• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Nube
    Mabe skrev 2017-05-09 11:53:31 följande:

Usch vad tråkigt! Ledsen för din skull. Har fortsatt plus men samma styrka. Blöder ganska mycket....

Grattis till plusset! Det är nog ganska vanligt att blöda trots graviditet. Har du möjlighet att ta ett blodprov för att se hcg nivån? Hoppas allt går bra :) Har eller hade du några symptom?
  • Micro
    Nube skrev 2017-05-09 16:12:27 följande:
    Grattis till plusset! Det är nog ganska vanligt att blöda trots graviditet. Har du möjlighet att ta ett blodprov för att se hcg nivån? Hoppas allt går bra :) Har eller hade du några symptom?
    Om du har nära till werlabs så gå o mät hcg. Det är bäst att mäta minst 2 ggr ska ju ung fördubblas på 48 timmar. Går att beställa prov vis nätet o sedan gå till nån klinik d samarbetar med o ta testet. De mailar sedan testresultatet. Smidigt om man bor nära o inte har ngn läkare som vill ta prover. Håller tummarna!
  • Micro
    Mabe skrev 2017-05-08 17:11:07 följande:

För mig ser det också mörkt ut. Positiva tester men blöder ordentligt........ börjar tappa hoppet att jag någonsin kommer att få bli mamma igen.....

Tappa inte hoppet, det kommer att fungera till slut! Vet att d är svårt att hålla hoppet uppe, själv gjort 4 syskonförsök. Gör äggdonation o sonen kom till på första försöket. Andra syskonförsöket blev missed abortion (mf) i v 13, upptäcktes först i v 18 på rul:( har oxå börjat misströsta o fundera om det är ngt fel, blivit nåt i livmodern efter mf eller ngt annat eller är det bara otur. Har tidigare inte haft ngt problem förutom för få ägg Min klinik är alltid så positiv vid transfer, säger att allt ser såååå bra ut men ändå. Har 2 blasto kvar så om jag inte väljer ngn annan behandling innan blir det nog fet i juni igen. Hoppas på 5e gången gillt. Det kommer att bli syskon för oss, håller tummarna<3
  • Mabe
    Micro skrev 2017-05-09 20:10:03 följande:

Tappa inte hoppet, det kommer att fungera till slut! Vet att d är svårt att hålla hoppet uppe, själv gjort 4 syskonförsök. Gör äggdonation o sonen kom till på första försöket. Andra syskonförsöket blev missed abortion (mf) i v 13, upptäcktes först i v 18 på rul:( har oxå börjat misströsta o fundera om det är ngt fel, blivit nåt i livmodern efter mf eller ngt annat eller är det bara otur. Har tidigare inte haft ngt problem förutom för få ägg Min klinik är alltid så positiv vid transfer, säger att allt ser såååå bra ut men ändå. Har 2 blasto kvar så om jag inte väljer ngn annan behandling innan blir det nog fet i juni igen. Hoppas på 5e gången gillt. Det kommer att bli syskon för oss, håller tummarna<3

Hen!

Jag vet att man måste försöka hoppas men efter 8 färskförsök och några frys så börjar man misstro att det någonsin kommer något syskon.... nåja bara rida ut det och börja om...
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-05 18:17:56 följande:

Ja det är jätte svårt. Har du ngr barn sen innan?

Lång väntan till testdagen..

Hej Tösen88, hur går det för dig? Några nya känningar? När tänkte du testa?
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-09 21:58:53 följande:

Hej Tösen88, hur går det för dig? Några nya känningar? När tänkte du testa?

Hej där!

Jo jag känpar på.. Rd 13 idag. Fått lite ljusbeiga flytningar idag...ucsh är så nojig att det är m på gång..

Har egentligen td 13/5 men funderar på ifall man skulle testa lite tidigare...iomed flytningarna..åh jag vet inte :( detta himla väntande och oro och nojja . Blä. Hur skulle ni gjort?

Hur mår du och hur går det för dig?
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-10 15:56:05 följande:

Hej där!

Jo jag känpar på.. Rd 13 idag. Fått lite ljusbeiga flytningar idag...ucsh är så nojig att det är m på gång..

Har egentligen td 13/5 men funderar på ifall man skulle testa lite tidigare...iomed flytningarna..åh jag vet inte :( detta himla väntande och oro och nojja . Blä. Hur skulle ni gjort?

Hur mår du och hur går det för dig?

Åh vad tråkigt att höra! Men det är ju vanligt med lite blödningar i början av graviditet så det behöver inte vara nåt negativt! Men jag förstår att du är orolig.

Angående testa eller inte.. det är ju inte många dagar kvar men ev. graviditet ska ju synas redan nu på rv13. Så det beror lite på hur du känner och om du mår bättre av att testa och veta eller vänta.. svårt! Du har testdag två dagar tidigare än jag men jag tänkte testa på söndag.

Jag mår bra, inga blödningar men mensliknande kännsla finns där så jag vet inte. Det gör inte ont men det känns i magen. Annars ingenting speciellt, lite illamående ibland men vet inte om det är på riktigt eller inte. Kan vara Lutinus också.

Har du några symptom?
  • Mabe

Samma streck idag på Stickan. Varken starkare eller svagare...

Svar på tråden ivf 2017