• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-04-23 10:35:15 följande:
    Vad spännande, lycka till! Vårt äggplock blev flyttat till tisdag, vårt allra första. Jag är duktigt nervös nu kan jag lova.
    Jag var också det, googlade runt massa och läste typ alla trådar här på familjeliv och kan rapportera at en äggstock kändes knappt inte alls Glad  den andra var tuff dock! MEN det går snabbt och man härdar sig igenom det {#emotions_dlg.flower} Be att få med dig starka mediciner hem, inte alltid man får det och för mig var det tryggt att veta att jag kunde bli av med smärta hemma.

Lycka till!
  • Mabe

Plockad och klar. Hade ca 35 blåsor men 20 ägg. Lite trött och öm nu.

• Chestnut
    Mabe skrev 2017-04-24 11:25:37 följande:

Grattis!!! så många ägg SoligSoligSolig 
  • smurfen 11
    honeybunch skrev 2017-04-19 07:14:27 följande:
    Jag fick mens på spraydag 8 eller 9, men sen en till blödning fyra dagar efter den första! Det var tydligen helt normalt enligt läkaren. Jag fick börja med sprutorna (gonal f) för åtta dagar sen nu. Man "ska" ju må bättre då, och ja... illamåendet håller inte i sig hela dagen, men jag har kväljningar och uppstötningar varje morgon efter att jag tagit synarelan. Nu är dessutom magen svullen och ond. Jag jobbar på förskola så det finns liksom inte en lugn dag på jobbet heller. Men jag kämpar på. Ska på ul på fredag igen och har äggplock preliminärt bokat till måndag förmiddag. 15 äggblåsor hittades på förra ultraljudet! De är mellan 8 och 12 mm stora allihopa, så det är väl inte så konstigt att man känner sig svullen. :p Tydligen ska de växa till minst 18 innan de är redo för plock, så jag fortsätter med gonal f veckan ut och om allt ser bra ut på fredag så får jag ta ägglossningssprutan i helgen.

Varför tror inte läkaren på så många ägg? Hur mår du nu?
    Något sent svar, råkade se att du citerat, men det syns inte när jag loggar in :(

Har du äggplock idag eller imorgon då? Spännande! Det bör gå bra, med morfin och lugnande ska du se ! Och 15 blåsor, inte illa!

Jag fick en normal mens fyra dagar senare än jag brukar få, sen slut på det, möjligen lite småflytningar efteråt nu.

Jag har också varit illamående ibland av sprayen, men överkomligt, och huvudvärk. Men det värsta har varit moodswings från hell ! Mår lite bättre nu.

Ska ta spruta 5 ikväll, tycker mig känna av lite vid höger äggstock men kanske bara inbillning. Lite svullen men kanske det också inbillning.. Imorgon blodprov. Ul på fredag. Kör halv dos Synarela nu.

Läkaren tror inte på så många ägg pga lite lägre äggreserv, så allt över 5 ägg är bra.
  • Rosenblad

Jag hoppar in här!

Har hängt i Bim trådarna i ca 1,5 år men senaste månaderna har jag inte orkat läsa i de trådarna då vi gett upp tanken på att vi ska bli gravida. Vi har gjort två inseminationer och vi kommer börja med ivf nu! Varit på möte och vi kommer att göra den korta behandlingen med start vid nästa mens som är om ca 3 veckor.
    Känns skönt att äntligen va igång men jag är ett känslovrak, började nästan gråta hos kliniken två gånger vid vårat samtal och efteråt satt jag bara helt tyst i bilen hem. Jag var ju glad men jag vågar inte ens tro på något längre.. återstår att se om ivf blir vår räddning.

• LottaU
    pimpim78 skrev 2017-04-18 00:20:56 följande:

Grattis till plus, jag testade också pos någon dag innan testdag. Ringde d till kliniken och fick precis som du skriver en tid för vul.  Jag kommer vara början av vecka 8 när jag fick tiden för vul, men tror det kan variera lite från klinik till klinik.  kram

Tack! Blev samma här, kommer vara i v 8 (7+4) vid vul. Spännande!!
  • LottaU
    Mabe skrev 2017-04-24 11:25:37 följande:

Wow. Så himla många ägg! Bra jobbat!

