• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • ammela

Hej alla! Sakta men säkert har vi nu börjat förstå att vi är gravida! Känns helt otroligt! Håller alla tummar och tår för er andra och att eran resa går bra och skickar all styrka jag kan till er. Jag kommer inte kunna släppa gruppen så jag följer gärna er resa framåt!

• Nube
    STHLMivf17 skrev 2017-05-13 11:19:11 följande:

Ja, det är vår första IVF. Hade jättejobbigt att ta emot ivf-beskedet men nu känns det super att få hjälp. Men får samtidigt en ödmjuk förståelse för att detta inte heller är någon garanti när man läser hur andra försökt gång på gång. Ledsamt, man vill ju bara att alla ska lyckas. Har ni försökt flera gånger?

Så spännande att ni ska testa imorgon! Förstår att väntan måste vara olidlig och spännande på samma gång. Gör något kul idag och försök tänka på annat :) och uppdatera gärna när ni testat - ska tänka på er och önskar er lycka till inorgon! Kram

Tack för fina ord! :)

Ja, detta var vår första IVF också som vi kunde fullfölja. Första försöket i januari fick vi avbryta då jag utvecklade en cysta och inte svarade på hormonerna, troligen pga cystan. Vi gjorde ett nytt försök i april och som tur är gick allt bra. Men jg har dålig äggreserv och fick bara ut två ägg och inga till frysen. Så om vi inte lyckas nu är det bara att börja från början. Men hoppas!

Jag tyckte också det var jobbigt med IVF besked speciellt med tanke på min äggreserv men det är verkligen otroligt vilket hjälp det finns. Men som du skriver, IVF är ingen garati till att det blir barn.

Jag meddelar imorgon :) Håller tummarna för dig att det går bra med sprutorna och med äggplocket nästa vecka och var inte orolig, tyckte inte att det gjorde ont alls! Kram
  • Nube
    ammela skrev 2017-05-13 12:19:29 följande:

Hej alla! Sakta men säkert har vi nu börjat förstå att vi är gravida! Känns helt otroligt! Håller alla tummar och tår för er andra och att eran resa går bra och skickar all styrka jag kan till er. Jag kommer inte kunna släppa gruppen så jag följer gärna er resa framåt!

Vad kul, Grattis :) När blir BF då? Kul att ni lyckades! Hoppas på samma resultat imorgon!
  • ammela
    Nube skrev 2017-05-13 12:52:53 följande:
    Vad kul, Grattis :) När blir BF då? Kul att ni lyckades! Hoppas på samma resultat imorgon!
    Tack!!
    Bf är runt 11-15 januari, lite olika beroende på vilken sida jag kolla på så vet inte helt.
  • alade
    Mabe skrev 2017-05-13 07:08:44 följande:

Fast det är just det att jag av och till blött mycket men just nu blöder jag nästan inget.

Jag blödde som en vanlig mens fyra dagar när jag var gravid, då mensen borde kommit. Så det tog mig ett tag till att ens fatta att jag var gravid. Tyvärr slutade det med missfall bara några dagar efter att jag testat pga diverse symptom... Vad jag vill säga är att fram tills dess växte allt i normal takt, trots rejäla blödningar. Jag hoppas att du ska få märka detsamma och att allt går bra för er!
  • Nube

Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!

• STHLMivf17
    ammela skrev 2017-05-13 13:29:24 följande:
    Tack!!
    Bf är runt 11-15 januari, lite olika beroende på vilken sida jag kolla på så vet inte helt.
    Åh så underbart att läsa! Stort grattis till er!!
  • STHLMivf17
    Nube skrev 2017-05-14 08:12:51 följande:

Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!

Jaa!! SÅ ROLIGT!!
    Det var guldägget - stort grattis - gläds med er!
  • Nube
    STHLMivf17 skrev 2017-05-14 08:14:25 följande:

Jaa!! SÅ ROLIGT!!

Det var guldägget - stort grattis - gläds med er!

TACK!! Ja det var verkligen guldägget :) Nu håller jag tummarna att det går lika bra för dig, vilket det kommer att göra! Kram
  • Mabe
    Nube skrev 2017-05-14 08:12:51 följande:

Vad roligt! Grattis!
Svar på tråden ivf 2017