hur huvudet såg ut på ultraljudet. ????)

Vad härligt att det gått bra trots blödningar. Lycka till nu :)
Svar på tråden ivf 2017