ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Ja visst är det jobbigt :( speciellt all väntan tycker jag.
Är all ivf verksamhet stängd under sommaren eller varför dem vill köra höst?
Hur lång tid är det sen man får vänta innan det är i gång med hormoner och liknande från att gyn skickat remissen?
Och hur funkar det med det där med vårdgaranti?
Och hur funkar det med det där med vårdgaranti?
Ja det är väldigt mycket väntan... vi fick remiss hösten 2016, första besöken med "prat" i januari, invänta rätt period för spolning, därefter invänta menar och rätt tid för att värja sprutorna, därefter plock, därefter trodde jag vi skulle sätta in ett ägg efter någon dag men då fick jag vänta 10dagar på blödning + 37dagar till nästa mens för att kroppen skulle återhämta sig och sen 6 dagar senare sätta in ett 5dagars embryo, så NU i mitten juni har vi satt in ett ägg :D mer än ett år sedan vi skickade in papprena tjoho! Tar de sig inte nu blir det ny återföring i september efter semestrarna...
Glad midsommar alla :)
Ringde min gyn i veckan för skulle kolla om han skickat remissen redan men han hade hunnit gå på semester :(
Dock har mannens utredning börjat ta fart :) dem hittade 100 miljoner spermier och nu ska dem försöka samla dem, tvätta och frysa ner så det känns skönt att äntligen så gör dem nått.
En fråga , om nån vet, är det vanligt att man har bara ca. en vecka mellan mens sista dag och Äl? Sen verkar jag ha över 2 veckor mellan Äl och nästa mens...
Iaf. Längtar till augusti redan :) så nu under sommaren ska försöka slappna av och tänka på annat , lättare sagt än gjort :D
Hej tjejer, hur går det för er? Jag skrev här tidigare när jag gjorde mitt första IVF i april, blev sedan gravid men fick tyvärr missfall nu i juni. Har aldrig haft så ont än vid missfallet, hoppas aldrig behöva gå igenom det igen. Så nu står vi på ruta ett igen och ska börja om hela processen efter sommaren eftersom vi inte fick något till frysen.
Hoppas ni alla mår bra!
Hej! Jag fick också missfall... ruvdag 16. Var i vecka 5+2. När fick du? Hade inte så ont utan "bara" menstvärk.. typ.. ska förs ett test nästa v ändå för att vara 100%
Hej! Jag fick också missfall... ruvdag 16. Var i vecka 5+2. När fick du? Hade inte så ont utan "bara" menstvärk.. typ.. ska förs ett test nästa v ändå för att vara 100%
Ja visst är det trist :( onej, då var din resa lite värre, när du ändå kommit till ultraljud o allt :( jag har ett till i frusen.. vill sätta in det nuuuuuuu. Men Sahlgrenska har semesterstängt, sen fullt första veckorna, så hoppas de blir en lucka då ändå, annars blir det till nästa mens slutet aug/ början sept.. men som du säger är det väl bra att det fastnade iallafall... :) Nidå??
Ja visst är det trist :( onej, då var din resa lite värre, när du ändå kommit till ultraljud o allt :( jag har ett till i frusen.. vill sätta in det nuuuuuuu. Men Sahlgrenska har semesterstängt, sen fullt första veckorna, så hoppas de blir en lucka då ändå, annars blir det till nästa mens slutet aug/ början sept.. men som du säger är det väl bra att det fastnade iallafall... :) Nidå??