ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Plockad och klar. Hade ca 35 blåsor men 20 ägg. Lite trött och öm nu.
Jag hoppar in här!
Har hängt i Bim trådarna i ca 1,5 år men senaste månaderna har jag inte orkat läsa i de trådarna då vi gett upp tanken på att vi ska bli gravida. Vi har gjort två inseminationer och vi kommer börja med ivf nu! Varit på möte och vi kommer att göra den korta behandlingen med start vid nästa mens som är om ca 3 veckor.
Känns skönt att äntligen va igång men jag är ett känslovrak, började nästan gråta hos kliniken två gånger vid vårat samtal och efteråt satt jag bara helt tyst i bilen hem. Jag var ju glad men jag vågar inte ens tro på något längre.. återstår att se om ivf blir vår räddning.
Grattis till plus, jag testade också pos någon dag innan testdag. Ringde d till kliniken och fick precis som du skriver en tid för vul. Jag kommer vara början av vecka 8 när jag fick tiden för vul, men tror det kan variera lite från klinik till klinik. kram
Jag hoppar in här!
Har hängt i Bim trådarna i ca 1,5 år men senaste månaderna har jag inte orkat läsa i de trådarna då vi gett upp tanken på att vi ska bli gravida. Vi har gjort två inseminationer och vi kommer börja med ivf nu! Varit på möte och vi kommer att göra den korta behandlingen med start vid nästa mens som är om ca 3 veckor.
Känns skönt att äntligen va igång men jag är ett känslovrak, började nästan gråta hos kliniken två gånger vid vårat samtal och efteråt satt jag bara helt tyst i bilen hem. Jag var ju glad men jag vågar inte ens tro på något längre.. återstår att se om ivf blir vår räddning.
Nu är äggplocksoskulden tagen, haha. Var inne i förmiddags och plockade ut allting. De sa direkt att det är så många äggblåsor att jag riskerar överstimulering, men efter att allt var klart så kom de och berättade att de hade hittat 17 ägg och att vi kör på med återinföring på torsdag som planerat! Woohoo!
Första äggstocken gick jättebra, jag kunde prata och skratta med alla i rummet även om det gjorde ont. Andra äggstocken var värre, då låg jag bara och grät och skakade i benen efter en stund. :( Vill inte alls skrämma någon, det gick ändå bra och jag kände mig sedd och väl omhändertagen. Jag fokuserade på att djupandas och höll hårt i något "handtag" jag hittade på britsen. Gick in i mig själv och kunde inte svara på tilltal just då.
Jag har knappt haft någon blödning alls efteråt, däremot duktigt ont. Försökte fråga vad jag ska göra mot smärtan hemma, men ssk sa bara att det är alvedon som gäller. Så jag ligger i sängen och blir uppassad av min sambo. Jag ska vara hemma från jobbet imorgon också och bara vila, det känns skönt.