ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Jag satt in ett ägg (ej fryst) den 39:e mars. Skulle ta gravtest den 18:e april. Är inte det sent?
Tjuvtestade idag (skit dumt jag vet) på RD 11. Negativt. När borde min mens komma? Tog ÄL sprutan den 25:e.
Jag satt in ett ägg (ej fryst) den 39:e mars. Skulle ta gravtest den 18:e april. Är inte det sent?
Tjuvtestade idag (skit dumt jag vet) på RD 11. Negativt. När borde min mens komma? Tog ÄL sprutan den 25:e.
Hoppas det är okej att jag hoppar in här. ????
Är inne i den långa väntetiden efter återföring, (ivf-omgång nummer 3).
Antar att det betyder att jag är inne på ruvardag 7 med ett 3 dagars embryo. Eller dag 10 efter ägguttag.
Helt ärligt har jag inte lyckats vara särskilt hoppfull den här omgången. Har väl blivit luttrad som många av oss ivfare kan bli antar jag. Lite läskigt att känna såhär, men antar att det är självförsvarsmekanism. Jag blev så oerhört ledsen sist. Så stängt av det... tills Idag!!
Men idag hände något väldigt härligt. Fick veta att vi äntligen lyckats få ett litet embryo som klarat sig till frysen. Jeej! ????
Första gången det hänt, så blev lite förvånad. Och nu väcktes något i mig. Fick ett sånt oerhört sug efter att tjuvtesta. Har inte testdag förrän den 19:e, men det är ju så hiiiimla sent.
Funderar på om jag ska våga testa med en Clear Blue Early Detection imorgonbitti, det blir då dag 11 (efter ägguttag) och 3 dagar innan förväntad mens. Vad tror ni? Finns det chans att det kan visa något OM det mot förmodan skulle vara något därinne? ????
Vilken dag har ni andra testat och fått positivt?
Men oj så fantastiskt roligt! Massor av grattis! <3
Vilken dag tog du testet på? Går själv in på RD 11 imorgon och funderar på att tjuvtesta. Har eg testdag den 18. Tror du det går se från dag 11? En del verkar ha testat då. Men så sjukt orolig att få ett minus. Mår illa av tanken. ;(
Skrev precis i inlägg att jag funderar i samma banor. :) Hittade detta på Youtube, vilket kändes som man kanske kan våga testa men förvänta sig en svag svag linje. Tänkte du också kanske skulle tycka den var hjälpsam.
Dpo=days past ovulation (alltså ägguttag i ivf-sammanhang), men det är säkert bara jag som har noll koll på alla förkortningar. :)
Kika själv vetja:
På ruvardag 8 var det svagt Pos, knappt att det gick att se och på ed 9 tydligare. Jag håller alla mina tummar för att du bara testat för tidigt och snart får ett fint plus. Det är så väldigt olika hur fort man plussar !!! Stora kramar !!!!
Hej,
Blir så ledsen när jag läser, men kan inte klumparna vara rester från lutinus om du tar det ?
det rosa kan ju vara spottings innan mens men även om du fått sköra slemhinnor av att använda lutinus så kan man ju blöda lite lätt.
Jag håller alla tummar att blödningen avstannar och att du får det plus, men jag förstår att detkänns jobbigt just nu....
kramar
Hej,
Blir så ledsen när jag läser, men kan inte klumparna vara rester från lutinus om du tar det ?
det rosa kan ju vara spottings innan mens men även om du fått sköra slemhinnor av att använda lutinus så kan man ju blöda lite lätt.
Jag håller alla tummar att blödningen avstannar och att du får det plus, men jag förstår att detkänns jobbigt just nu....
kramar