• HarmoniMalin87

ivf 2017

Vi har gjort undersökningar, spolning osv på SU, skall göra kort protokoll. Får mens 21/2 men dom hade inte tid att ordna med äggplock förrän v.14 :( så ja måste vänta till mensen 21/3 innan ja får börja me sprutorna :( nu vill man bara komma igång! Försökt få barn 3år, skickade in remiss till SU för 6mån sen, så nu när dom äntligen tagit in en så är man SÅ redo! Hatar att vänta ????????

• HarmoniMalin87
    ammela skrev 2017-02-08 17:35:02 följande:

Vi är igång med vår första IVF nu på Sahlgrenska. De mottog vår remiss 20 juni. Väntan är så jobbig...

Hur långt tid tog det från att dom spolade dig(om du gjort det) till att du ska börja med sprutorna?
  • HarmoniMalin87
    emhu skrev 2017-02-23 18:57:37 följande:

Så himla kul att man känner igen signaturer från andra trådar. Gäller att vara om sig och kring sig i barnlöshet-situationen.

Jag och min sambo har precis påbörjat en utredning på Sophiahemmet i Stockholm efter att jag har fått veta från min gynekolog att jag har låg AMH (<0.05). Läkaren tyckte att vi absolut skulle sätta igång en ivf-behandling så fort vi bara kan, förutsatt att alla våra prover ser bra ut :)

Men nästa gång vi ska dit ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontraktsvätska. Supernervös över detta redan nu! Någon som jag har gjort det? Har läst en massa om att det ska vara väldigt obehagligt. Hur har ni upplevt det? Ska man preppa med att ta smärtstillande innan?

Hej! Jag var också nervös för detta. Men ja tror bara man skall försöka slappna av (så gott man kan vid en gyn undersökning). Jag var även lite spänd för att en man skulle genomföra det samt att min man skulle vara med. Man brukar ju göra sånt här själv annars :)

Det var lite obehagligt när dom "spolade" äggstockarna. Kom som stötvis mensvärk när som spolade upp vätskan. Men även om det var obehagligt och värken kändes en del så går det över på nån minut!!! Andas o håll ut så är du snabbt klar och kommer vara Sååååå lugn och lättad! Ett steg närmre målet!:)
  • HarmoniMalin87
    CazaAzur skrev 2017-03-03 09:54:34 följande:

Ska starta IVF (korta protokollet) nu i mars. Är 38, och första IVF.

Gonal F v. 12 och äggplock v. 14. 

Är det någon som påbörjar nu samtidigt, vore roligt att pratas vid.  

Hur gick det för er andra? Fick ni biverkningar av Gonal? 

Hej! Samma här! Första Ivf, kort protokoll, Startar ca 20/3 GP-bild F, och planerat plock v.13 :)
  • HarmoniMalin87
    Bell17 skrev 2017-03-05 10:33:52 följande:

Hej :)

Vi fick börja i tisdags efter att många avbokat sina tider. Tog blodprov i fredags & ska på ultraljud imorgon. Fick det korta protokollet.

Jag är 29år & varken jag eller min sambi har inga barn sen tidigare. Vi går till RMC i Malmö. Trevlig personal :)

Lycka till ????

Härligt att ni är igång! Hur mår du än sålänge?

Hur såg/ser din dosering ut? Ja börjar det korta protokollet på 2v
  • HarmoniMalin87

Hur har ni kännt efter äggplock? Jag plockade ut 23st i onsdags. Har blött en del onsdag, torsdag o lite fredag. Har varit SÅ öm i magen. På gränsen till att ja kunna sitta på jobbet i torsdags, kan inte gå längre sträckor. Har dessutom haft rethostan vilket varit mega smärtsamt när man har ont i magen :( nu äg det bättre men jag har fortfarande mycket ont i magen o tanken på att typ gå till gymmet känns väldigt långt ifrån :/

• HarmoniMalin87

Ja det är väldigt mycket väntan... vi fick remiss hösten 2016, första besöken med "prat" i januari, invänta rätt period för spolning, därefter invänta menar och rätt tid för att värja sprutorna, därefter plock, därefter trodde jag vi skulle sätta in ett ägg efter någon dag men då fick jag vänta 10dagar på blödning + 37dagar till nästa mens för att kroppen skulle återhämta sig och sen 6 dagar senare sätta in ett 5dagars embryo, så NU i mitten juni har vi satt in ett ägg :D mer än ett år sedan vi skickade in papprena tjoho! Tar de sig inte nu blir det ny återföring i september efter semestrarna...

• HarmoniMalin87

Hej! Jag fick också missfall... ruvdag 16. Var i vecka 5+2. När fick du? Hade inte så ont utan "bara" menstvärk.. typ.. ska förs ett test nästa v ändå för att vara 100%

• HarmoniMalin87

Ja visst är det trist :( onej, då var din resa lite värre, när du ändå kommit till ultraljud o allt :( jag har ett till i frusen.. vill sätta in det nuuuuuuu. Men Sahlgrenska har semesterstängt, sen fullt första veckorna, så hoppas de blir en lucka då ändå, annars blir det till nästa mens slutet aug/ början sept.. men som du säger är det väl bra att det fastnade iallafall... :) Nidå??

• HarmoniMalin87

Åå, jag hatar att vänta :) hade man bara vetat att det skulle ta sig i höst så hade jag varit lugn men nu är man så otroligt ovetande hela tiden. Alltså jag gjorde gravtest ruvdag 9,10,11,15 så ringde jag dag 16 och berättade om mitt plus, som dom bett mig göra den dagen. Dagen efter kom mensen på morgonen, precis som varje månad, ingen mer värk eller så, bara vanlig blödning och vanlig magvärk.. jag är inte så pepp på att starta om sprut rundan, men måste man så måste man sen, jag har ju som sagt ett fryst kvar. Jag fick 24 blåsor sist och hade sjuka smärtor vid plocket, så jag är lite rädd för det ;(

• HarmoniMalin87

Hej!

Sommar 2016 ansökte vi, vintern fick vi svar och tid i januari. Väl där (hundra timmars googling senare och jag var mer än redo) bokades tid för spolning efter nästa mens, så det blev i mars, sprutor April.. så allt tar tid.. ett tips kan vara att stå på sig att på första besöket ta även spolning om det går, annars drar det ju ut många veckor till innan man kan börja.. :)

Svar på tråden ivf 2017