Håller tummar för att de befruktas och växer fint! <3
  • LottaU
    Rosenblad skrev 2017-04-24 14:38:02 följande:

Jag hoppar in här!

Har hängt i Bim trådarna i ca 1,5 år men senaste månaderna har jag inte orkat läsa i de trådarna då vi gett upp tanken på att vi ska bli gravida. Vi har gjort två inseminationer och vi kommer börja med ivf nu! Varit på möte och vi kommer att göra den korta behandlingen med start vid nästa mens som är om ca 3 veckor.

Känns skönt att äntligen va igång men jag är ett känslovrak, började nästan gråta hos kliniken två gånger vid vårat samtal och efteråt satt jag bara helt tyst i bilen hem. Jag var ju glad men jag vågar inte ens tro på något längre.. återstår att se om ivf blir vår räddning.

Välkommen!

Förstår att det är mycket känslor i omlopp!

Den stora skillnaden blir kanske att ni nu kommer veta att det finns ett befruktat embryo vid insättningen! Det är sån himla häftig känsla. Håller alla tummar och tår för att det går bra för er!!
  • honeybunch

Nu är äggplocksoskulden tagen, haha. Var inne i förmiddags och plockade ut allting. De sa direkt att det är så många äggblåsor att jag riskerar överstimulering, men efter att allt var klart så kom de och berättade att de hade hittat 17 ägg och att vi kör på med återinföring på torsdag som planerat! Woohoo! Skrattande

Första äggstocken gick jättebra, jag kunde prata och skratta med alla i rummet även om det gjorde ont. Andra äggstocken var värre, då låg jag bara och grät och skakade i benen efter en stund. :( Vill inte alls skrämma någon, det gick ändå bra och jag kände mig sedd och väl omhändertagen. Jag fokuserade på att djupandas och höll hårt i något "handtag" jag hittade på britsen. Gick in i mig själv och kunde inte svara på tilltal just då.

Jag har knappt haft någon blödning alls efteråt, däremot duktigt ont. Försökte fråga vad jag ska göra mot smärtan hemma, men ssk sa bara att det är alvedon som gäller. Så jag ligger i sängen och blir uppassad av min sambo. Cool Jag ska vara hemma från jobbet imorgon också och bara vila, det känns skönt.

• honeybunch
    smurfen 11 skrev 2017-04-24 12:00:16 följande:
    Något sent svar, råkade se att du citerat, men det syns inte när jag loggar in :(

Har du äggplock idag eller imorgon då? Spännande! Det bör gå bra, med morfin och lugnande ska du se ! Och 15 blåsor, inte illa!

Jag fick en normal mens fyra dagar senare än jag brukar få, sen slut på det, möjligen lite småflytningar efteråt nu.

Jag har också varit illamående ibland av sprayen, men överkomligt, och huvudvärk. Men det värsta har varit moodswings från hell ! Mår lite bättre nu.

Ska ta spruta 5 ikväll, tycker mig känna av lite vid höger äggstock men kanske bara inbillning. Lite svullen men kanske det också inbillning.. Imorgon blodprov. Ul på fredag. Kör halv dos Synarela nu.

Läkaren tror inte på så många ägg pga lite lägre äggreserv, så allt över 5 ägg är bra.
    Hur mår du  nu när du börjat med sprutorna då? Jag upplevde inte alls att jag mådde bättre efter att ha börjat med sprutorna, snarare samma symptom (trött, illamående) men dessutom plussa på att magen var öm.

Vår läkare sa att det krävs tre ägg för att de ska vilja plocka, ett tag trodde jag inte att vi hade fler än så. Då försökte jag fokusera på att det ju faktiskt bara behövs ett ägg av bra kvalitet! Klart att man vill ha fler till frysen och så, men jag försöker att inte tänka på vad som ska "hända sen" (dvs om vi misslyckas) utan ändå våga tro att vi ska bli gravida nu.

Om du gillar podcasts så rekommenderar jag Ebbas gravidpodd, det avsnittet då Markiz Tainton är med. Hon pratar just om humörssvängningarna och hur rasande hon kunde bli ibland under ivf-behandlingen. Jag både skrattade och grät när jag lyssnade på hennes historia.
Svar på tråden ivf 2017